Ik zit er aan te denken om me te gaan omscholen. Of ja ik ga het doen maar weet niet goed waar te beginnen. Ik ben een alleenstaande moeder van 2 dus fulltime de schoolbanken in gaat helaas niet. Iemand ervaring met een zelfstudie? Hoe was de ervaring met de opleiding en hoe lang heb je er over gedaan? En gebruik je je diploma ook echt. Heb zo het gevoel dat een diploma van LOI ofzo niet zo serieus genomen wordt op de arbeidsmarkt. Maar misschien heb ik het helemaal mis.
Niet ikzelf maar een tante van mij heeft via de LOI of soortgelijk een opleiding tot doktersassistente gedaan. Is alweer een aantal jaar terug - maar zij had toen geen probleem om er ook werk in te vinden. Stageplek werd werkplek. Dus het is niet per definitie slecht - zo’n thuisstudie! Succes!!
Ligt er echt aan wat je wilt gaan doen. Bij veel bedrijven heb je er niks aan want je hebt er geen werkervaring in. Ik raadt je aan om ergens stage te gaan lopen of vrijwilligers werk om ervaring op te doen.
Thanks dames, de optie stage lopen of vrijwilligerswerk had ik nog niet aan gedacht. Is een manier ook om meteen praktijk ervaring op te doen.
Wat wil je doen? Ik studeer naast werk aan de Open Universiteit. Dat is wel pittig maar prima te doen. Ik doe alles in de avonden.
Bieden ze wat je wilt doen niet in deeltijd of duale variant aan? Voltijd studeren hoeft echt niet bij veel studies. Mijn schoonzus heeft de duale variant van verpleegkunde gedaan (via de HvA), is opgeleid binnen het AMC en daar naar haar afstuderen meteen blijven werken. Mijn man heeft een deeltijd HBO gedaan (Windesheim, informatica) naast zijn fulltime baan, mijn broer doet dat nu (via de HvA, iets met small business retail blablabla). Het is pittig, maar als je goed plant en zorgt dat je niet achterloopt is het te doen.
Ik heb via NTI mn opleiding doktersassistente gedaan. Heb de 3 jaar in 1 jaar afgemaakt. Had al wel wat ervaring in een huisartsenpraktijk. Geen probleem gehad een baan te vinden. Heb toen ook gewoon stage moeten lopen.