Wat te doen als je baby zich verveeld in de buggy?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Beste allen,

Wat doen jullie als jullie baby zich verveeld te begint te jammeren in de buggy (bijv. in een druk winkelcentrum)?

- speentje
    - duim hihi.
    - snoepje?
    - iets te drinken?
    - koekje?
    - laat je hem/haar brullen?
    - ga je naar huis?
    - speeltje?
    - anders?

Ben benieuwd naar jullie reacties, ik geef meestal een speentje, want een koekje raakt op hahah.

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik ga uiteindelijk meestal naar huis, omdat ik begrijp dat een kind winkelen gewoon niet zo lang volhoudt. Ik probeer hem meestal wel eerst wat af te leiden met zingen voor hem enzo. (Andere mensen kunnen dan wel wat raar kijken haha). Als dat niet meer helpt en ik moét echt nog even langs de bank bijvoorbeeld dan helpt een pakje drinken nog wel eens (even). Verder dus na het nog kunnen vermaken gewoon richting huis. Pech gehad.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga sowieso niet lang met 'r winkelen, als ik dat wil, dan doe ik dat als mijn man thuis is ofzo. Vind dat je dat een kind niet aan moet doen.
    Verder krijgt Thirza altijd een speeltje mee in de wandelwagen. En als het echt niet meer gaat, heb ik wel altijd een rijstewafeltje bij me.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Als ze begint te jengelen dan geef ik haar meestal een speeltje.
    En soms ga ik even ergens zitten en haal ik haar er even uit.
    Als ze blijft jengelen dan gaan we gewoon naar huis.

Gelukkig vind mijn dochter winkelen erg leuk, ze heeft natuurlijk ook van alles te zien.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Er hing bij mij standaard een speeltje aan de buggy en later was ze vaak wel te sussen met drinken of een soepstengeltje

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Probeer ook af te leiden met zingen, of in noodgevallen een rijstcrackertje.
    Ik laat hem ook helpen, dus hij mag bijvoorbeeld een pakje koekjes vasthouden in de supermarkt. Dat vindt hij prachtig!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Niet te lang op één plek blijven, maar blijven lopen zodat hij steeds wat anders heeft om naar te kijken. Niet lang winkelen dus....
    Ik geef liever geen koekjes e.d. (wil hem vooral niet aanleren dat hij lekkers krijgt als hij gaat jengelen), behalve als het toch net tijd is voor een snack, dan krijgt hij een cracker of desnoods een koekje. Soms wat drinken, maar als hij geen dorst heeft laat hij zich daar niet mee paaien.

Speeltjes helpen even, of hem iets laten vasthouden wat ik wil gaan afrekenen. Vooral kleding op een hanger vindt hij wel even leuk.
    Liedjes zingen, met hem praten: ook leuk. En als je écht wat langer wilt blijven: tussenstop maken in een cafétje of park, zodat hij rond kan lopen.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh en wat ik hiervoor absoluut niet zou doen, maar nu het een paar keer goed werkte, was ten tijde van zijn middagslaapje de deur uit gaan. Na de lunch dus. Als ik echt even lekker anderhalf/twee uur wil winkelen is succes gegarandeerd. Ik laat hem liever gewoon in zijn bedje slapen maar dit lijkt dan een prima alternatief. In de duowagen, en zijn zusje blijft in de wagen meestal wakker (eigenwijsje) maar maakt zich met haar vijf maanden nog niet zo druk. Die ligt dan vanuit haar wagenbak een beetje naar haar mama te lachen en te kraaien.

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt aan de situatie.
    Als het door mezelf komt dat ze zich gaat vervelen omdat ik zonodig moet shoppen dan stop ik meteen en gaan we lekker naar huis maar is het zo omdat ze wilt lopen ipv in de buggy en de mogelijkheid is er op dat moment niet dan laat ik haar even huilen en negeer der gewoon want ze hoeft niet altijd der zin te krijgen en wil graag dat ze leert dat het niet altijd kan zoals ze het graag zou willen en ja mensen kunnen me dan echt aankijken van wat voor een ontaarde moeder ik dan ben maar ik ken mijn kindje en weet de situatie op dat moment.
    Dit is trouwens nog maar 1 keer voorgekomen haha.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Kan je kindje al lopen? Merel liet ik dan altijd een stukje lopen, gaat heel langzaam, maar daarna was ze wel weer even rustig en kon ik nog net doen wat ik wilde doen.....

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ga dan met haar naar huis. Het wil wel eens voorkomen dat ik echt nog even iets nodig heb en dus wel even verder moet zoals luiers ofzo. Dan probeer ik haar te vermaken met een speeltje. Zo'n boekje met een boxring eraan. Die maak ik vast aan de stang van de buggy en kan ie ook niet vallen.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Heel herkenbaar, dit doen wij ook. Hij houdt het echt vast of het zijn meest kostbare bezit is. :D Hij is zo trots dan!

Deel Deze Pagina