Houdini

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mona23, Apr 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Onze zoon van bijna 3 is een kleine houdini, hij kan deuren waar de klink van omhoog staan sinds kort open, en nu sinds net ook het traphekje boven. Er zit zo'n schuifslotje op, wat je strak naar beneden duwt. Moet zelf prutsen om het open te krijgen.

Nog meer van die kleine houdini's hier, en wat heb je er tegen gedaan?
    zit nu met de kametdeur open, want meneet gaat niet slapen....

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Oh lastig, hihi!
    Nee, hier niet zo. Ze pakt wel overal haar stoeltje of opstapje bij en dan kan ze overal bij.

Klink omhoog kan ze al lang bij, dus dat heeft sowieso geen zin meer. En ons traphekje krijgt ze echt niet open. Dat moet je inknijpen en kindjes hebben daar (als het goed is?!) nog niet genoeg kracht voor.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Julian maakt alle deuren ook al open sinds hij 18 maanden is ( hij kan gewoon al springen)

Vandaag had hij zelfs de voordeur open gemaakt ( en die is erg zwaar en beveiligd)

Maar traphekjes gelukkig niet. Zelfs onze dochter van bijna 5 kan dat nu nog maar net.

Ik heb geen idee wat te doen. Misschien een slot bovenaan de deur. Schuifslot of zo..
    Ik zit er ook best mee.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier kon hij inderdaad ook de deurklink open krijgen ondanks dat hij omhoog stond. Dus nu zit er een stroeve draaiknop op ;) en lukt het niet meer!

Verder pakt hij hier gewoon de stoel om ff een snoepje te pakken, sleutel te pakken of iets anders.

Maar dat doet hij dan als ik er niet ben ( even naar boven bv bij zijn zusje).

Verder weet hij alles maar dan ook alles open te maken, tot schoonmaakmiddelen met beveilgers aan toe ( met zo'n draaiknopje van een spuitfles) staat gelukkig wel achter slot hoor!

Hij weet hoe de DVD werkt en de zijknopjes van de TV.

hier ook een hele slimme peuter!

Het traphekje valt bij ons in een soort gleufje waardoor je het gleufje naar achter moet duwen om vervolgens het traphekje op te tillen om het er uit te halen.
    Dit krijgt hij gelukkig nog niet voor elkaar.

5. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn dochter is 19 maanden en al een kleine Houdini. Deuren met klink omhoog geen probleem, deuren van slot draaien ook niet en als ze er niet bij kan, pakt ze gewoon een krukje of de speelgoedkist.

Ze is alleen maar bezig met dingen open maken op dit moment en met de appaatuur (dvd-speler, wasmachine etc) aanzetten. Kelderdeur en voordeur hebben we extra knippen op waar ze echt niet bij kan. We hebben traphekje (en die krijgt ze nog niet open) tussen keuken en bijkeuken dus ze kan niet naar de achterdeur.

Ik word er af en toe beetje gek van :D

6. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Oh ja hoor, hier nog 1
    Alle deuren krijgt ze open, ze kan sleutels in het sleutelgat doen en draaien. Ze krijgt al een tijdje de kinderbeveiliging van de keukenkastjes open:$ traphekje krijgt ze sinds deze week ook open
    En inderdaad, als ze iets wil hebben wat hoog ligt, dan pakt ze dr kinderstoel en klimt ze daarop.

Tja handig is t niet...

Share This Page