Prettig? Ik kan een hoop dingen gebruiken, maar juist deze spanning niet. Bewust of onbewust maak ik mezelf er toch weer druk om en dat druk maken zorgt bij mij juist weer voor andere problemen. Dus nee, prettig is het zeker niet.
Waarom maak je je er dan zo druk over? En vermeld je dat telkens hier? Geloof dat je in al die topics al zovaak te horen hebt gekregen dat je het van je af moet zetten. Maar dat doe je niet. Nu kom je eigenlijk weer met dezelfde vraag. Ik ken je schoonmoeder niet en jou ook niet. Dus wat ik zeg is natuurlijk alleen een aanname. Maar heb absoluut niet het idee dat je schoonmoeder een vervelend iemand is.
Het van je af zetten is makkelijker als het lijkt en natuurlijk is ze niet zo extreem als sommige, maar wel moeilijk om mee om te gaan. Laatste keer bijv. heb ik het dus wel degelijk van me afgezet en me ingezet voor een normaal contact . Maar als het dan elke keer weer op zo'n manier moet dan schiet je sneller uit je verband zeg maar. Ja, mijn tekortkoming, want zoals een hoop zeggen is het beter om te negeren. Maar zo makkelijk is dat niet, jammer genoeg. En waarom ik er dan topics over open? Ik zit voor mezelf dan ook in de knoop. Wil mijn ei kwijt en ook wat objectieve meningen horen. Het ligt jammer genoeg allemaal niet zo makkelijk .
Dit dus.. jij hebt steeds allemaal weer verwachtingen van haar en dan raak JIJ weer gefrustreerd als ze het toch weer anders doet. Je kan een ander niet veranderen alleen jezelf en hoe je met dingen omgaat. Laat het in het vervolg. dan gaat hij er gewoon lekker heen en hoort aan wat haar wel of niet dwars zit. Het is aan jouw vriend om dan tegen zijn moeder te zeggen dat hij geen dingen verzwijgd voor jou, het voor jou op te nemen of haar erop te wijzen dat ze met sommige dingen bij jou moet zijn, zij zich ergens niet mee heeft te bemoeien enz. of dat het genoeg is en dat ze moet stoppen. Jij komt gewoon zo af en toe gezellig op de koffie en de verjaardagen en klaar is het.Het heeft geen zin om je druk te blijven maken.
+1. Maar dat is al heel vaak als advies gegeven. Doe er wat mee, anders zal het altijd zo blijven gaan. Laat het aan je vriend of hij wel/niet gaat. Negeermodus aan zou ik zeggen.
Hoe weet je dat zo zeker? zij heeft hem toch een berichtje gestuurd om te praten? heeft ze daarin ook verteld waarom dan? zoniet, zou ik het echt loslaten!
Ik zou.er echt een hang.... Van krijgen en ik zou een streep onder die relatie zetten. Je bent al zooooolang bezig!
Moet het toch even zeggen je spreekt je zelf behoorlijk tegen. Echt! Niet alleen zij wilt het niet afsluiten maar OOK JIJ NIET. En daar ligt het probleem. Want anders zou jij je schouder op halen en afwachten van wat er gebeurt je gaat er al helemaal van uit dat het speciaal alleen daar om gaat. Misschien heeft ze ook echt nog wat aan je vriend te vragen??? Je mag niet voor een ander denken denk vooral voor je zelf. Je zegt dat je steeds hier door last overal door krijgt? Is het alleen met haar of met meer mensen in je leven? Dat vraag ik me af is het alleen zij waar mee je steeds over hoop ligt of is het vaker voor gekomen ook met anderen?
Ag zoals ik al zei. Hij ken wat mij betreft gaan, maar ik neem zelf voorlopig even mijn rustpauze wat haar betreft. Dan heeft hoef ik er niet mee te dealen en ziet zij haar zoon meer alleen. Win, win dan toch?
Ik begrijp wat je voelt n bedoelt. Ik heb ook op dat pad gestaan,alleen dan een paar jaar eerder. Ik was ook nog jong toen... En hier is t nog steeds schoonzus en schoonmoeder tegen mij. En dan vooral schzus. Stieren zijn ook vechters die willen laten zien dat zij gelijk hebben over de ware aard van iemand. Maar laat dat los want dit win je niet. Ik heb het ook gelaten nu en ik voel me 10x beter. Ik merk echt dat dat zoveel rust mee brengt,maar ook nu ik 5 jaar ouder ben dan toen, ik kan er nu beter mee omgaan. Ben niet zo een heethoofd meer. Want als de stier die horens eenmaal gaat gebruiken... Je gelijk bewijzen hier op het forum of irl heeft geen zin meid. Bedenk dat jij weet hoe het echt zit!
Hihi, ja het is wel zo inderdaad. Het duurt overigens ook lang om me boos te krijgen, maar als ik eenmaal boos ben. In mijn jaarhoroscoop stond ik moest leren loslaten. Nooit gedacht dat mijn horoscoop een keer echt gelijk zou krijgen
Ja, ik zou er ook boven gaan staan. Hier ook problemen met schoonfamilie. Mijn vriend heeft een concentratie stoornis, waar we achter zijn gekomen eind 2009. Sinds 2008 zijn we samen. In 2009 verloor ik ook mijn baan door gezondheidsproblemen. Hier een schoonvader welke denkt dat ik zijn zoon aan het uitmelken ben en ik zou degene zijn die het contact verstoort tussen zoon en vader. Ik ben juist degene die sinds het begin altijd zei, ga eens langs je vader, bel hem eens op. Nu was mijn vriend voor onze relatie dagelijks bij zijn vader, en toen we gingen samenwonen was dat over. Logisch toch? Je gaat een ander pad op, krijgt het druk etc etc. Maar ik was de boeman, want mijn vriend kwam niet meer zovaak bij zijn vader. Zijn vader heeft zoveel nare dingen gezegd over me, terwijl hij de helft niet weet. Zo had mijn vriend schulden voor ik hem leerde kennen en stond hij aan het eind van de maand net niet in het rood. Nu wonen we samen, 2 hondjes, leven dus van zijn inkomen en redden het prima. Ik heb hem geholpen om alles op een rijtje te krijgen. Toen we de diagnose kregen vond zijn vader het maar een lachertje, terwijl voor mijn vriend dehele wereld open ging. Hij voelde zich eindelijk een normaal mens. Tot twee jaar terug heb ik me erg afgezet tegen zijn vader, tot ik doorhad dat er daardoor meer problemen kwamen. Inmiddels heb ik alles van me afgeschud en kan ik alleen maar lachen als zijn vader weer iets doms doet. Wat er twee jaar terug dus voor gezorgd heeft dat mijn vriend zelf het contact verbroken heeft. Ook mijn vriend zag in dat ik gewoon mijn leven leidde, totaal niet bezig was met zijn vader, en dat zijn vader aan het manipuleren was. Vorig jaar heeft mijn vriend het contact een klein beetje opgepakt. Wel na aanraden van mij, ik wil niet de persoon zijn die tussen hun in staan. Hield wel in dat ik er verder niks mee te maken wilde hebben, maar ik wilde gewoon laten zien dat ondanks dit gezeik, mijn vriend gewoon naar zijn vader kon als hij wilde. (Nu wilde hij niet echt, maar goed, het is en blijft zijn vader). Paar keer getelefooneerd, 3x samen ergens wezen eten maar IEDERE KEER (nee, ik lieg niet) ging het gesprek over mij en dat ik manipuleer en lekker voor de lol samenwoon met mijn vriend omdat hij alles betaald (terwijl ik ziek was) of over zijn diagnose, dat ik dat er in gesmeerd zou hebben. Dus je raar het al, papa graaft zijn eigen graf maar ziet het niet en blijft me maar zwart maken bij de rest van de familie. Inmiddels weer een jaar verder, waar ik gewoon netjes door heb gesolliciteerd en een baan vond in de catering. Helaas was dat van korte duur, want mijn gezondheid was nog niet optimaal. De stap was net te vroeg gezet. Maar ook door te laten zien dat ik gewoon wil werken, vond vaderlief wel wat anders om te zeuren over me. November vorig jaar kwamen we erachter dat ik zwanger was. Na lang proberen en te horen hebben gekregen dat mijn vriend praktisch onvruchtbaar was. Dus feest! Mijn ouders en zijn moeder hebben we het persoonlijk verteld, zijn vader (+ broer, waar ook onenigheid mee is, want die staat aan pa zijn kant) hebben we gebeld, welke beide spontaan reageerden en blij waren. Voor dat ik het vergeet, we zijn inmiddels 4 jaar samen. Geen gefeliciteerd kaartjes gehad, maar goed. Met kerst hebben wij een kerstkaart gestuurd van ons gezin (incl hondjes) en de echo in onze hand + vermelding naar onze website over de baby. In week 13 kregen we rotnieuws vanwege combinatie test en hebben we een vlokkentest laten doen. Er waren al 5 weken voorbij en we hadden verder niks vernomen van zijn vader. Na de uitslag van de vlokkentest, welke goed nieuws was en te horen kregen dat we een meisje verwachten, hebben we zowel vader als broer gebeld en nogmaals medegedeeld dat we een persoonlijke website hebben met foto's, nieuws, updates etc. Dit omdat we beide gescheiden ouders hebben en vele vrienden, en soms is het teveel om te blijven vertellen. Dus een website kwam goed uit. Zijn broer reageerde zoals vele broertjes: Leuk, ik zal kijken als ik tijd heb. (Wetende dat hij het niet gaat doen, maar gewoon door toch zo te reageren, prima.) Zijn vader daarintegen deed heel raar. Hij had de kerstkaart gezien en vertelde een rotsmoes waardoor hij nog niet op de website was geweest. Mijn vriend sluit het gesprek af waarbij hij nog aangeeft: Nou pa, ik zou het leuk vinden als JIJ wat vaker van je laat horen, want het komt nu steeds van mijn kant. Stemde pa mee in. Inmiddels in week 22 nog niks gehoord. We krijgen in week 22 te horen dat onze kleine een afwijking heeft in haar handen en na een boze discussie samen met mijn vriend dat zijn vader niets laat horen pakt mijn vriend de telefoon op en belt pa. Geloof het of niet, maar meneer heeft nog steeds niet op de website gekeken. Mijn vriend vroeg of hij het wel leuk vond dat hij opa werd, en dat zijn eigen zoon vader werd. Kreeg hij geen goede reactie op. Op de vraag, gaat je kleinkind wel iets voor je betekenen kreeg hij te horen dat het hem allemaal veel te snel ging en dat hij nog steeds twijfels over mij heeft. Oei, mijn vriend was furieus. Op dat moment ging er een knop bij mij om. Die man zal nooit kunnen en willen begrijpen dat HIJ degene is die er voor zorgt dat dit gebeurd. Zijn vader zei dat hij de week er na op vakantie ging voor 2 weken en daarna nog contact zou opnemen om te praten met mijn vriend. Nou raad het maar, ik ben inmiddels 26 weken zwanger In het begin van deze ruzie kon ik me voorstellen dat mijn vriend soms niet meer zag wie nou wat zei en wat bedoelde. Het was pa (+ broer soms) tegen mij en andersom. Pas toen ik me terug ging trekken zag hij dat het maar van 1 kant kwam. Sindsdien heb ik ook mijn vriend achter mijn staan. Ik weet ook eigenlijk niet waarom ik dit allemaal vertel, waarschijnlijk omdat ik herken, maar ik vind ook dat je de eer aan jezelf moet houden. Ik neem aan dat je vriend gewoon achter je staat, maar het is niet makkelijk voor hem. Geniet gewoon van de negatieve aandacht van zijn moeder (ookal kunnen dat hele nare woorden zijn, ik weet er alles van) maar na verloop van tijd zul je er om kunnen lachen, en ziet je vriend wie er nu hier mee bezig blijft. Hij zal zien dat ZIJ degene is die overal iets achter zoekt en van alles een probleem maakt. Dan sta je pas sterk! Succes!
Joh, bak een lekkere cake en geef die aan je vriend mee: "lekker voor bij de koffie". Jij laat je niet kennen en je schoonmoeder zit vast bovenop de kast of voelt zich al weer schuldig Niets van aantrekken, want anders heeft ze je precies waar ze je hebben wil. Dit soort gedrag negeren en dan houdt het vanzelf wel een keer op. Net als bij opvoeden geldt: negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.
Nou nou, het gesprek met vriend, over vriend. Waar ik niks mee te maken had. Is dus ALLEEN maar over mij gegaan. Raar toch heh, dat ik dan moeite ermee krijg dat hij daar onder 4 ogen gaat praten.
Uhm, weet je, ik zou het dan OF laten gaan, maar mezelf kennende zou ik haar dus bellen en gewoon op normale toon zeggen dat wanneer ze iets over mij te zeggen heeft, ze dit tegen MIJ moet doen, en niet tegen mijn man. Mag ik vragen wat jouw vriend tegen haar heeft gezegd?
daarmee valt en staat het denk ik.. vriendlief hier zou echt bij het eerste woord alweer vertrokken zijn...