Welk gemiddelde aanhouden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PriscillaV, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi hoi

Mijn cyclus is opzich regelmatig maar ik zit toch te twijfelen welk gemiddelde ik aan zou houden om een beetje mijn vruchtbaarste dagen uit te rekenen. Ik had tot nu toe 28-33-29. Eerst dacht ik 29 maar stel dat het toch 28 is zouden we 2 dagen achter elkaar klussen en dat is deze maand niet haalbaar :(

Van welk gemiddelde zouden jullie uitgaan?

2. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Volgens mij moet je je langste cyclus aanhouden.. maar dat weet ik niet zeker.. :) Ben net aan mn 1e ronde begonnen :)

3. cheetara

cheetara Actief lid

13 nov 2011
    396
    0
    0
    thuismanager
    Hoogvliet
    Ik zou om eerlijk te zijn niet weten wat je aan moet houden (heb net m'n eerste ronde gehad), maar wij hebben hier vanaf de ongi is gestopt om de 2 a 3 dagen geklust (uiterlijk 4 dagen).
    De eerste en laatste week vonden we nog niet zo zeer belangrijk, maar daar tussen zeker wel want wat als je ei bevoorbeeld een paar dagen eerder of later is is het wel belangrijk dat je hem benut (vinden wij).

En ik kan zeggen dat het voor ons (samen met de maansteen) geholpen heeft.
    7 november hadden we een positieve test.
    (vorige week alleen huisarts geweest waarschijnlijk miskraam gehad, deze week weer even testen)

Maar voor de zekerheid houden we nu ook weer 2 a 3 dagen aan.
    Alvast succes met klussen

4. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank je voor jullie reactie. Denk dat ik gewoon van alle 3 de cyclussen even kijk wanneer ik het vruchtbaarst zou zijn en idd om de 2 dagen klussen vorige maand om de dag gedaan maar dat heeft helaas ook geen resultaat gebracht

@ cheetara hoe is het nu met je? Wat vervelend en vooral balen dat je waarschijnlijk een miskraam heb gehad hoop voor je snel weer een posi test te hebben

5. Chloe Jasmine

Chloe Jasmine Niet meer actief

Ik heb deze maand hetzelfde probleem. Ging voorheen uit van 29 dagen, maar volgens een calculator zou het nu gemiddeld een cyclus van 30 dagen zijn. Vandaar dat ik deze maand ga begonnen met ovulatietesten ;) Just to be sure..

6. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Vervelend hè als het een dag scheelt vind het moeilijk om dat ook de juiste dag uit te rekenen. Zat er ook aan te denken om met ovulatietesten te gaan kijken maar ik wacht nog een maandje :)
    Veel succes en klusplezier hoop ook voor jullie snel een knaltest

7. Chloe Jasmine

Chloe Jasmine Niet meer actief

Ja, klopt! Dat heb ik inderdaad ook. Vooral ook omdat wij niet met alle zekerheid om de dag sex kunnen hebben.. Ga morgen beginnen, spannend!

Jij ook heel erg veel succes gewenst deze ronde, hoop op roze!! ;)

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Je kan het niet precies uitrekenen, alleen ongeveer. Ook als je elke maand een even lange cyclus hebt weet je niet zomaar hoelang je lf (periode van eisprong tot nod) is, het is gemiddeld 14 dagen maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Als je meer zekerheid wil moet je ovu testen doen of je temperatuur bijhouden. Wat ook goed werkt, maar dat is niet bij iedereen even duidelijk is je afscheiding in de gaten houden, heb het even van een site geplukt:

Gebruik een wit wc-papiertje of gebruik je vingers om de textuur van het slijm na te gaan. Slijm (of afscheiding) in je onderbroek ziet er anders uit omdat het opgedroogd kan zijn.

Baarmoederhalsslijm is in de eerste week van je cyclus (de dagen van je menstruatie en de dagen erna) dik, wit en plakkerig. En het kan wat zurig ruiken. Als je het slijm tussen je vingers houdt, behoudt het zijn vorm. Dit taaie slijm sluit de baarmoeder af en zaadcellen kunnen daardoor moeilijk doordringen. Het is in deze periode heel erg moeilijk om zwanger te worden.

Rond de eisprong

Naarmate de eisprong nadert, neemt de hoeveelheid slijm (afscheiding) toe. Ook wordt het dunner en het ziet er ‘wolkig’ uit. Tussen je vingers voelt het nattig aan en het is rekbaar.

Rond de eisprong is je baarmoederhalsslijm helder, elastisch en minder zuur. Het slijm is draderig. De zaadcellen kunnen hierdoor makkelijker via de baarmoederhals de baarmoeder binnendringen.

Meestal een dag voor de eisprong is het slijm het meest overvloedig, dun en draderig. De afscheiding lijkt dan op rauw eiwit; het is schoon, helder en vrijwel reukloos. Het voelt glibberig aan en je kunt er tussen je vingers draden van trekken.

9. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    @mime28 dat is echt heel erg handig. Een vriendin van mij had mij dit ook verteld. Dit is ook onze 1e ronde. Ik wil nog niet gaan beginnen met temperaturen of ovu testen, omdat ik mijn cyclus helemaal niet weet. Dan gaan we nu maar 'slijmen' ;)

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als je probeert na je ongi om de dag lekker knus met je man/vriend te zijn, kun je je ei niet missen...

Dus elke 2 dagen een keer "klussen"... (wat een rotwoord hahaha)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    "Moet" je nu ook nog gaan doen hoor, dat tempen en ovu-testen. Dat kun je beter pas doen over een aantal rondes, dan heb je in ieder geval iets meer zich op je cyclusduur en weet je ook iets beter wanneer je het beste met ovu-testen kunt beginnen.

Enne.... zeker wanneer je al die "hulpmiddelen" gaat gebruiken, dan gaat de lol er ook wel een beetje van af hè.

12. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank je voor deze uitleg ;) had het ook weleens gelezen over de afscheiding vind het toch wel moeilijk om het te onderscheiden haha doen nu ook sowieso als ik slijmerige afscheiding heb klussen gaat wel goed komen ;)

13. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

19 okt 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Haha ja het knus zijn om de dag met mn man lukte vorige maand wel en helaas toen niet raak deze maand gaat het niet lukken om de dag dus proberen we op z'n minst om de 2 dagen mocht ik slijmerig afscheiding hebben proberen we het ook

Deel Deze Pagina