Wanneer stevig lopen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by EnBee, Nov 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Een vraagje;

Ons kleine meisje loopt sinds een paar dagen steeds meer. Eerst kon ze het wel, maar als de afstand iets te groot leek, ging ze kruipen. Nu loopt ze steeds meer. Zelfs de hele kamer door lijkt geen probleem meer te zijn. Ook omdraaien lukt haar. Maar... Het gaat nog heel wankel, en voorzichtig. Met nog wel eens vaker een valletje (naar voor vangt ze zich op, en naar achter valt ze op de luier :) En dan probeert ze het weer opnieuw) Logisch!! Ze moet het nog leren!! Maar hoe lang heeft bij jullie dat wankele geduurd? Moet ik denken aan een paar dagen of is het eerder weken/maanden?

Ik hoor het graag van jullie!

2. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Ik lees mee, hier hetzelfde!

3. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hmm Tim loopt al 2 maanden denk ik. Ik zou hem nog niet los laten lopen buiten, tis allemaal nog niet stabiel. hij valt regelmatig bij onregelmatigheden in de vloer (bijv. stoeptegels, opstapje). Nu snijdt hij de hoekjes af en loopt ie heel vaak tegen de (stalen) deurposten aan. Hij heeft dus wat blauwe plekken op zijn voorhoofd.

Ik denk dat het stevig lopen per kind verschilt.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter liep 1 dag voor der verjaardag los en meteen stevig. drempel op en af zonder probleem, draaien en rennen ging ook meteen goed. leek net of ze al jaren liep. moet wel zeggen dat ze al erg lang gewoon overal overeind ging staan zonder zich ergens aan omhoog te trekken en ook dingen oprapen door door der knietjes te zakken deed ze al eventjes dus denk dat der beetnejs al goed getraint waren.

nando liep 2 wk na zijn verjaadag los maar wel nog houterig :). nu nog heeft hij moeite met drempeltjes maar draaien en dingen oprapen lukte z'n 4 wk later zonder problemen en zonder zijn balans kwijt te raken. sinds een week of 2 kan hij ook rennen en dat is zo grappig om te zien :).

hier verschilt het dus heel erg, alicia liep meteen erg goed en nando begon houterig en loopt nu pas zoals het hoort kwa bewegingen. hij loopt al wel flinke afstanden hoor. met gemak naar de winkel en terug en dat is toch wel zeker 10 minuutjes heen en 10 terug. kruipen doet hij niet meer

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Fay loopt sinds een maand los, met 15 maanden dus. Ze liep gelijk stabiel, valt nagenoeg nooit, en dat komt misschien omdat ze wat ouder was toen ze ging lopen.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Luca liep met elf maanden en na 6 weken liep hij stevig. Hij was minder onzeker en durfde meer. Hij liet zich in het begin ook met opzet vallen om te leren opstaan en te leren vallen. Hij is wel een lichamelijk mannetje, dus ook erg bezig met het leren van lihcaams technische dingen.
    Met 8 weken hebben we toen schoentjes voor buiten gekocht, maar na 3 of 4 weken liet ik hem wel al in te tuin lopen, dat was al ontdekking genoeg.

Share This Page