Nou mooi niks dus. Sterker nog. Ik kreeg een standje want als ik op facebook zet dat ik naar mijn moeder ga dan is het een steek onder water naar haar.
nee, want je verhaal volgende kon ik na twee zinnen in je openingspost lezen al raden waar het om draaide. En jawel... nu lees ik dit. Meid, wat een gedoe. Ik raad je aan er helemaal niets meer mee te doen. Laat je man maar inzien dat jij zelf geen haat en nijd veroorzaakt maar dat het telkens van haar kant komt. Wie weet opent dat nog eens zijn (of beter nog; haar) ogen... Pff, succes en sterkte. (wat was er nu weer niet goed aan je? Had ze nu al weer iets onbenulligs om over te zeuren?)
Ben ik ook wel benieuwd naar, wat ze nu weer had, echt hoor TS, ik benijd je niet met zo'n kreng van een schoonloeder. En nog een vraagje, doet ze nou ook zo tegen je zus? Want dat is toch ook een schoondochter van haar? (als ik het goed heb tenminste?
Nou kennelijk is die van mij een lulletje rozenwater. Heb schoonmoeder een bericht gestuurd dat het voortaan fijn zou zijn dat de dingen die over mij gaan met mij besproken worden. Meer maak ik er ook niet aan vuil. Oja en mijn facebook is onzichtbaar voor hun vanaf nu. Zo kan ik posten wat ik wil zonder dat ik me druk hoef te maken om wat ze zeggen.
Tja, met zo"n dominante moeder wordt je ook wel een beetje een lulletje rozenwater, kan je vriend misschien niet eens helpen, maar wel ontzettend (piep) voor jou. Ik vind het echt niet normaal hoor en ook terecht dat je je schoonmoeder een bericht hebt gestuurd en dat je je facebook afschaduwt. Ik kan je ook niet echt advies geven eigenlijk, probeer afstand te houden en laat je vriend er zelf maar achter komen hoe zijn moeder is. Als ik jouw topics lees heb ik zoiets van: je hebt gedaan wat je kunt, je beste kant laten zien. Op een gegeven moment moet je je zelf rust gunnen hierin hoor. Het mens is niet goed snik!!
Ik denk dat je hier een goede stap mee heb gezet. Haar gewoon zo min mogelijk voer geven, zodat ze niks heeft om over te emmeren.
Ik had dingen op facebook gezet. Lees; Neergezet dat we bij mijn vriend zijn vriend waren geweest en daarna even bij mijn moeder. Dit was volgens haar een steek onder water. En over die ruzie van zes weken geleden weer. En over dat ik volgens haar haar zoon bij haar weghoud.
Ik snap dat het moeilijk is, ben zelf ook nogal temperamentvol, maar ik zou proberen nergens meer op te reageren. Gewoon een onverschillige houding aannemen tegenover haar. Lekker laconiek op haar reageren, met zo'n blik van: waar heb je het in Godsnaam over? Zo min mogelijk woorden gebruiken, en lekker je eigen ding doen als ze langskomt.
Een poosje terug had schoonmoeder het ook op mij voorzien. Wij hebben als gezin afstand genomen en zo werd het hier in ieder geval een stuk rustiger. Nadien bleek schoonmoeder niet goed in haar vel te hebben gezeten en hadden wij de juiste stap genomen. Nu ze weer wat opgeknapt is, gaat het een stuk beter. Ze heeft aangevoeld dat we niet van zulk gedrag gediend waren en nu is het gelukkig weer leuk als we samen zijn. Van de week ben ik zelfs samen met ons kleintje en haar wezen winkelen. En echt, het was een ander mens. Wat ik wil zeggen is dat het geen gek idee is om afstand te nemen, maar je vriend moet hier dan wel in mee gaan. Jullie moeten samen laten voelen dat het menens is en niet toegeven. Samen sta je sterk!
Stelletje kleuters! Laat elkaar toch lekker met rust. Iemand moet de verstandigste zijn en niet meer reageren op hetgeen een ander zegt. Jij hebt een relatie met je partner en niet met je schoonmoeder. Je hoeft elkaar dus ook niet te zien of te spreken als dat kennelijk niet op een normale manier kan gaan. En ik snap best dat jou partner zijn moeder niet wil afvallen, kan me namelijk zo voorstellen dat hij van jou nare dingen hoort over zijn moeder en van zijn moeder over jou. Leven en laten leven.
Nee zus niet maar die zien elkaar weinig. Ze zijn altijd weg en alles. Dusja dan valt er weinig te klagen. Voel me flink te kakken gezet alleen. Het 4 ogen gesprek was een zes ogen gesprek uiteindelijk en het ging niet om mijn vriend maar voornamelijk om mij. Nou en dan stuur je hem er op goed vertrouwen naartoe.
Ja dat kan ook nog... Maar de titel hier luid:"Houdt het dan nooit op". Het antwoord: Als JIJ er een einde aan maakt. Neem afstand, leid je eigen leven. Nu ben ikzelf niet iemand die elke scheet op Facebook zet (heb ik niet eens), maar anders kan je toch verwachten dat zij overal op gaat reageren. Gewoon omdat je al weet wat voor type het is. Ik heb zelf ook heel wat aanvaringen met schoonloeder gehad. Ik was en ben veel te min voor haar zoon. Jaaaren geleden heb ik al voor mezef bepaald dat het maar eens afgelopen moet zijn. Ik vraag mijn man ook absoluut niet om tussen ons in te staan. Ik vind dat niet nodig. Net zo min om het zo mn leven te laten bepalen. Wij mogen elkaar niet: klaar! Blijkbaar zit het jouw nogal hoog, omdat je er al 20 topics over geopend hebt. En DAT vind zij prachtig. Zij weet dat heel goed! Vanmiddag kwam mijn schoonmoeder op de koffie omdat mn oudste zoon jarig is vandaag. Dan zet ik mn pokerface op, doe hartstikke gezellig tegen haar, schenk dr constant drinken in, geef dr een complimentje enz enz. Omdat ik weet dat ze 2 uur later weer opgetrommeld is. Ik GEEF dr NIKS om over te zeiken.