Ik ben vandaag begonnen met een ovulatietest. Ik ben al 2 maanden niet ongesteld geweest en daardoor heb ik geen idee hoe mijn cyclus loopt. Op deze manier probeer ik te kijken of ik wel een eisprong heb en zo ja wanneer. Ik heb een dipstick van zwanger&kids gebruikt en het streepje werd iets lichter roze dan de andere streep. Kan dat betekenen dat mijn eisprong er nog aan komt? Of kan je dat niet weten?
Nee, dat weet je pas als je meerdere dagen test. Dit extra streepje kan namelijk ook van de dalende piek zijn. Ik heb ze ook gebruikt van z&k, zijn erg duidelijk . Dus gewoon blijven doortesten en zodra ze duidelijker worden, testte ik twee keer per dag, zodat ik de piek niet miste. Succes!
Ik heb nu 3 dagen getest -eergisteren was de teststreep lichtroze -gister was het echt een knaller, de teststreep was veel donkerder dan de controlestreep. Dit zou een eisprong moeten betekenen toch? Alleen had ik die dag ook niet zo veel gedronken. Hoe betrouwbaar is die test dan? Het was geen ochtendurine ofzo, maar om een uur of 10 na 1 glas drinken. -Vandaag was de teststreep nog lichter dan eergisteren. Heb ik mijn eisprong dan gister of vanmorgen gehad? Ik heb eergisteren en vanochtend geklust.
Ik heb net te vroeg naar de ovulatietest gekeken, hij was wel donkerder dan eergisteren, maar minder donker dan gister. Iemand die me kan uitleggen hoe het werkt?
Je eisprong vindt plaats BINNEN 24-48 uur nadat het LH-gehalte op zijn max is. Dat kan dus ook betekenen na een uurtje al. Ikzelf test 2 of 3 keer op een dag als de twee strepen gelijk zijn aan elkaar of als hij knalt.