Houdt het kdv rekening met jullie wensen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zogelukkig, 9 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Bij ons ook heel veel traktaties idd. Het valt nu mee, maar er waren dagen dat mijn dochter elke dag lang zal ze leven zong en op de stoel ging staan.
    Ik heb wel een verantwoorde traktatie gemaakt, maar veel ouders trakteren gewoon chocola. Mijn kind mag het wel, maar ik ben er niet blij mee! Ik vind chocola geen snoep voor een kind van 2-3 jaar.

Verder krijgt ze geen zoetigheid, met uitzondering van het drinken dan. Alle beleg is gewoon hartig en tussendoortjes zijn gezond (ik denk in de ogen van Hanneke semi-gezond :D)
    Ik ben er niet zo heel moeilijk mee, maar ben het wel met jullie eens dat traktaties echt overdreven zijn zo nu en dan! Je kunt van fruit ook iets feestelijks maken....

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ons wordt ook gevraagd naar wensen omtrent broodbeleg enzo. En ze zijn bezig nu een omslag qua voeding te maken naar nog gezonder en gevarieerder. Ik ben niet zo moeilijk met eten, maar vind dit wel ok.
    Wij hebben trouwens 'jaar'groepen dus 1 per levensjaar. Op de verjaardag gaan ze over. Thijmen zit nu in de Ukken groep met 2 jarigen en dat zijn er max 16 op 3 leidsters (of 2 met een stagiair, maar 3 mensen in elk geval :) )
    Bij ons zijn ze met traktaties heel streng, ik krijg (in elk geval) het snoep-achtige mee naar huis. En er wordt regelmatig gehamerd op gezonde traktaties.

Ik denk dat het vaak wel een kwestie is van geven en nemen. Het zal sowieso op bepaalde vlakken anders gaan dan thuis (maar dat is ook deels je bedoeling natuurlijk), maar op voor jouw belangrijke vlakken kun je best verwachten dat ze je wensen opvolgen.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier gaan dergelijke traktaties altijd met de ouders mee naar huis zodat ouders zelf kunnen bepalen of en wanneer hun kind snoep krijgt. Alleen gezonde traktaties worden direct gegeten.

Hier trouwens 12 kinderen en 2 leidsters (plus 1 wisselleidster op 3 groepen). De andere groepen hebben geloof ik 2 a 3 kinderen extra, maar de groep van mijn zoontje heeft over het algemeen iets meer baby's (3 stuks) dan de andere groepen. Maar ik tel eigenlijk nooit 12 kinderen. Er zijn altijd een aantal kinderen aan het slapen, een aantal worden laat gebracht of vroeg gehaald en regelmatig zijn er wel 1 of meer ziek of met vakantie.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Klopt trouwens Yukl, ook hier liggen aan het eind van de dag de traktaties in het bakje voor mama om op te peuzelen (of helaas weg te flikkeren want mama is ook niet echt een zoetekauw...)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Is toch wel netjes dat ze die traktaties dan niet geven.
    Wel vreemd dat als de ouders dat weten, dat dan toch geven.

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    je wilt niet weten hoeveel ouders zoete troep geven als traktaties.
    chips, chocola, candybars etc etc.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier op het kdv zijn 'maarliefst' 2 groepen ;). 1 horizontale groep en 1 vertikale groep. Beide groepen hebben maximaal 12 kindjes in de groep en op 1 groep zitten minimaal 2 leidsters.

Haha, denk het wel :D!

8. zogelukkig

Ik ben gistermiddag langs een kdv gefietst waar ik interesse in had. Rond ophaaltijd, het was er er druk met moeders, maar ik kwam er niet in. Goed wel eigenlijk.
    Ik vroeg of ik even de sfeer mocht proeven, maar dan moest ik me eerst maar inschrijven. Dat is toch raar? Ik ga me echt pas inschrijven ergens als ik er gekeken heb!

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik wil er bij 3 kijken en dan schrijf ik me hwsl bij 1 van die 3 in.

9. adi

adi Niet meer actief

In principe kom je inderdaad niet zomaar binnen bij een KDV. (ik ben daar ook alleen maar blij mee).
    Wij hebben met de betreffende KDV gebeld en gevraagd of we een rondleiding mochten krijgen. Toen hebben we een afspraak gemaakt voor de rondleiding en infogesprekje. Deze krijg je gewoon tijdens de werktijden en kun je meteen zien hoe het op de groepen aan toe gaat. 'Het moment van halen en brengen is meestal wat chaotisch en niet echt geschikt om de sfeer te proeven vind ik.
    We hebben ons pas na de rondleiding ingeschreven, niet daarvoor natuurlijk. Ik zou dat even proberen.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben toen ook een afspraak voor een rondleiding gemaakt en pas daarna hebben we in geschreven. Is naar mijn mening ook de normaalste zaak van de wereld. Ik zou even bellen naar de administratie om een afspraak te maken.

11. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik vind het niet meer dan normaal dat je niet zomaar naar binnen komt, iedereen kan wel zeggen dat ze een rondleiding willen en blijken hele andere bedoelingen te hebben.
    Ik heb eerst ook gebeld voor een gesprek en rondleiding.
    En daarna kan je je inschrijven..

12. zogelukkig

Ik zei toch ook dat ik dat beleid goed vind?

Had er helemaal niet bij nagedacht joh, maar gezien de toestanden die er de laatste jaren zijn gebeurd op kdv's geef ik ze groot gelijk hoor!

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ja zeker, maar ik gaf mijn mening dat ik het juist goed vond ;)
    In Purmerend is er laatst een verwarde man binnen gedrongen in een kdv, iemand had de deur voor hem open gehouden :$.

14. zogelukkig

Hoe is het ook mogelijk he!:x

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    waarschijnlijk gebeurd tijdens ophaal tijd en dacht vriendelijk te zijn..
    dan schrik je best hoor...

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hebben een kdv die max 12 kinderen per dag hebben met 3 leidsters en een stagiare. Het is een verticale groep. Op alle speciale wensen wordt eigenlijk in gegaan, lijkt mij ook niet zo ingewikkeld met 3 kinderen per leidster of stagiare.
    Sterre slaapt wanneer ze moe is, ze is anderhalf maar slaapt meestal 2 keer op het kdv, ze is daar sneller moe dan thuis :) En ik moet wel zeggen, op zaterdag ligt ze vaak van 10 tot 14 uur te slapen, ze gaat op don en vrij naar het kdv en ik merk wel dat ze daar op zaterdag moe van is. Dat geeft niks, lijkt me normaal :) Ze vindt het trouwens hardstikke leuk daar, ze begint al te klappen als ze door heeft dat we naar "school" gaan :D

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vreemd zeg, eerst moeten inschrijven voor je weet of je uberhaupt je kindje daar wel wil hebben. Nouja als het niet anders kan, in laten schrijven en een gesprek/rondleiding en daarna evt weer uitschrijven als het je niks lijkt?

Overigens worden bij ons op het kdv mensen die zomaar tussendoor komen ook netjes de deur gewezen ;) om het zo maar te zeggen. Wanneer je namelijk een afspraak maakt zorgen ze dat er een extra iemand is (1 van de 2 'bazen' zegmaar), die je te woord kan staan en die ook een rondje met je kan lopen. Kom je zomaar tussendoor moet er namelijk iemand van haar groep vandaan, en dat gaat natuurlijk niet zomaar.

Ik zou gewoon nog eens bellen of je een afspraak kan maken voor informatie en rondleiding.

En hier kom je idd ook niet zomaar het kdv binnen, tenzij iemand de deur voor je open houd bij het binnen/buiten gaan. Want idd dat gebeurd dus wel. Maar eigenlijk moet je dus op de bel duwen en dan komen ze de deur voor je open doen. De eerste deur kan je gelukkig (ivm regen enzo) wel gewoon binnen, tweede deur zit dus op slot.

Hoewel ik ook eens van iemand gehoord heb op het forum hier dat ze aan kwam met 2 maxi cosi's en nog een kindje, maar ze mocht niet naar binnen van de mama die naar buiten ging...haha...moest zelf maar op de bel duwen.

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij hebben ons ingeschreven op de wachtlijsten van wel tig kdv's (woon in de "grote stad"). Na bellen, bellen, bellen, kregen we een plekje ergens toegewezen. We hebben een afspraak gemaakt om daar te komen kijken. Ondertussen hebben we onze inschrijvingen bij de tig min 1 overige kdv's gewoon laten lopen natuurlijk. Eenmaal daar aangekomen, knaagde er iets aan ons. Het was niet slecht, maar we hadden er ook niet een supergoed gevoel over. In principe kan je dan gewoon nog zeggen dat je de plek niet wil en dat je wel even verder zoekt. Je hebt nog niks getekend he, geen contract ofzo. Tot die tijd kun je het zo aanpakken. Met inschrijven ben je niks verplicht, behalve dat sommige kdv's inschrijfgeld vragen en sommige daarvan dat weer niet terug geven als je elders een plekje hebt gevonden...
    Anyway, wij hebben het niet gedaan (heel eng hier in de stad maar liever geen plek dan een plek die niet goed voelt) en binnen een week hadden we een andere aanbieding bij het kdv waar we nu zitten en waar we dus echt heel tevrede over zijn.

Bij ons kdv zit een pincode op de deur. Laatst kwam er een vrouw direct achter me aan (iemand die ik daar nog niet had gezien, de ouders uit Mini's groep ken ik grotendeels) en ik zei: "wat is het wachtwoord?" :D Vond m zelf wel grappig maar mevrouw kon de humor er niet van inzien. Ze gaf overigens wel de goede pincode op dus ik heb haar naar binnen gelaten met een "prettige avond verder". Muts.
    Als iemand vóór mij de deur dicht doet, kan ik daar niet mee zitten. Het is geen moeite voor de veiligheid van ook míjn dochtertje, om die pincode nog een keertje in te typen, toch?

19. zogelukkig

Nee, veiligheid boven alles lijkt mij ook!
    Ik vind het sowieso al doodeng om m'n kind uit handen te geven hoor!

20. tulip

tulip Niet meer actief

marijke, met zn 4en op 12 kids, ja dan kan ik mij voorstellen dat ze alles inwilligen.;) Wat een luxe zeg, ook zonder stagiaire. Dat die het hoofd nog boven water kunnen houden met zo'n overbezetting.

zogelukkig, je zou idd wel een rondleiding moeten kunnen krijgen voor je je inschrijft, je wil toch eerst even kijken?? Bij ons kun je bellen voor een afspraak voor een rondleiding, als je er toevallig langskomt en de unitmanager heeft tijd kan het ook wel.Aan de telefoon kunnen ze natuurlijk ook niet zien wat voor iemand het is.;) Maar je kunt niet naar binnen, wij hebben zo'n tagsysteem.

Deel Deze Pagina