kan je als je in het ziekenhuis bevalt ook hurkend bevallen,en rond lopen als je weeen hebt of krijg je een infuus en moet je persee blijven liggen en ook liggend bevallen
Als je polyklinisch bevalt krijg je geen infuus ofzo, dus kan je gewoon rondwandelen als je daar nog puf voor hebt, want je mag er pas heen bij 7 cm ontsluiting. Op medische indicatie is het natuurljik allemaal heel anders.
Met een infuus met weeënopwekkers ben je ook niet gebonden aan je bed. Ik had zo'n kar waar de infuuszak aanhing en die kon ik mee verplaatsen. Ik heb alleen in het begin uit mn bed gekunt. Ik was op medische indicatie in het ziekenhuis en lag aan 5 apparaten. Ik kon dus echt geen kant op. Kon natuurlijk na de ruggenprik toch niet meer staan, dus maakte niet zo veel uit.
ik beviel te vroeg, ws dat ik daardoor mocht blijven ipv poliklinisch. had een eigen kamertje en kon doen wat ik wilde, in mijn geval- staand over bed heen hangend en zittend in een stoel met een plasticje onder mijn bibs haha
Dat is gek, ik heb hier te horen gekregen, dat als je polyklinisch bevalt, je pas met 7 cm naar het zh mag........
Als je poliklinisch bevalt mag je volgens mij zelf weten hoe je wilt zitten of liggen en krijg je geen infuus. Je VK kan eventueel ook een baarkruk meenemen want die hebben ze vaak niet in het ziekenhuis. Op medisch indicatie weet ik niet maar ik ben ingeleid en mocht ook gewoon zelf weten hoe ik wilde staan, zitten of liggen. Alleen omdat ik aan de CTG en het infuus vast zat kon ik niet niet veel verder dan het matje naast mijn bed. Maar als ik wilde maakte ze me los om eventueel te douchen of zo. Ook heb ik om een baarkruk gevraagd, die hadden ze wel maar ze hadden geen idee waar dat ding was dus ik heb het maar gewoon liggend gedaan. Je kan van te voren allerlei 'standjes' bedenken hoe je wil bevallen maar op het moment kan dat helemaal niet prettig zijn. Dus hou er niet te veel aan vast zou ik zeggen en kijk hoe het gaat en wat op dat moment prettig is.
Denk dat het overal anders is.... Bij mijn vorige bevalling kwam de vk niet eerst thuis om te kijken... en zag ik haar pas in het ziekenhuis... ik had 4 cm ontsluiting.... En ik kreeg uit voorzorg WEL gelijk een infuus.... met alleen een zoutoplossing... onder het motto van: "voor het geval dat".... ook lag ik trouwens een CTG... Wandelen zat er dus bij mij niet... in....
Ik mocht die soms heel even loskoppelen om naar de wc te gaan. Mocht alleen niet lang en het is helemaal niet handig bewegen dan.
Met de uitwendige CTG (dus met van die banden om je buik) moest ik volgens mij wel gewoon blijven liggen maar die deden ze steeds maar een half uurtje nadat ze iets (strippen en gel inbrengen) hadden gedaan om. Na het breken van de vliezen hadden ze de CTG inwendig aangebracht (met een elektrode op het hoofdje) en daar mocht ik gewoon mee naast het bed staan. Veel verder kon ik ook niet want zo lang waren de draadjes ook niet. Als ik naar de wc moest of wilde douchen dan zou de verpleegster ze losmaken.
Volgens mij had ik ondersteboven aan de deurpost mogen hangen in het ziekenhuis. Geen probleem. Heb zelf van 23:00 tot 17:00 ofzo bijna alleen in de douche gezeten, ze vonden het prima dat ik deed waar ik me fijn bij voelde!
Ik kon geen kant op, ik werd ingeleid had overal plakkers, een infuus en een rotding zo'n knijper op mijn vinger. ik heb ook een ding in mijn blaas gekregen zodat ik niet naar de wc hoefde. hoe heet dat ook alweer? Ze deden al moeilijk toen ik op mijn zij wilde liggen tijdens de weeen, ik werd zo boos ik zei of je me nou helpt of niet ik ga op mijn zij liggen en het interesseerd me niet of alles daarmee los gaat. toen ging ze me toch maar helpen met alle draden en slangen.
Half op mijn zij half op de brancard,op het bed,met mijn onderbroek half aan waar een verpleegkundige aan zat te trekken .. Ze kwam met 1 perweee en werd niet eens opgevangen haha
Ik kreeg weeenopwekkers, dus zat helemaal vast aan de bedrading. Ik moest dus gewoon blijven liggen. En laat dat nou net de positie zijn waarin ik het slechtste weeen op kan vangen.
Ja klopt, maar in ons ziekenhuis doen ze standaard apparatuur om je buik om de weeen en de hartslag va de baby te meten, dus kun je nog geen kant op...
Ik zat ook aan alle kanten vast: infuus, ruggeprik, ctg, catheter. Kon geen kant op, werd echt helemaal gek toen de ruggeprik was uitgewerkt. Mocht uiteindelijk wel op mijn zij, maar dat hielp niet echt. Denk dat het uiteindelijk aan de situatie ligt of je wel of niet kunt rondlopen, misschien van te voren even navragen?