Houden jullie je netjes aan de 'eetvoorschriften?'

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bl0nd, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    teveel pinda's ZOU allergie/ astma/ hooikoorts kunnen veroorzaken

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    is dat echt waar? of een broodje aap? want het is bekend dat mensen ook mega allergisch kunnen zijn van aardbeien netals van pindas...als je daar allergisch voor bent kan je ook in een shock raken...maar als zwangere mag je gewoon ook aardbeien eten toch?

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou kunnen zei ik toch? ;)

Er zijn onderzoeken geweest, maar echte adviezen eruit zijn er nooit geweest.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaaaaah dat wil ik óók! :D

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Hierbij de tip: Ik heb het maandenlang geroepen "als de weeën beginnen, dan ga je naar de slager en haal je filet en biefstuk..."

6. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    jeetje wat een discussie de eerste pagina's... :$

Nou zal hier ook wel weer wat leuke reacties op krijgen;

Ik ben de eerste 16 weken gestopt met roken, maar door persoonlijke redenen lukte mij dit niet meer. Wel ben ik gematigd van 1.5 pakje per dag tot nu max. 4 tot 5 sigaretten per dag. Vind ik toch een behoorlijke prestatie van mijzelf.

Mensen kunnen heel makkelijk roepen dat je "gewoon moet stoppen met roken", maar als je zelf die verslaving niet hebt kun je daar gewoon niet over oordelen. Het is niet "gewoon even stoppen" voor sommige mensen namelijk. Zeker omdat ons dochtertje niet gepland is heb ik mij ook niet kunnen voorbereiden. Zou ze gepland zijn, zou ik van te voren kunnen stoppen. :)

Gisteren heeft m'n moeder een vlaai gemaakt met banketbakkersroom, hierdoor zat 1 rauw ei. Kon het niet laten om ff m'n vinger in de overgebleven room te dippen en ff te proeven. Brie heb ik ook een paar maanden geleden gegeten, maargoed ik kon nergens "au lait cru" vinden. Ook een toastje met zalm, maar mijn verloskundige heeft gezegd dat echt verse zalm, dus niet gevacumeerd, niet uit maakt.

Tja dat is het eigenlijk.. Voor de rest snak ik ongelovelijk naar een pistoletje filet american, een goed glas wijn, carpaccio en een heerlijk greenfields biefstukje, medium uiteraard hahaha! Maar dat houd ik nog wel even vol. ;) Ik heb manlief al gevraagd of hij, zodra we thuis komen van het ziekenhuis na de bevalling, even als de wiedeweer 2 pistoletjes filet voor me wil halen, even naar de appie voor de biefstuk en een lekkere fles wijn haha :D

Ach er zijn genoeg andere lekkere dingen gelukkig!

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ iris; over dat roken ga ik lekker helemaal niks zeggen ;)
    Over rauw ei echter wel: dat kan voor je baby geen kwaad. Zelfs áls je er ziek van wordt, is het alleen maar heel rot voor jou, maar je kindje heeft er niet onder te lijden, hoor! Ik at ook gewoon nog zachtgekookte eitjes enzo. Kun je ook ziek van worden als je heel veel pech hebt, maar die kans is ook nog eens heel klein... Je mag dus gerust de vlaai van je moeder eten!

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    #228 mejosje, 26 aug 2010
    Laatst bewerkt: 26 aug 2010
    en brie mag je ook gewoon eten... alleen niet de versie met au lait cru :)

9. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Potverdorie nog aan toe :$ Ik werd afgelopen zondag wakker met zo'n enorme trek in een lekker zachtgekookt eitje!! Heb urenlang die trek gehad, verschrikkelijk!! hahaha!
    Nou weten we dat ook weer. :p Ik dacht dat dat niet mocht namelijk vanwege eventuele salmonella en/of toxoplasmose.

Kijk zo leer je nog eens wat hihi ;)

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :D

Toxoplasmose is alleen van (katten)uitwerpselen, dus die zul je in een eitje niet snel aantreffen ;) En salmonella is dus alleen maar lastig en vervelend voor jou, maar geen punt voor je kind. Ideaal :)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn zachtgekookte eitjes staan ook weer op het vuur, jammie!

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha dacht je even slecht bezig te zijn valt dat vies tegen ;)

Als ik tegen de b-day aanloop gooi ik dikke biefstukken en carpaccio in de vriezer. Mijn vriend moet (ja moet ja, niet mag of bij voorkeur doen ofzo ;)) een dikke italiaanse bol met capaccio voor mij maken, met pesto, parmesan, pijnboompitjes, rucola en zongedroogde tomaatjes. Vooral véél carpaccio!
    En daarna een dikke medium-rauwe biefstuk. KWIJL! :)

13. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Huuu vinden jullie dat allemaal lekker, zachtgekookt ei? Wel grappig om te lezen, ik heb idd ook m'n vent opdracht gegeven om mij direct na de bevalling een italiaanse bol te serveren met lekker veel gerookte zalm erop en extra listeria aub (;))

14. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier haal ik soms gewoon een broodje zalm bij Simonis,
    heb toen navraag gedaan bij hun, de zalm is niet vacuum verpakt, maar in gasverpakking.

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Huh biefstuk mag toch gewoon? Ik bak hem altijd goed door en als hij nog rood is dan terug de pan in. Verder hou ik me er goed aan. Me hb is erg laag dus eet gewoon drop maarja eigenlijk ook niet veel, nooit gedaan ook eigenlijk. Waarschijnlijk op me werk een broodje met fricandeau gegeten. Waren rijk belegde broodjes en dacht dat het kipfilet was, weet het nog steeds niet zeker...voelde me erg schuldig daarna

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik hou alleen van medium rare gebakken biefstuk...

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    HB is je ijzer, drop heeft daar niets mee te maken.
    Teveel drop kan voor een hoge bloeddruk zorgen.

18. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb ook een lage bloeddruk vandaar

19. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Ja mag wel, maar ik vind doorgebakken biefstuk zoo vies.. :) Vind het ook zonde van het vlees.. Maargoed daar verschillen meningen over natuurlijk. :) Vandaar dat ik na m'n bevalling een lekker biefstukje wil op de voor mij meest lekkere manier gebakken hihi. :D

20. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ben nooit dol op biefstuk geweest maar heb er nu zo'n behoefte aan dat ik hem doorbak, met brood en champignons is het wel te doen

Deel Deze Pagina