Blond, je leest nu echt wat je wilt lezen volgens mij hoor Ik zei dat ze geen percentages kunnen testen op ratten omdat ze daar te verschillend voor zijn, niet dat ze helemaal niet kunnen testen. Gek genoeg liggen ratten genetisch erg dicht bij ons, daarom word er zo veel op ze getest voor ons. Er kan dus wel getest worden OF het risico's heeft, maar niet HOEVEEL. En nu ben ik ook weg
@Druif Ik eet wel wat bewuster, maar ik heb HG, dus sowieso krijg houd ik al weinig binnen en als ik iets binnenhoudt ben ik daar ontzettend blij mee Of dat nu een broodje filet of iets anders is. @Juudje Haha, jaa het is inderdaad iedereens persoonlijke keuze. Alleen ik vind dat ik er nu sterk op aangevallen wordt en dat er wordt gedaan alsof ik elke dag een bakje filet naar binnen prop. Nogmaals ik ben al blij als ik uberhaupt iets binnenhoudt. Wat dat ook moge zijn
@Takhen Hetgeen je zegt is nogal tegenstrijdig. Ze kunnen wél testen omdat ze genetisch dicht bij ons mensen liggen, maar ze kunnen geen percentages geven want ze zijn té verschillend van ons. Dat is een beetje tegenstrijdig. En ik lees niet wat ik wil lezen hoor, ik lees alles. Alleen ik reageer niet op alles dat is iets anders.
ja ik ben ook zo n muts die nergens sla bij neem..maar ook al toen ik niet zwanger was hoor...het schijnt dat daar de meeste bacterien opzitten.. geef ik je helemaal gelijk in en daar heeft niemand het over...wat dacht je idd van de luchtvervuiling...wij wonen tegenover pernis...das echt geen pretje hoor af en toe...wat een luchten af en toe..en in die dampen van autos...hoeveel schadelijke stoffen daar wel niet in zitten...maar daar wordt verder niet over gepraat..want daar is toch niets aan te doen.. @Blond...het geeft vast niet dat je dat ene broodje filet op hebt..net als een ander die perongeluk een glaasje bier op had...en ik perongeluk een halve pepersteak op had..maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, zou je je aan de voorschriften moeten houden door het niet meer te doen..
Ik houd me er helemaal aan... Gestopt met roken geen rauwvlees.. Vind het wel heerlijk om in de tuin te werken dus dat doe ik ook gewoon gebruik altijd handschoentjes... Ik denk altijd maar zo als dat het enigste is wat je voor je kindje op dat moment kan doen moet het maar even ik ben straks weer aan de beurt..
Ik vind het wel jammer dat Blond zo hard wordt aangevallen hier (hormoontjes? ). Ze stelt een terechte vraag, vind ik. Ze had hem ook niet kunnen stellen..... Dat ieder zijn/haar mening er over heeft: prima! Start eenzelfde onderwerp over roken en je zal denk ik ongeveer dezelfde soort reacties krijgen. Een beetje nuanceren kan alleen geen kwaad, lijkt me. Echt, ik zie zwangere vrouwen dingen doen waarvan ik denk: dáár breng je je kindje ook goed mee in gevaar (stug doorwerken met harde buiken bijvoorbeeld). Is het aan mij om daar in het dagelijks leven wat van te zeggen? Nee, ik ga er toch vanuit dat een ieder zelf genoeg gezond verstand heeft. Hier wijs je elkaar wat makkelijker op de risico's. Voordeel van een anoniem forum. En wellicht hebben mensen er ook wat aan. Ik hoop ook van harte voor alle gestopte rokers hier dat ze dat ook ná de bevalling gaan volhouden. Want ook dán leef je niet alleen meer voor jezelf, en heb je ook nog steeds met een kindje te maken die niet zonder moeder kan. Hetzelfde geldt voor sporten, gezond eten, niet te veel zout, matig met alcohol etc. Ik hoop dat we ook na de bevalling allemaal ons geazond verstand behouden, nu we toch al 9 maanden zo goed bezig zijn. Blond weet intussen wat de risico's zijn. Ja, het woord zegt het al: risico en dus geen voldongen feit. Ik ben alleen net als haar benieuwd of er meer dames zijn die (bewust) een keer gezondigd hebben, zonder dat ze gelijk aangevallen worden.
Listeria monocytogenes - Wikipedia Toxoplasmose - Wikipedia aan listeria bacterie kan zelfs een gezond mens sterven! in 2009 nog in duitsland en oosterijk....
Ik eet alles waar ik trek in heb maar ik bak me biefstukje door ik eet wel brie van de supermarkt en filet american lust ik niet zo graag dus helemaal geen moeite. Alcohol geen trek in en dronk ik zoiezo al niet zoveel. Roken doe ik al 4 jaar niet meer. Ik zit wel geregeld in een rokerige kamer maar dat vind ik niet zo heel erg hoor rook is volgens mij nog het minst slecht voor de baby. Verder eet ik gewoon drop, kaneel enz enz
Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat we ons eigenlijk allemaal aan de eetvoorschriften houden, omdat ze er niet voor niets zijn. Als iemand ervan af wijkt, is dat meestal per ongeluk.
of je nu 1 of 100 broodjes filet eet maka niet uit. het gata niet om de aantal. het gaaterom dat er toxoplasmose in kan zitten. en dat kan het eerste broodje zijn maar ook het vierde of de 23ste. of in alle 100 niet. dat weet je niet. ik heb me er netjes aan gehouden en nu weer. geen rauw vlees, geen rauwmelkse kazen, niet teveel leverproducten, geen alcohol en niet roken ( doe ik toch al niet) kaneelproducten etc eet ik wel gewoon met mate en ga ook niet googlen op kruiden want dan mag je ook niets meer. maar de standaard voorschriften hou ik me aan ik voelde me al schuldig nu ik bij de tweede na mn ei een flesje bier op heb. 2 dagen daarna tesste ik positief. vond het heel rot
Ik vind ook dat iedereen hier negatief reageerd op een paar uitgezonderd dan. Ik vind het een hele normale vraag als je echt alles volgens de regels moet doen mag je geen voorgesneden dingen ook (sla, fruit enz) Alle dingen die je rau eet moeten vers zijn dus groente, fruit enz. Ik zal jullie uit de droom helpen eer dat hier de spullen in de supermarkt liggen ben je een paar dagen verder. Dus verse sla, tomaten en fruit???? Dan nog het verhaaltje verse gerookte zalm bij de visboer zou wel mogen Er wordt hier geen zalm gerookt in nederland dus vers is ie nooit. (sorry voor de mensen die heerlijk genoten hebben van hun broodje zalm). Dus mijn mening is gewoon doe lekker waar je zin in hebt. We zijn allemaal volwassen dus weten heel goed waar we mee bezig zijn Groetjes kim
Sluit me hier volledig bij aan. Tuurlijk gaat het om een kans, maar een kans is niet 0....er bestaat ook de kans dat je huis afbrand of je auto open wordt gebroken: daar doe je de deuren ook van op slot, want er is een kans..... Ik was een enorme rauw vlees junk, maar nu al 33 weken niet en ach het kost me eerlijk gezegd geen enkele moeite.
Iedereen denkt maar het is een kans en het gebeurt hier niet, maar De zus van een vriendin is nu 35 weken zwanger en staat onder strenge controle want ze blijkt een toxoplasma infectie te hebben gehad, ze weten niet wanneer maar de kleine loopt achter in de groei en ze denken dus wel tijdens de zwangerschap. Na de geboorte komen er dus direct extra onderzoeken en dan nog moeten ze een paar jaar afwachten of er geen oogafwijkingen zijn die niet direct zichtbaar zijn. Al met al bij hun een heleboel stress en spannigen die laatste weken vooral omdat ze al eens een kindje verloren zijn met 20 weken . Wat ik me dus afvraag is of een broodje filet of andere dingen die echt als slecht zijn aan gegeven dit waard zijn? Zij heeft wel goed opgelet en toch is er ergens iets mis gegaan dat is erg veel pech hebben maar om het moed willig op te zoeken vind ik een ander verhaal. Ik snap ook dat je niet te erg kunt vitten, ik haalde bij mijn groenteboer ook zeker vers gesneden groente dat is minstens zo vers als wanneer ik het zelf snij, even afspoelen en dan kan dat prima, maar rauwe producten heb ik nooit gedaan. Direct na de bevalling wel heerlijk broodje pate en filet gehad .
pfffff hou mij er ook niet precies aan net zoals die zoetstof die eet ik dus wel!!!Ik mag geen suiker ivm zwangerschapsdabetes dus dan zou ik helemaal niets meer mogen!!!! En heb toevallig vanmorgen 1 broodje smeerworst op............ verder eet ik gewoon volgens dieet en dat is al niet veel, geen pasta enz. nog 6 maandjes en dan heb ik het gehad, kijk er nu al naar uit!!!! liefs Es
smeerworst mag ook gewoon hoor..alleen niet elke dag geloof ik..maar af en toe een broodje smeerworst kan helemaal geen kwaad..
o sorry bedoelde leverworst....... en die mag geloof ik alleen in mate, het is niet helemaal verboden geloof ik liefs Es
Het voorbeeld van het risico is zo klein daarvoor kan ik ook onder de bus of tram komen of ongelukkig van de trap vallen slaat eigenlijk ook nergens op. Dit zijn dingen die je ongevraagd kunnen overkomen. Wanneer jij rauw vlees eet kies jij zelf bewust voor het risico. En dan zijn er inderdaad mensen die zeggen: mijn kind is kern gezond geboren ondanks de drugs, alcohol, rauw vlees of noem maar op, maar wie zegt dat het op latere termijn nog zo is?
Ik zou echt geen onnodige risico's nemen! Mijn vk zegt dat je gerust 1 broodje met pate/leverworst mag eten, dus een enkele keer neem ik dat. Zelf ben ik ook een enorme fan van filet american maar dat ga ik echt niet eten! Het blijft rauw vlees. En idd wat is nou 9 maanden. Manlief zei dat zodra ik bevallen ben hij lekker toastjes met filet gaat maken Dan zal ik er ook extra van genieten.