zwanger zijn en eczeem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aroma34, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb al vanaf kinds af eczeem.
    En ik merk dat sinds ik zwanger ben ik meer last krijg van mn eczeem.
    Nu had ik van te voren al een mn dermatoloog gevraagd of ik hormoonzalf mag smeren tijdens de zwangerschap, en dit mocht gelukkig ook. Terwijl de huisarts van mn sschoonzus die ook eczeem heeft het haar afgeraden heeft.
    Ik heb het nu zo lang proberen uit te stellen maar vanmorgen kon ik het echt niet meer uithouden en heb ik een dun laagje gesmeerd in mn nek waar ik het meest last van heb. Dat was echt een opluchting! Maar had het natuurlijk liever niet gedaan.
    Op internet lees ik allemaal verschillende uitspraken over hormoonzalf en zwangerschap. . Dus ik wilde vragen of er meer dames zijn die dit gebruikt hebben tijdens de zwangerschap zonder problemen? En ook dat het geen gevolge heeft gehad voor je kindje?

Ik hoor het graag!:)

2. Olliebol

Olliebol Actief lid

23 jan 2014
    245
    91
    28
    Vrouw
    Van wat ik begreep kan het geen kwaad zolang je niet te veel gebruikt, dus gewoon een dun laagje en niet té vaak smeren. Zoals je het nu hebt gebruikt lijkt het me dus geen probleem. Gewoon doen, want van de jeuk kun je aardig in de stress schieten en dat is ook weer niet goed voor de kleine.

En ik spreek uit ervaring, ik tob zelf al mijn hele leven met eczeem. Maar ik heb geluk, want bij mij heeft de zwangerschap juist een positieve uitwerking op mijn huid en ik heb er gelukkig veel minder last van. Maar als ik toch ergens een plekje heb dan smeer ik ook gewoon hormoonzalf hoor.

Sterkte ermee!

3. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Als je twijfelt anders een bij de apotheek of een kinderarts navragen!

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Hoi,

Ik heb ook altijd last gehad van eczeem. Ik gebruik normaal gesproken Protopic hiervoor, maar mag dat nu ABSOLUUT niet gebruiken. Dus ik zit best wel te tobben. Gelukkig is het bij mij nu lokaler geworden, maar wel op rottige plekken. Ik gebruik nu niets en krab mezelf stuk helaas. Als het eenmaal stuk is vind ik wel verlichting met sudocrem, maar het is echt balen.

Groetjes Patricia

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb ook eczeem, maar ik ga nu geen hormoonzalf gebruiken. Als ze zeggen dat het geen kwaad kan dan zal dat ook wel zo zijn hoor. Hormoonzalf moet altijd dun aangebracht worden en nooit te lang gebruiken.

Ik heb het zelf ook regelmatig gebruikt en het werkt super, maar nu ik zwanger ben probeer ik het op te lossen met een dikke laag vaseline van de apotheek. Ik heb het heel erg op mijn armen (aan de binnenkant) en sinds de zwangerschap ook bij mijn liezen (tenminste ik denk dat het eczeem is daar).

Flink vet houden en uiteraard niet krabben, al kan ik het zelf ook niet laten :D

6. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoihoi,
    VOor mij hetzelfde verhaal! In eerste maanden zolang mogelijk gerekt om géén hormoonzalf te gebruiken; ik gebruikte de Bethametason (categorie 3) en die werd echt afgeraden.
    Maar waarvoor? Toen ik uiteindelijk zo vaak jeuk aanvallen had en mezelf tot bloedens toe kapot krapte ben ik nog eens met dermatoloog gaan bellen en heb gezegd dat ik écht een klein beetje van de zalf nodig zal hebben om het onder controle te krijgen (lichtere zalven hielpen niet)
    Ik vroeg haar waarom hormoonzalf nou zo slecht is; daar is eigenlijk nooit echt onderzoek naar gedaan zei ze. Het enige wat ze mij vertelde was dat je geen risico`s wil lopen als je niet weet wat het met je ongeboren kindje doet; tuurlijk niet! Maar tot nu toe was er vrij weinig over bekend BEHALVE als je met regelmaat hormoonzalf smeert en op grotere huidoppervlakten, dat het dán bij je kindje terecht zou kunnen komen en groeiremming kan veroorzaken.
    Maar ik heb de afspraak met dermatoloog en verloskundige kunnen maken dat ik die zalf alléén gebruik in noodgevallen als het extreem uitbarst en na paar dagen niet vanzelf minder wordt. Dan mag ik 1 á 2 x die zalf gebruiken. Gaat tot nu toe super. Soms heb ik een stootje zalf nodig en kan ik weer even voort. Kindje groeit prima door en ik ben zelf een stuk relaxter.;)
    Hopelijk kan jij er ook een beetje rust in vinden... Sterkte ermee!

7. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik gebruik ook bethametason zalf. Mag idd eigenlijk niet tijdens de zwangerschap.
    Heb het dan de eerste 3 maanden niet gebruikt, was niet altijd makkelijk, daarna een paar weken erg last gehad en af en toe wel gesmeerd maar zeer weinig.
    De jeuk ging er tenminste mee weg. En k moet zeggen dat ik nu ik je topic lees mij ineens realiseer dat ik er geen last meer van heb:D Er is misschien nog hoop voor je!

Deel Deze Pagina