Hallo Vandaag bij de gyn geweest. Zit nu op dag 7 van de cyclus. En moet testen gaan gebruiken. Mijn follikel was nog net geen 10mm Wanneer moet ik beginnen met testen? Ik heb de zwanger en kids besteld die heb ik bij de vorige ook gebruikt. En toen ik hier vroeg welke het beste is kwam deze ook steeds naar voren. Maar goed de vorige keer is alweer even geleden. Ik heb ze net besteld wanneer heb ik dan de testen in huis? We gaan voor IUI met pregnyl. Wederom erg spannend Alvast bedankt
Mijn cyclus duurt gemiddeld 30 dagen en eisprong is bij mij een dag of 11 voor NOD. Ik begon meestal op dag 10, erg ruim. Hoe lang duurden je laatste 6 rondes? Gemiddeld is 14 dagen voor NOD eisprong, maar ik ben dus niet gemiddeld en jij misschien ook niet Het ligt dus aan jouw eigen situatie
De laatste 7 keer 27, 27, 28, 27, 23, 28, 25 dagen tussen de menstruaties in. Zo regelmatig is het nog nooit geweest. Ben 32 kilo afgevallen in 2 jaar en dat heeft wel geholpen. Voorheen zat mijn cyclus tussen de 21 en 30 dagen. De eerste dag van de laatste menstruatie was 10 maart. Zit nu dus op dag 8. De gyn zei wel dat mijn slijmvlies dun was weet niet wat dit inhoudt?
Wat fijn dat je cyclus regelmatiger is geworden nu je zo bent afgevallen In je baarmoederslijmvlies (bms) moet je eitje zich nestelen als het gelukt is te bevruchten. Dat gebeurt tijdens de lf (luteale fase). Het is belangrijk dat je bms uit 3 laagjes bestaat en volgens mij moet-ie minstens 4mm dik zijn om innesteling te kunnen laten slagen. Dat kunnen ze controleren via zo'n uitgangsecho. In elke cyclus duurt de lf ongeveer even lang. Dat is dus de periode tussen eisprong en ongesteld. Je geeft nog niet aan hoelang die van jou duurt. Een goede lf duurt tussen ongeveer tussen de 10 en 16 dagen. Google er maar eens op, er gaat een wereld voor je open! Jouw cyclusduur varieert tussen de 23 en de 28 dagen, zeg je. Een goede lf duurt 10 tot 16 dagen, dus jouw eitjes springen tussen ongeveer cd7 (cyclusduur 23 min 16 dagen) en cd18 (cyclusduur 28 min 10 dagen). Snap je de redenatie? Testen vanaf cd7 dus... Over een paar rondes weet je je lf zeker en hoef je steeds minder dagen te testen. En nog een voordeel: je weet straks je NOD ook beter Gauw starten met je ovulatietestjes dus! Op welk tijdstip ga je um elke dag doen? En wanneer ga je weer naar de gyn? Ik heb morgen mijn allereerste IUI.... Groetjes
Bedankt voor je reactie. Heel erg duidelijk uitgelegd heel fijn. Dus ik begin vanavond gelijk met testen rond 20:00 ze zijn net binnen. Is het verstandiger om 2 keer daags te testen? Of als de test donkerder wordt dan 2 keer daags te testen? Als de ovulatietest knalt pregnyl spuiten en de dag erna IUI. Dat het slijmvlies dun was dat zegt dus nog niks begrijp ik. Verder zag het er allemaal goed uit zei de gyn. Er zat 1 follikel van bijna 10mm. Wat ontzettend spannend ik zal morgen zeker aan je denken. En ik duim voor je in de ww die zijn het zwaarst. Ik ga even googlen nogmaals bedankt voor je fijne reactie. Misschien kunnen we elkaar wat steunen tijdens de iui's. Succes morgen
Bij dun BMS bedoelen ze bij mij rond de 3/4 mm. Bij mij is het rond de eisprong 7/8mm. Vanaf dat het follikel rond de 12/13mm is begint het bij mij dikker te worden Niks om je zorgen over te maken dus!
O ja inderdaad, dat had ik er niet bij gezet Catmommy! Bij je eisprong moet het bms dik genoeg zijn, dat het aan het begin van je cyclus nog niet zo dik is, is normaal! Als je menstrueert breekt je lichaam het aangegroeide bms weer vanzelf af en begin je weer van voor af aan. Mijn bms is aan het begin van m'n cyclus ook ongeveer 3/4 mm en rond eisprong 8/9mm. Toch fijn dat die echo's ff bevestigen dat het allemaal goed zit hè? Ik slikte deze ronde voor het eerst clomid en dat kan invloed hebben op de aangroei van je bms. Ik ben vergeten te vragen hoe groot het maandag was (toen was de follikel 1,7cm). Misschien kan ik het morgen nog navragen. Maar neem aan groot genoeg, anders zouden ze de IUI toch niet laten doorgaan
Sorry deze had je nog tegoed! Ik test meestal 1x per dag, als ik thuis kom van m'n werk. Maar ik heb ook wel eens een ronde voor het slapengaan getest, het ligt er maar net aan wanneer het je het best uitkomt. Wel goed om zoveel mogelijk dezelfde tijd aan te houden, anders zou je de lh-piek net kunnen missen. Als je nog erg veel testjes hebt kun je natuurlijk vaker testen, is ook wel eens leuk. Kijken of je écht een superdebuper knaller kunt piesen Dank je!! Nu deze werkdag erop zit en we bovendien weer thuis zijn na het sporten komt het besef pas echt. Morgenochtend d-day...