Houdt iedereen zich netjes aan de "eetregels"?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Feb 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik deed dit tijdens mn eerste zwangerschap ook totdat iemand mij erop attent maakte dat alle sushi vaak met dezelfde messen en op dezelfde planken klaargemaakt kunnen worden. De bacteriën uit zalm kunnen zo dus ook op de tonijn of komkommer/rijst of wat dan ook komen. Ik had daar nooit aan gedacht, maar heb daarna geen hap sushi meer gehad.

Ik heb me tijdens mn eerste zwangerschap (op die sushi na dan ;)) goed aan de regels gehouden en mocht deze zwangerschap goed blijven gaan dan ga ik dat weer doen. Nadat ik er zoveel voor op heb moeten geven en er zolang op heb moet wachten neem ik geen enkel risico :).

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik hou me braaf aan alle regeltjes. De kans dat er wat mis gaat is natuurlijk minuscuul maar als het fout gaat vergeef ik het mezelf nooit.

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Niks is onmogelijk natuurlijk. Maar t zou wel heel slecht zijn.. Ik maak nu vaak zelf sushi thuis. Heerlijk! :D

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik ga er wel vrij mee om. Filet americain en rauwmelkse kaas laat ik staan. Maar ik heb nog wel eens een tournedos gegeten en sushi smul ik van.
    Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik voel me hier prettig bij en de baby doet het meer dan prima.

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ik wil nu en ook in mijn vorige zwangerschap nog wat liters Light frisdrank weg slurpen

6. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb wel eens een varkenshaas gegeten die niet helemaal gaar was, heb ik niet bij nagedacht! Verder drink ik wel cola maar minder als dat ik deed. Geen red bull meer etc etc...

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Met de "heavy" dingen zoals rauw vlees etc. houd ik wel rekening. Dat eet ik dus niet!
    Maar een glas cola, of een lekkere verse witte boterham met een dikke laag pindakaas-met-nootjes kan ik soms niet weerstaan.
    Ik heb zelfs brie gehad, al eindigde dat in een jankbui en ik voelde me zo'n slechte moeder in wording! Ookal was dit "veilig".

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik houd me aan het lijstje van het voedingscentrum. Sushi (behalve zelf gemaakt zonder rauwe vis) carpaccio filet, gerookte zalm, alcohol allemaal no go. Al mis ik het best haha. Rauwmelkse kazen (maar war vind je die nog?? Brie mozzarella etc uit supermarkt met etiket gepasteuriseerd eet ik wel) rauw vlees eet ik ook niet.

Wel 1 kopje koffie per dag en met mate dus kaneel, pesto etc. Al word ik daar dan weer zenuwachtig van omdat ik me afvraag hoe ik met mate moet interpreteren. Haha.

Oh ja: chorizo salami etc eet ik wel als t verhit is geweest maar niet rauw.

9. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,249
    228
    63
    Leiden
    Ik weet niet in welk restaurant er alles met dezelfde messen word gesneden?
    Want dat mag geeneens van de keuringsdienst van waren.
    Voor vis, groenten en vlees moeten aparte messen en snijplanken worden gebruikt ivm bacteriën.

En trouwens voor sushi word rauwe zalm gebruikt, geen gerookte zalm:)
    Dus die mag je gewoon eten.
    Tonijn is juist slechter ivm het kwik gehalte, daarvan mag je niet te veel eten.

10. nono

nono Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap heb ik mij ook wel overal aan gehouden. Volgens mij mocht salami inderdaad ook gewoon alleen ik gooide het altijd wel eerst in de vriezer (had ik ergens gelezen)

Redbull is hetgeen waar ik nu nog steeds naar verlang, gewoon 1 blikje. :p Maar al sinds dat ik wist dat ik zwanger was niet meer gedronken, en nu niet ivm borstvoeding. Ooooooh, ik kan niet wachten!

11. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik drink iedere ochtend sowieso 2 koppen koffie, een dag starten zonder koffie is geen optie haha
    Verder hou ik me wel aan het lijstje wat allemaal niet mag. Behalve de dropjes dan.. die zijn te lekker. Maar ik probeer het wel een beetje beperkt te houden.

Het lijstje wat allemaal goed zou zijn vind ik veel moeilijker. De keren dat ik vis eet is echt minimaal. Heb het nu wel mee genomen uit het vriesvak maar een visboer hebben wij niet in het dorp.

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit, maar veel is overdreven zoals geen kaneel enzo, waar ik over twijfel eet ik niet en vraag ik na aan mn vk.

13. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Geen kaneel???? Vorige zwangerschap verslaafd aan appeltaart hahaha

14. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Geen kaneel is overdreven, maar er wordt idd aangeraden heel zuinig aan te doen met kaneel... mijn vk zei erover dat je een heel potje kaneel op moet eten wil er wat mis gaan... ;)

15. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ik loop bij de gyn in het radboud ziekenhuis en daar mocht ik gewoon mijn haar verfen toen ik ernaar vroeg.

Mijn zusje is samen met mij zwanger en vroeg het aan haar verlosk. en die mocht haar haren niet verfen...

Tegenstrijdig dus...

Parmezaan eet ik ook lekker door de risotto en toen ik zo misselijk was waren broodjes pindakaas het enige waar ik een beetje trek in had. Dus die heb ik ook gewoon op.

16. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eet geen rauw vlees, geen rauwmelkse kazen, paté met mate. Geen alcohol, ik rook niet, caffeine met mate.
    Verder dus wel salami, pindakaas etc. Ik eet toch geen hele pot pindakaas leeg, zelfde met kaneel, dat gaat gewoon door de appeltaart.
    Ik hou me dus aan de adviezen.

17. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad een goed idee! Op de site van het voedingscentrum staat dit bij rood vlees aangegeven. Het moet minimaal 2 dagen zijn ongevroren bij -12 graden dat gaat de parasiet dood die toxoplasmose kan veroorzaken.

18. Catnip

Catnip Actief lid

Nov 28, 2013
    399
    0
    0
    Wat Hooverphonic zegt inderdaad, harde kaas is geen probleem.

Pindakaas mag dat niet? Nooit van gehoord.. noten tijdens zwangerschap zijn juist goed om allergien to voorkomen.

Verder hou ik me aardig aan de regels, uiteraard geen alcohol, rood vlees etc etc. alleen koffie laten staan vind ik echt lastig.

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik heb geregeld red bull gedronken, gerookt tot 10 weken, Shandy gehad, eten wel aan alles want lust toch geen filet american enzo haha.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En pindakaas mag niet? Wat een flauwekul haha.

Share This Page