Ik eet bewust. Alleen ook ik eet mijn medium rare biefstukje, als ik vers gehakt kruid proef ik ook of het op smaak is tot het punt dat er rauw ei bij komt kijken. 1x salmonella gehad is niet fijn. Koffie drink ik met mate. Ik rook voor het eerst af en toe een sigaret. Schaam mij er wel voor, maar ga er niet over liegen. Mijn vorige zwangerschappen een felle anti-roker geweest. Wel zal je mij nooit in huis of in een ruimte zien roken waar kinderen komen. Alcohol nog geen druppel dat komt ooit wel weer. Sinds ik mama ben vind ik het geen fijn idee om onder invloed te zijn. Zelfs niet als ze bij mijn moeder logeren.
Heel af en toe een medium biefstukje en met kerst een half glas rode wijn. Vond het wel gezellig, maar het smaakte me minder dan ik had verwacht, dus sindsdien ook nul moeite met nul alcohol. Heel af en toe rook ik een sigaretje als ik helemaal verstopt zit.. Dan helpt zelfs zo'n zakje niet en een paar trekjes van een sigaret wel. Niet ideaal, maar liever dat dan compleet verstopt. Sushi doe ik liever niet, dus de dag na de bevalling ben ik van plan los te gaan met een hele schaal sashimi en maki! Verder eet ik inderdaad vooral waar ik zin heb, ik geloof erin dat mijn lichaam prima weet waar het behoefte aan heeft. Ik vind het inderdaad soms heel ver gaan hoor. We leven in Nederland, niet in India denk ik dan maar.
Ik wil graag heel goed en bewust eten voor mijn ukkie , deed ik bij de zwangerschap van mijn zoon ook! en haring is super gezond ! vandaag 3 haringen in een pak van de lidl gekocht , maar besefte me later pas , die zijn voorverpakt !! kan dit echt kwaad ? we hebben ze net wel opgegeten , want ja weggooien is ook zo zonde , maar voelde me er nu niet heel fijn bij.
Weken terug had ik nog een soort van spiegeleitje gegeten, wel even omgekeerd en andere kant ook gebakken maar toch niet helemaal gaar. maar voelde mij er zo schuldig over achteraf en heb het daarna ook niet meer gedaan. Voor de rest hou ik me netjes aan alle regels. En ja pindakaas.. dat eet ik een stuk of 2/3 keer per week nog. En een of hooguit twee keer per maand een blikje energy
Zoveel mensen die denken dat brie niet mag, ik geniet nog regelmatig van brie, gisteren zelfs nog een heerlijke maaltijd met geitenkaas gehad.
Lekker tegenstrijdig hier in de UK: Je mag af en toe een glaasje alchohol als je wilt! Pfft..Maar maar! Geen salami nee foei, waag het niet. Ook geen koffie/thee of pindakaas idd. Nou, bij mijn zwangerschap dronk ik geen druppel maar wel soms een boterham pindakaas en wat thee..Ook af en toe wat salami.
Ik hou me aan alle regeltjes en ben zelfs nog wat strenger. Drink ook geen caffeine, dronk geen koffie dus dat is geen probleem, maar wil ook geen zwarte thee en ijsthee/cola, ik weet dat je wel wat mag hebben op een dag maar vind het makkelijker om het niet te doen. En voor de rest alles met twijfel doe ik het ook niet.