Houden jullie je netjes aan de 'eetvoorschriften?'

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bl0nd, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nu noem je alleen salmonella, en inderdaad, daarvan word je alleen zelf ziek en dat is niet gevaarlijk voor je kindje. Anders is het bij toxoplasmose, dat is wel degelijk gevaarlijk voor je kindje en toxoplamose kun je o.a. oplopen door het eten van rauw vlees.

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik hou we er wel aan, maar sommige dingen zijn wel moeilijk, zoals filet american en een lekker rood tartaatje en vooral cola, dat heb ik echt geminderd, maar kan niet helemaal stoppen.

het eerste wat ik ook wil eten als ik ben bevallen is een broodje filet american of een broodje tartaar, jummie :p

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar cola mag je gewoon met mate hoor;)

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik heb altijd gezegd , ik doe echt niets wat niet mag want als er wat met de baby is vergeef ik het mezelf nooit!,
    Ik ben 8 juni bevallen en zoals geschreven in de vlindertuin is onze mees aan een hersenaandoening overleden .

Ik weet juiste voeding en roken etc hier niks mee te maken hebben maar ik ben zo blij dat ik mezelf nooit hoef af te vragen of ik hier debet aan was , aangezien ik me keurig aan de regels heb gehouden . maar de keuze is jezelf natuurlijk .

grtz mama van mees

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik heb mij tijdens de zwangerschap precies gehouden aan alle voedselvoorschriften. Ik wilde geen enkel risico nemen. Al liep ik in de supermarkt kwijlend langs de brie, filet american en dat soort dingen. Toen ik mijn ouders belde dat Maud geboren was, zei ik dat ze wel mochten komen maar dat ze er alleen in kwamen als ze filet american mee namen. Ik heb de schade in de afgelopen twee weken behoorlijk ingehaald.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb me ook niet overal 100% aan gehouden, maar dingen als rauw vlees zoals filet americain zou ik niet nemen..

Je kunt aan de buitenkant niet zien of dat bakje filet americain die bacterie bevat, vind het eigenlijk zelfs een beetje Russisch rouletten. Tuurlijk is de kans klein, maar hoe weet je zo zeker dat JIJ niet net een verkeerd bakje te pakken hebt. Het is niet zoals bij leverworst of kaneel dat je het met mate mag, maar dat gewoon 1 hapje al fataal kan zijn.

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    rook niet meer, drink niet meer en rood vlees lust ik al niet maar filet zondig ik nog weleens aan. heb nu denk 3 toastjes op met een dun laagje filet.voor de smaak.. normaal zie je me toastje niet eens meer!!!hihihi. smeerworst en dergelijke neem ik nog wel maar met mate.
    en drink gewoon cola maar niet super veel hoor. maar soms hoor je idd wel dingen dat ik denk ja ik kan wel gek worden!! mn eitje is nog steeds halfzacht gekookt hoor!!!

8. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik hou me ook echt overal aan.. ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat fout gaat ( ook al komt het misschien niet daardoor) Wij hebben best wat moeite moeten doen om zwanger te worden ( mmm) en ben zo dankbaar dat het nu gelukt is dat ik echt geen enkel risico wil nemen. Sorry als ik iemand tegen het zere been stoot maar heb wel eens het idee dat bij sommige vrouwen waar het allemaal heel snel ging het veel meer vanzelfsprekend is en het minder realiseren dat het gewoon een wonder is om zwanger te zijn en worden. Ik ken ook iemand die meteen zwanger was en gewoon door rookt en regelmatig een wijntje drinkt, als ik haar zie roken kan ik dat gewoon niet uitstaan!!

Maar ja iedereen zijn eigen keuze en verantwoordelijkheid!

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Weet dat het mag, maar ik dronk echt veel, nu nog maar 2 glaasjes 's avonds met tv kijken ;)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar begrijp je nu na dit topic dat het geen drol uitmaakt of je dat toastje nou wat dikker of dunner besmeerd had.. ;)

Het gaat om de eventuele aanwezigheid van een bacterie in die filet americain, het is dus niet dat je het met 'mate' kunt nemen dat je dan minder kans hebt of iets. Die bacterie kan net zo goed in dat dun besmeerde toastje zitten.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik ben gestopt met roken en zal er ook alles aan doen om me aan de eet/drink voorschriften te houden.

Na de 9 maanden, ga ik wel weer los op filet americain en tartaar en rosbief.

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

vroeger sprak men ook niet (veel) over miskramen ed. en waren de technieken om alles goed te controleren ook niet wat het nu is.
    (mijn moeder had bijv. maar 1 echo foto van mij en dat was toen ik er al bijna uitkwam)
    daardoor is het heel moeilijk na te gaan hoe vaak er toendertijd iets mis was.

13. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    hmmm waarom zou je het risico nemen ?? En dan bedoel ik met name met het eten van rauw vlees?

Ik neem met uit eten gaan bv wel gewoon 1 wijntje .. En drink gewoon net zoveel cola als voorheen... Misschien ook niet goed volgens de boeken ..

Maar met rauw vlees vind ik het maar eng hoor...Heb geen hap meer gegeten daarvan! Dus je begrijpt wat ik als eerste ga nemen straks he.. FILET AMERICAIN !!!:D Oooo en carpaccio..mmmm en een lekkere rode biefstuk en en en en....:)

xxx

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik vind juist de reactie van, "je mag niks meer als je zwanger bent" altijd zo enorm overtrokken. Je mag bijna alles, op een paar dingetjes na. Dat zijn rood (rauw vlees), vacuum verpakte vis en producten die met rauwe melk bereidt zijn (en wss nam je die al niet, want die zijn bij de supermarkt al bijna niet te krijgen). Nouja en roken en drinken natuurlijk niet..Om dan meteen maar te roepen dat je "niks meer mag", vind ik zooooooo overdreven;)

Eet je het wel, so be it. Schop maar lekker tegen de adviezen (zijn ze er om je te pesten of om je te helpen?) aan en breng je kind in gevaar. Geheel je eigen keus en je eigen verantwoordelijkheid...

15. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    naja ze zitten er al in dus kan er nu ook niets meer aan doen toch...;)
    is op 1 verjaardag gebeurd en daarna ook niet meer maar voel me nu niet zo schuldig dat ik slecht ben ofzo.. en daarbij snap ik niet dat we er niet op getest worden. kan gewoon en dan ben je klaar met dat gezeik.. maar dat zal ooit nog wel komen denk..
    ik vind dat iedereen zn eigen ding moet doen en ik sta ook weleens verbaasd over wat mensen wel doen maar das gelukkig niet mijn zaak. anders kan je wel gek worden.:D

16. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ja maar met die testen kan het ook weer 2 kanten op.
    Nog meer testen,,,,,,zou ik niet willen
    Mensen gaan denken, ik kan t eten, daarna testje en dan handelen ze wel.
    En hoevaak moeten ze dan testen?

Denk dat t slimmer is t gewoon achterwege laten zoals t geadviseerd wordt.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Natuurlijk heb ik me 9 maanden aan de eet/drinkadviezen gehouden. Ik overleef het wel zonder mijn biefstukje, maar mijn kindje overleefd een listeriose of toxoplasmose besmetting misschien niet!

En vroeger hoorde je hier niks over?! Nou op mijn werk genoeg volwassenen die doof en gehandicapt zijn geboren als gevolg van een toxoplasmosebesmetting. Ik ben blij dat we er tegenwoordig wel veel over horen en dat wij deze kennis kunnen gebruiken om onze ongeboren kinderen te beschermen.

18. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Helemaal mee eens! je kiest voor een zwangerschap/kind dus je kiets voor de consequenties en verantwoordelijkheden: vanaf dag 1.

19. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    maar ze kunnen van tevoren testen of je antistoffen heb. en dan kan je het gewoon eten. tenminste dat is wat mij verteld is en dat kan via een bloedtest. maar ach. ik vind het ook geen ramp want lust toch geen biefstuk...:D..

20. Trees

Trees Niet meer actief

Er is geen test voor listeriose, wel voor toxoplasmose.

Deel Deze Pagina