Daar ben ik wel benieuwd naar. Of hier mensen zijn die rekening houden met bepaalde datums. En dan in de zin van 'dan wil ik liever niet zwanger raken, want .... ' Ik heb op dit moment een zoontje van bijna 1,5 jaar en wij willen graag weer voor een 2e gaan. Alleen wil mijn man liever niet dat het kindje in de verjaardagsmaand van mijn zoontje en hem (zelfde maand) word geboren, omdat alle verjaardag dan zo dicht bij elkaar liggen. Aan de ene kant maakt het mij niks uit als die verjaardag dicht bij elkaar liggen, maar aan de andere kant snap ik hem ook wel .. Alleen moet ik dan nu nog een aantal maandjes wachten als ik wil voorkomen dat deze baby in dezelfde maand geboren zou worden als mijn zoontje en man. Ik ben benieuwd of jullie ook bepaalde maanden of datum's proberen te ontwijken. Of moet je gewoon blij zijn als het überhaupt mag lukken?
Ik heb het niet ontweken op het moment dat ik gestopt was met de pil. Maar ben wel op een moment met de pil gestopt dat ik iig niet net voor, in of na de vakantie uitgerekend zou zijn... die was namelijk vorig jaar zomer al geboekt Vorige maand vmk gehad, zou dan utgerekend zijn rond oud en nieuw. Dat vond ik wel wat minder, maar ach... als het wel zo geweest zou zijn, helemaal prima maanden ontwijken voor verjaardagen heb ik niet eens aan gedacht
Het maakte mij niet veel uit naar achteraf gezien had ik liever niet dat mijn dochter in februari geboren was. Het is dan echt al-tijd rotweer en ik kan dus nooit een leuke buiten-activiteit plannen met haar verjaardag
Ik wilde liever niet hoogzwanger zijn hartje zomer. Maar goed, na bijna 2 jaar proberen was ik allang blij toen het allemaal goed bleek te zitten, dat de uitgerekende datum me echt niets meer kon schelen. Zwanger zijn en blijven is een zegen, dat valt niet te plannen.
Neehoor! Nergens rekening mee gehouden qua datum. Een kindje ook een maand te vroeg of twee weken te laat geboren worden. Mijn zoontje is vlak voor kerst geboren. So be it.
Nee hoor. Ik heb een kindje in oktober en een tweeling van juli, ik moet zeggen, zwanger zijn in de zomer vind ik ontzettend zwaar, in je kraamweek kan het ook maar beter niet te warm zijn, want je zweet dan sowieso al meer. Maar dat zie ik als een gewoon nadeel, zoals in de winter hoogzwanger zijn vast ook nadelen heeft.
Nee niet gedaan. Zo is er elke maand wel wat te bedenken. En sowieso al maanden dan niet zwanger mogen raken zou ik echt niet trekken. We gaan ervoor of niet. Maar als we ooit besluiten voor een derde te gaan wil ik wel kijken of hij/zij rond mijn verjaardag geboren kan worden, hoef ik het niet meer te vieren
Als je makkelijk zwanger kan worden, zou ik het wel lekker gaan plannen! Waarom niet? Het geluk heb je dan toch? Ik ben 11 November uitgerekend na 2,5 jaar , niet te plannen voor ons dus, maar ik ben wel blij dat het niet 5 december is bijvoorbeeld. Als ik het zou mogen plannen, zou ik voor mei/juni kiezen. Je kan er ook voor kiezen om de maand over te slaan waarin je uitgerekend zou zijn in de maand die je niet wil, met risico op eerder bevallen of later..
Hier was ik een week na mijn eigen verjaardag uitgerekend. De dag voor mijn verjaardag werd besloten tot inleiden, maar dat wilde de gyn perse niet op mijn verjaardag doen. Dus twee dagen na mijn eigen verjaardag zoontje geboren! Enige nadeel..... ik kom niet meer onder mijn eigen verjaardag uit hahahaha
Toen we net begonnen leek december mij wel een rotmaand, al hebben we dr geen rekening mee gehouden. Maar toen ik na 3.5 jaar pas zwanger raakte wou ik zelfs op oud en nieuw wel bevallen (had gekunt haha) het boeide me niet meer. Maar als jij je er fijner bij voelt, en je kunt het aan te wachten, dqn zou ik het gewoon doen.
Nee. Een kindje kan ook veel te vroeg komen om maar iets te noemen. Als je een maand wacht en je kindje komt 4 of 5 weken te vroeg is het nog steeds dezelfde maand.
Toen we begonnen deed ik dat nog heel naïef. Niet met kerst en niet in mei. Uiteindelijk liep het allemaal anders en was ik al blij dat ik uberhaupt zwanger werd. Lijkt me een heerlijke luxe, plannen
Geen bepaalde datum maar achteraf blij met de periode van de geboorte nl april en dan begint het mooie weer!
Nergens rekening mee gehouden, maar dat wil je ook na een lange tijd niet meer. Wat me wel opvalt.... alle 4 de zwangerschappen begonnen in maart/april en dus in de verjaardagsmaand van mij en manlief. Ook nu op 2 december uitgerekend. En met mijn 3 Sterre kindjes zou het ook december/begin januari geweest zijn. Of het toeval is? Ik heb geen idee.... Maar volgens mijn Fertiliteits arts zou er wel een kern van waarheid in kunnen zitten (haar denkwijze) dat vrouwen toch op de en of andere manier een bepaalde periode in het jaar hebben waarop ze dus extreem goed zwanger kunnen raken. Het patroon viel haar vaak op bij haar patiënten. En ja ik had liever een verjaardag buiten gevierd dan een drukke december maand maar Zie het nu maar als een extra feestje in de maand Me portemonnee werd nog niet genoeg geplunderd in de maand december
@Ashleyrachel bijzonder zeg! Hier 2x zwanger geweest. Beide keren uitgerekend in oktober. Dus zwanger geworden in januari/februari. Vanaf juli gaan we voor een broertje of zusje. Hoop niet dat we moeten wachten tot januari/februari . Maar ik heb ook al wel eens gegrapt: ik ben een panda. Heb maar 1 vruchtbare periode per jaar
Helemaal niet, hier zwanger via icsi, de eerste poging was raak, maar is een miskraam geworden, mijn uitgerekende datum was 1week na de verjaardag van men dochter... toen dacht ik wel even, oeps, zo lang ik dan maar thuis ben Alq je hiermee rekening moet houden en een kans hierdoor moet missen? Misschien als je net begint, maar bij de eerste meer dan 2j gebrobeerd...
Ik twijfelde wel om december als geboortemaand over te slaan. Met mijn cylus had ik dan voor de zekerheid wel 2 maanden over moeten slaan (ivm later of juisr vroeger geboren worden) om kerst te vermijden. Gelukkig is de keuze ons bespaard! Ik weet eerlijk echt niet of we wel of niet door waren blijven proberen. Wij waren nog niet zo lang bezig, maar ik wilde wel al heel lang.
Zo, even alle reacties in dit topic geliket. Nee, daar hou ik me echt totáál niet mee bezig. Ik ben allang blij als er überhaupt een baby komt, al zou hij of zij op 31 december om 23.59 uur geboren worden.