Je weet idd nooit wanneer het raak kan zijn. Dus ga ik mezelf geen dingen verbieden. Na mijn ei let ik wel op, met name alcohol. Als ik ongesteld ben neem ik af en toe een glaasje. Maar verder eet ik gewoon alles wat ik wil. Scheelt dat ik niet verslaafd ben aan filet american. Maar af en toe een broodje rosbief gaat er wel in
ik vraag me af of het dan ook niets uitmaakt als je de kattenbak verschoond in de periode na je ei tot je nod..? (ik doe dat nu dus ook steeds niet voor de zekerheid)
ik eet gewoon zoals ik normaal ook deed, ga er nu nog geen rekening mee houden, het kan nog zo lang duren! verder eet ik gezond, slik foliumzuur en rook niet. en de kattenbak doe ik ook nog gewoon, pas als ik een positieve test in handen heb, gaat daar verandering in komen
Met de kattenbak moet je wel uitkijken hoor. Dat is weer wat anders dan het eten. Toxoplasmose kan je krijgen door een parasiet (van kattenuitwerpselen) en die zit dan in je lichaam. Dat is dus sowieso gevaarlijk als je zwanger wilt worden of misschien al bent! Als je twijfelt: gewoon even bloed laten prikken bij de HA, uitslag is heel snel binnen. Kan ook zijn dat je het al gehad hebt, dat je de antistoffen al in je lichaam hebt. Dan maakt het volgens mij niet zoveel meer uit.
Oook dingen na je ei laten staan heeft geen zin, zoals hier iemand schreef gisteren neemt je kindje de eerste 6 weken helemaal niks van je
Ik heb ergens gelezen dat als je zwanger probeert te worden je toch beter dingen als rauw vlees/vis/rauwmelkse kazen/etc kunt laten staan omdat wat je daarvan 'eventueel' zou kunnen krijgen, hoe klein die kans ook is, geen goed doet voor je lichaam en dus ook voor je vruchtbaarheid. Dus misschien is het niet direct slecht voor je kindje in die eerste weken van je zwangerschap, maar wel voor je vruchtbaarheid. Maar misschien neem ik ieder bericht iets te serieus, we zijn al even bezig dus dan probeer je vanalles natuurlijk.
hallo iedereen, Ik heb net even wat zitten lezen, maar het is idd nog niet nodig om je helemaal aan een "zwangerschapsdieet" te houden, al hoewel ik zelf wel uitkijk met rauwe vis, vlees en kazen, omdat stel dat je die bacterie binnen krijgen het ook een paar weken duurt totdat je lichaam erop gaat reageren, dan zul je er zelf niet zoveel last van hebben, maar het vruchtje kan daar wel schade door oplopen, maar het is echt een hele kleine kans hoor! Iedereen moet gewoon doen waar die zich goed bij voelt! Smakelijk eten allemaal!
Dag meiden, Ik pas ooke rg op wat ik eet. Zekeere rond de meest vruchtbare periode. Al keuren sommigen het af, ik wil echt geen risico nemen. Ik heb net als mammie in spe gehoord dat je je zwanger meot gedragen, je lichaam bereidt zich dan goed voor en is dan lekker gezond als het raak is. Ik weet ook dat bepaalde dingen ook voor de bevruchting schadelijk kunnen zijn, daarom pas ik wel op. Succes meiden!!
Voordat ik zwanger was van onze eerste dronk ik geen alcohol tussen m'n ei en ongesteldheid. Alleen heb ik m'n verdriet één keer weggedronken met een paar glazen prosecco (jummm!) toen ik ongesteld werd, bleek het geen ongesteldheid te zijn, maar een innestelingsbloeding! Nog een vraagje: Hoe zit 't met de sauna?? Gaan jullie daar wel naar toe als je kans hebt zwanger te zijn??? Groetjes!
Ben ook heel benieuwd naar jullie reactie's op de sauna. Ik had gisteren mn eisprong en heb aanstaande zondag een dagje zwaluwhoeve gepland staan, zit nu zo te twijfelen of ik die dag ook de sauna in zal gaan.....
Volgens mij al je gewend bent om in de sauna te gaan is het niet zo'n probleem. Al moet je dan niet te vaak gaan.
Ik heb ooit dit gelezen: Hete baden en sauna´s zijn schadelijk voor de manlijke vruchtbaarheid. Hitte remt de spermaproductie. Vandaar dat de zaadballen in een zak buiten het lichaam hangen. Het houdt ze koel: zo´n 33 tot 34°C. Dat is nodig voor een goede zaadaanmaak. Voor vrouwen is oververhitting ook niet goed, maar vooral na de conceptie, in het begin van de zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat bijvoorbeeld koorts de kans op een aangeboren afwijking verhoogt. Ook door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. Daarom is het voor manlijke én vrouwelijke kinderwensers om niet langer dan tien minuten in de sauna te blijven. Misschien kan je daar wat mee! Gewoon niet langer dan 10 min.
ik let er nu al wel op dat ik echt iedere dag vezels en fruit neem maar totdat ik weet dat ik zwanger zou zijn blijf ik gewoon lekker eten wat ik wil het kan nog wel jaren duren je weet het niet en dan heb je jezelf zolang alles onthouden en met drank kijk ik wel uit ik neem in het weekend (als ik zin heb)1 a 2 drankjes en zorg er voor dat ik niet dronken word ofzo.
In het begin dat we probeerden heb ik heel erg gelet op wat ik at en dronk. Maar een jaar dit volhouden is héél moeilijk... Ik let wel dat ik gezond eet enzo, maar ik laat niet speciaal dingen.