Ik heb even een korte vraag. Mijn man heeft een eenmanszaak. Nu wil ik ook graag wat gaan doen. Kan ik dan zelf ook een eenmanszaak beginnen. Of val ik onder de eenmanszaak van mijn man? Omdat ik lees dat je maar 1 eenmanszaak mag hebben.
Staat zijn zaak ook op jou naam?? Volgens mij is het per persoon en zou jij dus gewoon wat kunnen starten als het andere bedrijf niet op jou naam staat
Een eenmanszaak is voor iemand persoonlijk. De naam zegt het al hè. Dus een eenmanszaak kan niet ook op jouw naam staan. Dan zou het een vof zijn (vennootschap onder firma). Dus jij kunt ook gewoon een eenmanszaak beginnen.
Ja, jij kan ook een eenmanszaak beginnen. Mochten jullie samen een vof beginnen dan kunnen daar meerdere handelsnamen onder vallen.
Er mogen wel meerdere handelsnamen onder een eenmanszaak. Dat hebben wij ook. Maar jij als persoon kan gewoon je eigen eenmanszaak starten.
Het is hier al aangegeven. Jij kunt ook starten als eenmanszaak. Ik heb ook een eenmanszaak en geld gewoon voor mij als persoon.