Houden of netjes terugsturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door jodi0909, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit zou ik ook doen idd.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je hem houdt en draagt dan lijkt me dat ze zeker wel kunnen vragen om te betalen! Je weet toch dat het een fout is...

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou hem terugdoen zou voor mij als stelen voelen

4. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Houden... maar inderdaad wel eerst bellen, wat je dus ook gedaan hebt..

Ik heb hetzelfde gehad bij Bol.com. Daar had ik een mega mindy pak besteld en betaald. Vervolgens kreeg ik het pak netjes binnen en een paar dagen later een e-mail dat ik hem geretourneerd zou hebben en het geld teruggekregen. Maar ik heb dat pak nog gewoon. Gemaild en gebeld, maar ze wisten niet hoe ze het op konden lossen, dus maar gewoon zo gelaten...

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zou eerst een paar keer contact op hen opnemen. Als je daarop geen reactie krijgt dan houdt het op en zou ik het houden.
    Ik heb een soort gelijkwaardige situatie gehad en heb sinds januari contact met hen gehad en eind april was ik er klaar mee. Ben er 4 maanden lang achter aan gegaan en als zij er geen raad mee weten dan weet ik het ook niet. Heb meer dan mijn best gedaan.

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou nogmaals bellen en vragen hoe dit op te lossen. Straks zit je met extra kosten als ze alsnog die dure broek betaald willen hebben. Het zou me nooit lekker zitten, figuurlijk dan.

Ik heb ooit iets soortgelijk gehad met Bol. Daar heb ik 3 keer achteraan gebeld, en er werd niks aan gedaan. Ik kreeg 2 x dezelfde bestelling (boekenserie), die ik had gekocht voor een verjaardag. Dus heb ik deze serie nu ook in de boekenkast staan... Nog in folie, want steeeeel dat ze m na 5 jaar alsnog komen halen ;) :)

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Houden! is een groot bedrijf, en geen klein bedrijfje, netjes je rekening betalen en de broek houden dus :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Maar maakt het uit of het een groot bedrijf is..mag je die bedonderen dan?

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Normaliter had ik hem terug gestuurd. Ik ben in dat opzicht heel eerlijk en vind dat je moet krijgen waarvoor je betaald hebt. Als de fout in jouw nadeel is, geef je het ook aan. Dus dan moet je het ook doen als het in je voordeel is, kwestie van fatsoen.

Maar in dit geval heb je met de klantenservice gebeld en hebben zij aangegeven dat ze niet weten of het goed gaat als je het terug stuurt. Want dan retour je een artikel, wat je niet besteld hebt. Als ze vervolgens ook niet kunnen aangeven wat je dan wel moet doen, vind ik dat je de broek mag houden. Dan hadden ze duidelijk moeten zijn. Je hebt gebeld en gevraagd en je krijgt geen antwoord. Dan beschouw ik het als hun fout, als er geen reactie komt. Ik vind ook niet dat ze dan later alsnog kunnen gaan eisen dat je de juiste prijs nog moet betalen. In het uiterste geval zou de broek weer terug moeten. Maar dan maakte ik me er niet zo druk om dat ik hem al gedragen had.

Ik heb het wel eens bij Miss Etam gehad met een spijkerbroek. De broek kostte €40,- Bij de kassa werd 'ie gescand en stond er €1,50 op het scherm. De dame ziet het staan, zegt nog: "O, dat is een goedkope broek!" Ik antwoord nog op een grappende manier: "Nou, inderdaad. Dat staat niet op het kaartje" In de veronderstelling dat ze zelf doorheeft dat het een fout moet zijn. Het totale bedrag viel me mee, maar ik had meer kleding en wist niet precies wat het in totaal moest kosten. Later zie ik op de bon dat ik de spijkerbroek echt voor €1,50 heb gekregen. Dan ga ik er echt niet mee terug! Zij heeft het gezien, ik heb het aangegeven. Het was duidelijk een fout, maar er is niks mee gedaan. Dus dan heb je gewoon geluk, in mijn ogen.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Eens Tuc ;)

En Eylem, dat is ook een goeie.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dit dus zo met je eens. Normaal meld ik en stuur terug maar als zij zeggen je kunt het niet terug sturen want dit heb je niet besteld en niet weten wat je dan moet dan tja dan houd het op

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    In principe heb je het bedrijf al ingelicht en de situatie voorgelegd, en hun weten zelf niet precies wat ze er mee aan moeten en/of het daarna goed zal gaan?
    Ik zou hem houden, maar dan wel met het risico dat klantenservice het wél in het bestand heeft gezet en dat je straks alsnog de rekening moet betalen.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Duh! Houden!

Hun fout. Anders komen ze hem maar halen toch?

14. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Ik zou bellen, dat heb je gedaan. Je hebt voorgesteld hem terug te sturen. Wat mij betreft netjes en integer! Dan wordt er aangegeven dat dit niet kan ( wat bijzonder is) dus denk ik dat je hem houden mag.

15. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik had een rondedansje gedaan in de nieuwe broek.
    Je hebt het netjes aangegeven, hun doen er niks mee.
    Klaar... Jeehaa :D veel plezier ermee, mooie broek trouwens.

16. dekilene

dekilene Niet meer actief

moooooi en ja ik zou hem aantrekken

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

Nee, maar is hun eigen fout,en als ze er niet zelf achteraan gaan, pff rompslomp en gedoe, ik zou me daar niet heel schuldig over voelen nee!

18. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou hem ook houden. Zalando is een gigantisch bedrijf en als ze hun eigen fout niet eens hebben opgemerkt, lekker zo laten!

Was het nou een hele kleine particuliere webshop oid, waar bij mensen echt verlies maken door deze fout, dan had ik hem teruggestuurd.

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind het zo raar dat mensen zeggen, ja maar dit is de fout van het bedrijf.. In het bedrijf werken mensen en mensen maken fouten, net als wij allemaal.
    Misschien begrijp degene bij de klantenservice het niet/was ze net nieuw of weet ik veel wat.
    Het is gewoon stelen wat je doet en dat is niet netjes.

20. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina