Lieve dames, momenteel ben ik snipverkouden en ben nog nooit zo verkouden geweest. Amaai.... dit is geen pretje! Het begon met gewone keelpijn, heb nu ook oorpijn, een mega zwaar hoofd, super veel niezen en snuiten,... Nu las ik wel eens dat er nog vrouwen zijn die zich grieperig voelen vlak voor hun NOD en dan bleken zwanger te zijn. Of ook werkelijk ziek geraken omdat je een verminderde weerstand hebt rond die periode. M'n vorige cyclus was 33 dagen, die daarvoor 28 dagen en vandaag zit ik op 30 dus twijfel ook dat ik zou testen of niet. De cycli daarvoor waren rond de 40 dagen dus ja... ik heb nog geen vast ritme (dit is nu m'n 6e cyclus nadat ik een half jaar geen maandstonden had door PCOS, zonder medicatie/operatie want dat hebben we geweigerd, heb m'n levensstijl & voeding aangepast)
Awel ik heb helemaal heg zelfde als jou, maar of het met een eventuele zwangerschap kan te maken hebben weet ik niet. Ik zit nu 6/7 dpo. Wanneer ben jij van plan t testen? En heb jij nog andere symptomen buiten dat gij u grieperig voel?
Half Nederland is verkouden 😜 Dus nee ik zou niet gelijk denken aan een zwangerschap. Sowieso zeggen kwaaltjes helemaal niks. Je kan alleen testen om het te weten te komen.
Het positieve is dat ik me niet grieperig voel hé, m'n lichaam voelt zich niet zwak of spierpijn of heb ook helemaal geen koude rillingen, 't is enkel een mega verkoudheid zoals ik het nog nooit heb gehad. Deze keer heb ik me voorgenomen om pas te testen op cd 40 ofzo omdat ik al zo vaak testjes deed voor de vuilbak... maar vrees dat ik het niet zo lang kan volhouden. Als ik dan ongesteld wordt is het toch geen weggegooide test Buiten een beetje krampjes in m'n onderbuik en dat ik gisteren reuze honger had, heb ik niets van symptomen ofzo.
Voor alles is een eerste keer he 😉 En nog 10 dagen geduld hebben dan haha. Maar die verkoudheid heeft echt niks met een eventuele zwangerschap te maken.
Zou het zeker niet linken aan een eventuele zwangerschap, het heerst echt vreselijk momenteel. Hier ook de een na de andere verkouden, grieperig.. laatst buikgriep.. Er zijn zoveel mensen ziek momenteel. Alleen een testje kan duidelijkheid geven. Succes!
Was gewoon nieuwsgierig omdat ik het ergens had gelezen dat de periode voor je nod je een verminderde weerstand hebt en ja, eerlijk... ik ben bijna nooit ziek Misschien wou ik het ook wel even van me af schrijven om die 'vervelende veertien' door te komen?! Door m'n onregelmatige cyclus weet ik ook helemaal niet wanneer ik echt kan testen.
Ik had ook het gevoel dat ik ziek werd rond m'n vermoedelijke nod. Beide keren. En ook ik ben vrijwel nooit ziek. Dus ja, het kan, maar er heerst wel van alles helaas.
Het heerst echt...ik heb ook de griep die begon met keelpijn en mijn halve familie heeft het ook. Mijn weerstand mag dan wel minder zijn, maar zonder zwangerschap had ik het ook vast gehad
Je bedoelt de beide keren dat je zwanger was? Was het enkel het gevoel van grieperig of ook echt ziek? Want ja, ik heb ook altijd een super goeie weerstand, als half de familie snottert krijgen wij het nooit te pakken Gelukkig gaat het vandaag al beter met mij, heb wel trekkingen in m'n buikspieren bij het niezen dus ik hoop wel op een zwangerschap. Toch nog enkele dagen proberen te wachten tot ik test...
Om je nog wat meer hoop te geven. ook ik ben wat ziekjes (snotverkouden) geweest iets voor mijn NOD, zelfs bezoekje aan pasgeboren baby van mn vriendin ervoor afgebeld. En het trekkend gevoel in de buikspieren was bij mij heel erg aanwezig. Ik testte 4 dagen voor NOD al licht positief. Wanneer kan je testen?
Als je denkt dat het van een zwangerschap komt, moet je dus al dusdanig veel HCG aanmaken dat dit te zien is op een zwangerschapstest. Immers, HCG zorgt voor de symptomen. Dus doe een test en je weet of je een virus pakken hebt of dat je zwanger bent.
nou, ik ben ook nog nooit zo verkouden geweest als nu, en ik ben echt niet zwanger...(ja dat weet ik zeker, want ik heb geen baarmoeder meer ) Het heerst nu echt. Ik hoop voor je dat je deze ronde postief test, maar met je verkoudheid heeft het echt niks te maken. Beterschap in elk geval!
Het is niet dat ik denk dat verkoudheid/griep één van de (eerste) symptomen is van zwangerschap, laat dat even duidelijk zijn. Ik was enkel benieuwd wie er nog verkouden/grieperig was voor zijn NOD omdat ik ergens las dat je dan een verminderde weerstand hebt en ik bijna nooit ziek ben. Oké ja, en ik hoop ook wel heel erg dat het deze keer raak is Vandaag is cd 31, vorige cyclus was 33 en die daarvoor 28 (de cycli daarvoor leunden eerder naar de +/- 40 dagen) dus weet niet wanneer m'n NOD is, m.a.w. weet niet wanneer ik kan testen. Ik hou ook niet zo van die early testen omdat ze vaak té early gedaan worden en wil ook geen teleurstellend gevoel (mss wel onterecht dan) uitstralen naar m'n buik.
Bij beide zwangerschappen het gevoel hebben dat ik ziek aan het worden was. De eerste keer echt lamlendig voelen, moe en gevoel dat ik ziek werd. Niet zo zeer verkouden. 2e keer koud hebben, hoofdpijn en ook weer gevoel dat ik ziek werd. En idd, terwijl iedereen om me heen verkouden of ziek wordt, heb ik nergens last van. Ook een super goede weerstand Maar helaas ben ik ook wel eens goed verkouden geweest zonder zwanger te zijn. Dus het ziek voelen was bij mij wel kenmerkend (achteraf), verkouden zijn niet. Kan voor jou weer andersom zijn
Vind mezelf wel grappig want in zekere zin kom ik hier om gelijke verhalen te zoeken en iets of wat bevestiging 'dat het zou kunnen', maar zoals jij ook aangeeft: iedereen is anders (en ook dat weet ik maar al te goed) Ik hou het ook goed vol met nog niet te testen want vandaag cd 33 en vandaag behoed ik me op een ev. blanco test dat ik me niet de hele dag somber ga voelen (vanavond nog iets belangrijk waar ik m'n koppie moet bijhouden). Ook morgen heb ik een lesdag dus ga proberen 's morgens niet te testen om voldoende te kunnen opletten. Compleet duel in m'n hoofd: wil het zo graag weten maar langs andere kant heb ik het wel gehad met die zware teleurstelling telkens na een test.
Het is ook niet te zeggen. En de ene voelt het anders dan de ander. Hoe vaak ik wel niet overtuigd was dat ik zwanger was, omdat ik dezelfde 'symptomen' had. Uiteindelijk is het echt voor iedereen anders meer kun je er ook niet van maken. Blijft gissen. Ik ken die strijd ook in m'n hoofd. Tegenwoordig doe ik het maar gewoon niet meer, vroeg testen
Voor de nieuwsgierigen onder jullie.... vandaag zit ik op cd 36 en kon het nu ook niet langer meer volhouden om niet te testen, want sinds gisteren had ik dus ook lage rugpijn en wat extra gevoelige tepels (dit laatste heb ik nog nooit gehad, ook niet bij aankomende menstruatie). Maar oooh wat heb ik het me weer beklaagd en me weer slecht gevoeld vandaag... Spierwitte test... (vanmorgen met ochtendurine getest met gewone Action-test) Ondertussen zijn m'n maandstonden nog steeds niet doorgekomen. Afwachten, maar blijf wel geloven en hopen dat ik alsnog zwanger ben. Kwestie van er maar één baaldag van te maken