houden jullie je moeder vlekken in de gaten?

Discussie in 'De lounge' gestart door gimena, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb er echt meer als honderd allemaal kleintje ben begonnen met tellen op mn armen en kwam al op 51 mini moedervlekjes. Maar zodra ze kriebelen of jeuken hou ik ze echt in de gaten hoor!! Verder niet echt aparte wondje hou ik ook in de gaten al heb ik die niet vaak gelukkig!!

2. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik hou het ook in de gaten, mijn moeder had een kwaadaardige op haar rug. is weggehaald, maar nu (10 jaar later) moet ze nog regelmatig op controle... Ik heb een paar grote, die hou ik in de gaten, en de watkleinere vallen toch wel op als ze ineens groeien. Mijn man heeft er ook 2 die ik regelmatig bekijk, maar onopvallend, want hij vindt het onzin... Als er kiets is, dwing ik m toch om ernaar te laten kijken.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja.. ik heb zelf diverse halo naevi gehad (zoals het zo mooi heet ;) ) Halo-moedervlek: informatiefolder voor patinten .

Diverse moedervlekken zijn dus verdwenen. Met één moedervlek had m'n lichaam wat meer moeite, dus voor de zekerheid heeft m'n huisarts die weggehaald. Hij zat ook op m'n rug, dus ik kon hem zelf ook niet goed in de gaten houden, dus ik vond het dan wel een prettiger idee.

Niet dat het kwaadaardig is overigens, maar net als gewone moedervlekken kan het wel veranderen etc.

Sowieso heb ik door behandelingen uit het verleden op rug en borst een iets verhoogde kans kans op huidkanker op deze plekken. Dus ik ben wel voorzichtig ja.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik doe het nog niet, maar zou het wel moeten doen.
    Die van mij worden wel is dikker. Heb er nu 1 op mn rug die wat dikker is.

3 jaar geleden heb ik een hele grote weg laten halen met operatie op mijn been.
    Dat is opgestuurd naar het lab, en kwam gelukkig niks kwaadaardigs uit.

5. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ik houd mijn moedervlekken ook wel in de gaten. Heb er ooit eens eentje op mijn buik weg laten halen. Denk er over na om 2 grote moedervlekken op mijn rug ook weg te laten halen. Die kan ik niet zo goed in de gaten houden en soms doen ze een beetje zeer.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik hou ze in de gaten. Ik heb er dan ook zat en er zijn er ook al een aantal weggehaald bij me. Gelukkig was er na onderzoek niets aan de hand. Maar ik heb wel een verhoogd risico omdat mn moeder ook een melanoom heeft gehad en ik genetisch verschrikkelijk op mn moeder lijk!

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

bij mij is er vorige week eentje afgevallen.. dat vond ik wel zo vaag, hij zat er, toen bungelde hij, en ineens had ik m in mn handen..
    op die plek waar hij altijd zat zie je helemaal niks meer nu, snap er niks van :(

8. gimena

gimena Niet meer actief

meschien toch een keer met je huisarts erover praten,

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb dat in het verleden -als kind- ook weleens gehad, maar bij mij kwam er uiteindelijk eenzelfde voor terug. De 1e leek verdroogt te zijn dan . Maar ik heb nooit geweten wat dat was of hoe dat kwam, indertijd nam ik maar gewoon aan dat het goed was.

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ja altijd. Ik heb er inmiddels al vier laten weg halen. Deze waren op mijn huid gaan liggen en waren aan het verkleuren. Ze zijn opgestuurd maar gelukkig niks aan het handje.

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb een vrij dikke bij mijn oksel. die hou ik wel in de gaten, als ie pijn doet of jeukt, laat ik hem altijd nakijken door de huisarts. Eigenlijk zou ik hem gewoon kunnen laten weg halen, maar dat durf ik niet!;)

12. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ja, ik heb er al een aantal laten weghalen omdat ze of pijnlijk waren of in de weg zaten.. ( langs het bh bandje) in de nek ( geen ketting kunnen dragen)..

Ze groeien bij mij ook snel.. Dus ik let extra goed op.

13. MamavEsmee

Steld niets voor .. en geloof me ik ben echt een schijterd!:)

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ga het in de gaten houden, wie weet komt er idd eentje terug

om nu naar de ha te gaan voor dit vind ik ook zoiets; hoi dok, zie je die moedervlek? nee.. ik ook niet ;)

15. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik hield ze dus niet echt in de gaten, maar gisteren was er een tv-programma over genante ziektes. Toen ging die arts naar het strand om te kijken wie zich in had gesmeerd.
    Toen ging het op een gegeven moment over moedervlekken en huidkanker. Hij noemde een aantal kenmerken op. En tot mijn schrik had ik die dus allemaal bij twee moedervlekken. Meteen een afspraak gemaakt bij mijn huisarts...en dat is dus morgenvroeg om 8 uur. Ben eigenlijk best zenuwachtig en hoop maar dat het niets is.

16. MamavEsmee

Noa. Goed programma he? Het kan een teken zijn maar je kunt er ook optijd bij zijn. Dan is de moedervlek weghalen al voldoende.. als er al iets mis is.. Sterkte in iedergeval.. Kan me voorstellen dat je schrik hebt.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Was dat zo'n engels programma? Vorige week heb ik ook zoiets gezien namelijk, maar dat ging o.a ook over borst en prostaatkanker. Niets werd weggehouden van beeld ;) -enerzijds zag je af en toe 'te veel' anderzijds werd er met zo'n nuchterheid mee omgaan dat ik het ook wel prettig en duidelijk / leerzaam kijken vond. Geen idee of dat het zelfde was hoor ;) , maar het doet me hier aan denken.

18. MamavEsmee

Athina.. ja, met die voetbal jongens he?!:D

19. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    @MamavanEsmee; ga er eigenlijk van uit dat het niets is. Want volgens mij zitten ze er al heel lang..maar ik weet niet of ze veranderd zijn. Ben benieuwd wat de huisarts morgen gaat zeggen.

@Athina; ja..denk dat het wel hetzelfde programma was. Waren en man en een vrouw..beide arts. Soms zie je idd een beetje te veel..maar wel goede informatie en geen vage verhalen eromheen.

20. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    Ik let er dus altijd op!! Anderhalfjaar geleden had ik ook een plekje wat veranderde, en wat denk je. Huidkanker! ( was pas 25 jaar )Ik schrok er echt van. Gelukkig was het operatief weg te halen. Ik ben heel bleek en er dus extra gevoelig voor. Kan ook echt niet geloven dat mensen nog steeds gaan zonnen zonder zich in te smeren!! Dat vind ik zo dom.

Deel Deze Pagina