Vriend wil niet op vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik heb wat een lastige situatie vind ik zelf.

Mijn vriend en ik zijn drie jaar samen. In die drie jaar zijn we nog nooit op vakantie geweest. En daar waren steeds goede redenen voor; woning gekocht, auto gekocht geld dus op, geen vrij kunnen krijgen op mijn werk, etc. Dit jaar is het voor het eerst mogelijk om op vakantie te gaan en ik heb me daar enorm op verheugd. Maar iedere keer dat ik plannen wou maken hield hij de boot wat af. Vandaag was ik het zat en wou ik eens een goed gesprek waarom we niet gewoon een vakantie boeken. Het hoge woord kwam er uit: Hij weet niet zeker of hij wel met vakantie wil. Ik probeerde er vervolgens achter te komen waarom hij niet zou willen. Maar het gesprek liep helemaal vast en eindigde met ruzie en zonder antwoord.
    Ik zit hier echt enorm mee. Ik hou heel erg van reizen. Eerst had ik zoiets van dan ga ik wel zonder je. En dat zou ie denk ik ook wel goed vinden. Zelf is ie vorige jaar wel een aantal dagen met vrienden naar het buitenland geweest. Maar ik baal er gewoon van dat we waarschijnlijk niet samen op vakantie gaan.

Wat zou jij doen?

Liefs Mamaloe

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Lastig dat hij niet wil zeggen waarom niet.... lijkt me t belangrijkste om te weten waarom niet... T klinkt wel als erg veel in die 3 jaar: huis, auto en nu een kindje willen... misschien gaat eht hem wat te snel?

Praten is t 'toverwoord', en als jij echt graag wil gaan dan moet je lekker gaan, is goed voor je. Misschien kun je dagjes weg gaan met hem, of een lang weekeind... Maar goed, t zou wel handig zijn als je weet waarom...

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ehm, ik hoop dat je het niet lullig opvat maar: wil hij niet op vakantie, of wil hij niet met JOU op vakantie?

4. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    @ Vlinderbloem, dat weet ik eigenlijk niet. Hij is daar ook niet duidelijk over. Toen hij met vrienden op vakantie ging was dat wel voor een sportevenement, dus ik weet niet of hij zoiets had van dat reizen hoort er dan maar bij of dat hij het met anderen wel wil.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat vervelend! :(

Zo zat ik ook met mijn vriend 3 jaar geleden.
    Ook noooooit zeggen wát er dan precies was.
    En uiteindelijk bleek: hij vond het doodeng om met zn tweetjes naar het buitenland te gaan, door de taal en vreemde dingen.
    In een groep vond hij ook geen probleem omdat je dan iemand anders wat kan laten doen.
    Dit zat er bij hem achter...

Gewoon door vragen hoor! daar heb je recht op!
    Het is zo goed voor je, en lekker om er even uit te gaan.
    Als het kan, magtie wel een verdomd goede reden hebben.
    En anders ga jij toch lekker met een vriendin ofzo?!

Succes!

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ik denk dat je het beste met hem erover kunt praten, hier kunnen we alleen maar gissen. Probeer open te staan voor zijn verhaal.... t kan van alles zijn: zorgen om t geld, niet ergens anders willen slapen, wisselende interesses, noem maar op....!

7. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    het is bij ons net zo. Maar we zijn er wel samen uit dat we niet gaan. Ik wil wel graag maar het kan financieel niet echt. Zijn in April getrouwd. Willen graag een andere auto.
    En ik hoop dat ik snel zwanger mag zijn.
    Het ergste vind ik (wij camperen altijd) we hebben vorig jaar een nieuwe tent gekocht en die ligt nu op zolder te niksen.
    Zo als het nu is gaan we volgend jaar wel lekker op vakantie.

Maar wat zou je kunnen doen dat vroeg je eigenlijk.
    Ik zou het eigenlijk niet weten. Wil hij ook niet een paar dagen in huisje of hotel. Anders zou ik zelf een paar dagen weggaan. En wie weet komt hij dan wel er achteraan. Eigenlijk heel moeilijk.

Hier heb je ook niet veel aan maar succes om hem toch over te halen om toch lekker even samen weg te gaan.

Groetjes

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    vd Berg, goed dat jullie eruit gekomen zijn! Enne, is er niet iets mogelijk dat je op t huis van vrienden gaat passen als die op vakantie zijn? Of een goedkope camping in Nederland zoeken?

@ Mamaloe, wat ik zou doen..... een goed gesprek, waarin je rustig bent... en aangeeft dat je het erg jammer vindt en dat je graag wil weten wat de reden is. Als hij zo moeilijk doet ga je bijna denken dat het aan jou ligt...als dat zo is kan hij het beter ook maar zeggen...! En misschien is dat het niet, en houd hij niet van reizen... dan zou ik proberen tot een compromis te komen, en anders lekker zelf gaan!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

zo zou ik het ook aanpakken. Probeer te achterhalen waarom hij niet op vakantie wil. Misschien vind hij het wel zonde van het geld? of wil hij sparen voor als jullie een baby krijgen? het kan natuurlijk veel redenen hebben

10. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Sas26
    Nou op het huis van vrienden passen kan ook nog niet echt want ze wonen eigenlijk allemaal nog bij papa en mama thuis. Wij zijn de eerste van de groep die zijn gaan samen wonen en zijn getrouwd.
    En in Nederland op vakantie daar houd mijn man niet echt van zelf ook niet. Maar misschien dan we gewoon een dagjes weg gaan.

11. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    helemaal eens met de dames hierboven...praten en doorvragen waarom!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    waar was dat reisje heen, was dat met vliegtuig? heeftie misschien vliegangst? mijn vader vliegt namelijk ook niet, en mijn moeder gaat dus eens in de zoveel jaar met mij of haar zus op vakantie naar het (vliegen)buitenland

13. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    @ Babebabe, dat tripje was inderdaad met het vliegtuig. Vond ie dood eng.
    Maar ik hij is voor mijn gevoel eerder smoesjes aan het bedenken om het zo maar te noemen. Met het vliegtuig vind ie eng, met de auto te ver rijden, dichtbij is te saai, ver weg is te duur, etc.

Voor mijn gevoel durft ie niet, soort heimwee ofzo. En dat is helemaal niet erg, daar zal ik alle begrip voor hebben. Maar dan moet hij het wel uitspreken, anders is het wel heel lastig daar op in te gaan/ mee om te gaan.

Binnenkort nog maar eens een poging tot een gesprek doen hier over.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Idd praten,praten,praten.
    Alleen gaan zou ik niet doen omdat ik dat heel raar vind in een relatie maar als dat voor jullie oke is, waarom niet!

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

Oke, dan houdt het op! Enne vakantie in Nederland is zo erg niet hoor, spreek uit ervaring als je er zelf wat van maakt... paar daagjes en je hebt het gevoel dat je een week weg bent geweest! Toch lekker ff eruit.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tuurlijk kun je alleen gaan, maar dat wil je toch niet? Je wil lekker samen! Tenminste, dat zou ik willen....

Mijn antwoord: In een relatie is het geven en nemen. En vooral veel compromissen sluiten. Probeer af te spreken dat jullie om het jaar op vakantie gaan.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    herkenbaar hoor.. ben al bijna 6 jaar niet weggeweest, hij zelf trouwens wel al een paar keer. Voornamelijk vanwege financiele zaken, maar hij heeft het zelf ´wel echt even nodig´ en gaat dan dus ook gewoon. Maar onze vakantie samen word steeds op lange baan geschoven omdat er dan iets anders tussenkomt en ik niet zonder geld wil komen te zitten omdat we ´op vakantie zullen moeten samen´. En krijg dan later ook te horen dat ik zelf niet wilde, maar ja.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier komt toch wel een soort van herkenbaar gevoel boven drijven...Alleen is het hier precies andersom, hij is de partij die heel erg graag op vakantie wil, het liefst 2x per jaar en zo ver mogelijk weg en ik ben de partij die het liefst maar thuis wil blijven.

Voor mij is dit gewoon omdat ik vreselijke heimwee heb. We zijn in de zomer 2008 voor het laatst echt op vakantie geweest, twee weken weg, op maandagochtend op schiphol vertrokken en moet jij eens raden wat ik op woensdag avond toen ik in bed lag deed...vragen aan mn vriend wat voor dag het nou eigenlijk was (ben op vakantie altijd de dagen kwijt) en vervolgens gaan tellen hoeveel nachten we nou eigenlijk nog moesten blijven :). En er vervolgens met dikke tranen in mn ogen achter komen dat dat echt nog heel lang was :).

Zo gek gewoon, vriend was er immers bij, de (toen nog) twee kleintjes waren mee, dus je zou zeggen niks wat je missen hoeft oid. Maar toch...:)

Ook lijkt de angst om thuis weg te zijn steeds sterker te worden hier. Eerder zijn we namelijk op genoeg plaatsen geweest samen, ver weg, dicht bij, korte vakantie, lange vakantie, en toen was ik ook altijd weer heel erg opgelucht weer thuis te zijn. Maar nu zeker sinds ik mama ben geworden is die angst veel sterkter/groter.

Nouja vorig jaar dus besloten niet op vakantie te gaan. Wel zijn we zowel begin '09 als begin '10 een weekendje samen weg geweest, gewoon in Nederland, maar dan zonder kinderen. Dat ging dan nog, maar ook dan was 3 dagen wel echt de max (1 dag vertrekken, 1 dag echt 'weg' zijn, 1 dag weer snel terug naar huis).

En tja nu dus zoals je snapt alweer een tijdje weer die zomer waar ik tegen aan zit te hikken. En gezien hij gewoon echt zo graag op vakantie wil, hebben we een soort van compromis gesloten, hij mag gaan kijken/zoeken naar iets van een CenterParcs huisje ergens in Nederland voor max een dag of 5. Zodat we er toch even tussen uit zijn, maar ik absoluut zeker ben dat ik naar huis kan wanneer ik wil :). Maar vooruit, heb hem er nog niet over gehoord meer, dus denk dat we (lekker) thuis blijven (weer) dit jaar.

Wat ik nou eigenlijk bedoel, ik zou hem niet verplichten, dan maak je het mi alleen maar erger. Maar ik zou echt eens goed gaan praten waarom hij nou eigenlijk niet op vakantie wil. En natuurlijk niet met verwijten ofzo, maar echt gewoon vragen waarom nou eigenlijk. Misschien kan je vragen of hij het niet wil proberen ergens waar je dus idd toch niet ver van huis bent, en misschien kan je zo als het dus goed bevallen is, telkens proberen iets verder van huis te gaan? Misschien ook dat jij hem beter begrijpt wanneer je weet waarom hij niet op vakantie wil.

Verder weet ik het ook niet. Hopelijk komen jullie er samen uit. Alleen op vakantie, tja dat kan natuurlijk wel, maar snap goed dat je daar ook eigenlijk geen zin in hebt (vriend hier zou dat ook absoluut niet doen).

Liefs, Hanneke!

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Misschien heeft hij last van heimwee en schaamt hij zich daarvoor?
    Ik heb ook een vriendin die dol is op (verre)reizen maar haar vriend weigert Nederland te verlaten dus nu gaat ze elk jaar met een vriendin weg.

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wat een moeilijke situatie. Ik vind ook dat hij wel aan je mag uitleggen waarom niet. Jij mag heel graag reizen en na 3 jaar kan het eindelijk en wil hij niet. Jij hebt hem ook laten gaan toen hij een sportweekend had. Het zou mooi zijn als hij in zou kunnen zien dat reizen bij jou hoort. Als een soort hobby. Ik neem aan dat hij ook vast hobby's heeft waar je hem in steund?
    Het zou zo jammer zijn dat jij niet meer op vakantie zou kunnen gaan omdat hij het niet wil.
    Ik hoop dat je snel achter de echte reden komt......

Deel Deze Pagina