Ik heb weer even tijd op een antwoord te schrijven. Op het geklaag over 'vroeger aten ze ook alles' ik heb al gezegd dat het niet gaat om de jaren '60 maar om een betrekkelijk korte tijd geleden dus denk vanaf 1990 tot nu. Dat is ook een vroeger. En dát schijnen veel mensen te vergeten. Toen was er allang filet americian, of au lait cru kaasjes, en ook toen werd er nog niet gezegd dat je het niet mocht eten. Daarbij vind ik het nog steeds zo raar, dat er steeds een aanval komt op mensen die wel beslissen om een keer te eten of een glas wijn te drinken. Zoals ik al eerder zei, iedereen is volwassen genoeg om dat voor zichzelf uit te maken. En het commentaar dat het oplevert van andere vrouwen die zichzelf er wel aan houden, dat is jullie keuze. Maar dan hoef je niet een ander de grond in te stampen omdat je jouw keuze wilt opleggen aan een ander.
ik heb me er aan gehouden, het eerste wat ik na mijn bevalling heb gegeten (om 3 uur 's nachts) was een broodje filet Hij heeft nog nooit zo lekker gesmaakt Ik denk persoonlijk dat een enkele keer iets eten/drinken wat niet mag geen grote schade zal geven aan je kindje, maar ik heb het zelf niet gedaan omdat in gedachte mocht er toch wat gebeuren in de zwangerschap of blijkt de baby uiteindelijk een bepaalde aandoening te hebben ik mezelf altijd zou blijven afvragen wat als..... Je hebt ook vrouwen die niet weten dat ze zwanger zijn, en daardoor gewoon drinken en roken, en toch een gezond kindje op de wereld zetten....
Inderdaad! Dus doe ik nooit mijn gordel om als ik auto ga rijden en als ik ga bergklimmen dan zeker ik me ook niet. Het gaat vaker goed dan fout immers! .. Ik vind dat iedereen zijn keuzes maakt en zal iemand daar niet om veroordelen, maar niet je kop in het zand steken. Daar kan ik slecht tegen. We zijn toch volwassen? Geef dan gewoon toe dat je bewust een risico neemt. Trouwens: zachtgekookte eieren mogen gewoon, zolang het eiwit maar gestold is.