Houden jullie rekening met allergie van een ander kind?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door charliebradbury, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    en stel he...jouw kindje eet dus pindakaas....de andere ouders houden er wel rekening mee en tijdens het spelen (het gaat nu over een kleuterklas) ademt jouw kindje ondanks het tandenpoetsen naar dat kindje en het raakt in shock en moet afgevoerd worden.....hoe sta jij dan s middags aan school??
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief


    Zo:
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113

    Tja daar ben ik dus ook bang voor. Echt ik zou mij niet meer durven vertonen...het kan altijd gebeuren,maar door niet aan het verzoek te voldoen breng je zo'n kindje bewust in gevaar...
     
  4. Kolovski

    Kolovski Niet meer actief

    Dan vind ik dat ze alles waar pinda etc in zit ( of andere dingen waar iemand zoiets van kan krijgen ) niet meer moeten verkopen en uit de winkel moet verbannen.

    Ik hou er zeker rekening mee maar ik ga mijn kind niet thuis geen pindakaas geven omdat een klasgenootje allergisch is. ( nu heb ik er twee die over hun gier gaan van pindakaas en alles wat met pinda's te maken heeft dus misschien wel erg makkelijk )
    Oh en voor ik het over me heen krijg ik heb zelf een EPI pen ivm allergieën
     
  5. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Zeker weten! Mijn zoontje gaat nog niet naar school, maar zou dat zeker doen!

    Zelf sta ik voor de klas en vind het ook altijd super als ouders bij traktaties eraan gedacht hebben om ook iets voor diegene te maken of kopen die een allergie heeft.
     
  6. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Als mijn kind zo allergisch zou zijn, zou ik haar niet naar een reguliere basisschool sturen.
    Omdat je die verantwoording niet bij een ander neer kan leggen.

    Waar ligt de grens dan?
    Als ze zo allergisch reageren als erg 'smiddags pindakaas op brood heeft gezeten en zelfs na het tandenpoetsen er van een anafylactische shock krijgt. Dan heb je dat niet alleen met pindakaas, maar alles waar pinda's in zit. En sorry, mijn kind komt daarvoor niet op een pindavrij dieet.

    En Assz, jou plaatje slaat als een l*l om een drumstel! Ik houd er wel degelijk rekening, maar zijn gewoon grenzen.
    Ik kan daarmee ook de bal terugkaatsen, kan je maar van ieder verwachten dat ze rekening met jóu houden?
     
  7. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Naar welke school dan?
     
  8. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou gaan uitzoeken of er alternatieven zijn, wellicht via pgb.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    #349 Snoopy1979, 19 jan 2015
    Laatst bewerkt: 19 jan 2015
    Ik snap werkelijk waar echt niet wat het probleem is als je kind 3-4 dagen per week geen pindakaas mag eten ivm een klasgenootje met allergie. In het weekend kan het wel, op woensdagmiddag ook en vaak op vrijdagmiddag ook. Ik zou het zo fijn vinden als mijn kindje een heftige allergie had dat mensen er rekening mee zouden houden! En nee je hoeft niet met alles en iedereen rekening te houden, maar het gaat alleen maar om pindakaas! Andere allergieen zijn meestal niet zo heftig, dus verder mag heel veel gewoon wel.

    En tuurlijk komen kinderen op meer plekken dan school waar ze kans lopen op een allergische reactie, maar het is toch fijn als school in ieder geval 'veilig' voor ze is?
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Die zijn er niet..

    En zeg dan gewoon dat je geen rekening houdt met kinderen met extreme allergie, want dat ben je toch niet van plan? Zeggen dat je ergens rekening mee houdt, maar feitelijk ook weer niet komt alleen hypocriet over.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Helemaal mee eens

    Ik mag het misschien niet zeggen maar doe het toch

    Wat een vervelend mens ben je eigenlijk als je daar niet eens rekening mee wil houden.

    Hoe zielig is het voor kinderen om geen pindakaas te kunnen eten ;)
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze laat de kinderen wel handen wassen en tanden poetsen na het eten van pindakaas, dus tot zover rekening houden met.

    Maar goed, wat is nu erger? Een kindje dat een anafylactische shock krijgt of een dagje geen pindakaas?
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kan er gewoon zo boos om worden! Mag het misschien ook niet zeggen, maar wat leven we tegenwoordig toch in een egoistische maatschappij.... Misschien was dat al wel hoor maar het valt me nu zo erg op (waarschijnlijk ook door de internet/sociale media). Als iedereen nou wat meer rekening met elkaar houdt zou de maatschappij er een stuk mooier uitzien.
     
  14. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant


    meine gute... van welke planeet kom jij? Als je kijkt naar alle bijzondere kinderen die tegenwoordig op het reguliere onderwijs moeten zitten onder het mom van 'passend onderwijs', dan denk jij dat een kind met een pinda allergie in aanmerking komt voor een pgb (pgb ook echt he ..) om niet naar school te hoeven.


    echt serieus. Veeg mij maar op. Ik kan er met de pet niet bij.
    Sommige ouders zouden je bijna onthoofden als hun kind zou opvangen dat sinterklaas niet bevalt... en dan zijn er ook ouders die werkelijk waar te dom zijn om te poepen.


    en dat vind ik ervan.
    bedenkend dat onze pien haar eerste reactie op pindasporen heeft gehad:(
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113

    Pfff jij en bosi halen mij de woorden uit de mond....het valt mij letterlijk door dit soort topics zwaar dat er mensen zijn die werkelijk zo denken en in elkaar steken...bah bah.
    Waar het door komt weet ik niet, maar ik vind het vreselijk.

    Wat een voorbeeld ook voor de volgende generatie: tja een kindje wordt wellicht doodziek maar ja als mijn prinsje/prinsesje haar bammetjes met pindakaas maar krijgt he....dan kan de rest van de wereld (letterlijk) doodvallen.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    En een andere oplossing dan eem reguliere basisschool dat is eigenlijk lachwekkend dat iemand denkt dat het zo werkt.
     
  17. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens met jullie!!! Onvoorstelbaar. Ik vind het zo egoïstisch
     
  18. Tigermommy

    Tigermommy VIP lid

    14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

    het gaat niet alleen om pindakaas, er zit in zoveel dingen pinda's, noten of sporen van, er zijn ook kinderen met heftige glutenallergie of koemelkallergie (die zelfs al van het aanraken heel heftig ziek worden) dus dan mogen alle notensporen bevattende producten niet, brood niet, koemelk niet, kortom waar is het einde zoek.

    Op zich ga ik niet bewust pindakaas geven om te pesten maar ga ook niet van tafel halen omdat iemand anders wel eens een reactie op kan hebben, dan is het einde zoek, ik heb gezonde kinderen dus waarom ze dingen verbieden.

    Nederland is het meest tolerante land ongeveer wat er bestaat, maar in je eigen huis zou je toch wel mogen eten wat je wilt eten of niet?

    Ik was handjes, poets tanden, dat zou genoeg moeten zijn.

    We hebben hier op school diverse moslimse kindjes waarbij ik al rekening houd met diners, ontbijt op school, traktaties e.d. en ook met eventuele allergieën maar bv een kindje op school met glutenallergie gaat niet het schoolontbijt doen dat is gewoon onmogelijk, zegt die moeder ook, ze verwacht niet van iedereen dat er dan glutenvrij word gegeten, dat vind ze zelf pas egoïstisch.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113

    Als.je een kind goed poetst zou dit voor coeliakie geen probleem moeten zijn...en ook niet bij het schoolontbijt. Je laat dat kindje als eerste smeren en dan gaat het prima. Het gaat daar om de daadwerkelijke kruimels. Bij pinda's gaat het on sporen die na uren nog actief zijn...die dus niet letterlijk weg te poetsen zijn.
     
  20. Tiniedice

    Tiniedice Bekend lid

    4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik word moe en val af en toe van mijn stoel van verbazing om de reacties hier.

    Bij mijn middelste dochter ook een meisje met pinda allergie in de klas. Daar krijgen alle ouders standaard als hun kind in de klas komt bij dit meisje, bij de intakepakketten een brief waarin verteld wordt over haar allergie en het verzoek om bij het overblijf geen pindakaas te eten en hazelnootpasta. Kiwi mag helaas ook niet, omdat ze daar ook allergisch voor is.

    Bij ons doen ouders in de klas daar niet moeilijk over en denkt en werkt iedereen hier aan mee. Met trakteren wordt er ook overlegd met de ouders van dit meisje, of ouders geven zelf iets mee.
    En wij denken er thuis ook aan. Kost ons echt geen extra moeite en hiermee doen we de ouders een groot plezier.
     

Deel Deze Pagina