Wenochtend kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door palmie37, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé is vanochtend voor het eerst bij het kdv geweest en het ging niet zo goed!
    Vanaf volgende week woensdag gaat ze er 1 dag in de week naartie:(
    Normaal gesproken krijgt ze haar flesje om 07.00 uur en slaapt dan weer van 09.00 uur tot 11.00 uur.
    Nu dus niet want moest haar tegen kwart voor 9 brengen en kon haar om kwart voor 12 weer ophalen.
    Toen ik haar weer ophaalde was ze bij een mevrouw op de arm hard aan het huilen, ze heeft geen druppel uit haar flesje gedronken en niks geslapen!
    Gelukkig was het huilen over toen mama kwam:D
    Nu heeft ze haarflesje bijna leeggedronken en leg ik haar strakkies lekker in bed!
    Ze is weer helemaal vrolijk gelukkig:)

Nu is mijn vraag hoelang het bij jullie kleintjes duurde voordat ze gewend waren?

Liefs Palmie

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje gaat vanaf 3 maanden en in het begin wilde het ook niet zo! Hij was sowieso wel een baby die erg op rpikkels reageerde, tsja...moet je net naar het KDV gaan! Maar de leidsters reageerden er heel goed op. Flesje geven in een rustige omgeving etc. Misschien kunnen zij dit ook wel doen?
    Geef ook gerust wat bekende spulletjes mee (knuffeltje, speentje etc) en geef door wat het schema is qua slapen en eten zodat de leidsters dit strak aan kunnen houden.
    met een maand of 2 ging het erg goed! En voor die tijd ook al wel hoor in de zin van huilen.
    Nu slaapt hij nog altijd minder dan thuis, maar er valt ook zoveel te beleven;)!

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hmm.. Moet ik even goed nadenken.. Gijs ging er naar toe toen hij 6 mnd oud was.. Ik denk al met al wel een maand of 2..
    Huilen op t moment dat ik wegga doet hij nog wel hoor.. Maar dat is ( vind ik) niet erg, zodra ik uit beeld ben is hij volgens de leidsters vrij snel stil..

Gijs gaat 2 ochtenden flexibel in de week..

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ze was zo gewend, alleen het schema was ontregeld ;)
    maar als je haar een hele dag brengt, breng je haar dan ook pas tegen 09 uur? of breng je haar eerder?
    Een wendag is natuurlijk anders dan een dag dat ze daar zou zijn. En het is natuurlijk anders als thuis.

Kirsten slaapt thuis 2x 2,5 uur zeker, op het kdv maar 1x hooguit een uur. tja het zei zo...
    het is op het kdv drukker, thuis is er de rust
    op het kdv andere gezichten, thuis mama of papa

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    Kan ze niet gewoon om 9.15 daar direct op bed?

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dat ga ik zeker voorstellen!!
    Thanks lady's ben benieuwt hoe het volgende week gaat, dan is ze daar een hele dag, tja we zullen haar toch ff moeten laten wennen en vol moeten houden denk ik.
    Ze heeft nogal een karaktertje hihi8)

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja het lijkt mij ook dat ze om 9.15 meteen naar bed kan. En anders zou ik haar wat vroeger brengen, dan kan ze het hele schema daar afdraaien, dat werkt vaak beter.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bij ons passen ze op de babygroep gewoon alles per baby aan.
    je geeft vooraf door om de hoeveel tijd ze normaal gesproken eet
    en dan sochtends geef je door wanneer er voor het laatst gegeten en geslapen is.

Anne ging ook pas met een half jaar.. maar had het relatief snel naar dr zin had ik het idee
    en dat terwijl ze normaal ook niet zo gek is op prikkels... maar eigenlijk vond mama het nog het ergste :)
    het was wel even wennen dat iemand anders haar fles gaf.. maar nu loopt ze met diezelfde mensen gelukkig helemaal weg.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe laat ga je haar vanaf volgende week brengen? Ik zou haar wel wat eerder brengen dan 9.15 (als ze dan normaal gesproken naar bed gaat). Althans, ik weet van mijn zoontje dat hij toch altijd liever eerst even acclimatiseert dan dat ie direct in bed wordt gestopt. Maar dat verschilt natuurlijk wel per kind :)

Het is voor de leidsters ook even wennen :) Die moeten je kindje nog leren kennen en komen er vanzelf achter wat bij haar het beste werkt. Komt vast goed!

Deel Deze Pagina