Houdt utrogestan hcg omhoog?

Discussie in 'Miskraam' gestart door prulletje2, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik had eergisteren een positieve zwangerschapstest, nog heel licht op 8dpo. Toen had ik ook wat roze verlies. Toch liep de test op. Het bloeden heeft helaas doorgezet. Echt wel zo erg dat je het een menstruatie kan noemen.

    Maar ik gebruik utrogestan ivm een korte luteale fase. Als de test negatief is moet je stoppen. Maar dat is die niet.
    Kan het zijn dat de utrogestan ervoor zorgt dat er nog iets vastgehouden wordt waardoor mijn testen niet aflopen? Of zouden die ook met utro en een miskraam gewoon af moeten lopen? Ik ben pas 10dpo dus veel hcg kan ik echt nog niet hebben.

    Maar ik durf ook niet zomaar met de utro te stoppen als mijn test nog positief is, want stel het is wel iets, dan wil ik dat natuurlijk ook niet saboteren!

    Ik word nu ook helemaal bang dat het iets anders is van een bbz ofzo!

    Wat moet ik hier nu mee?
    Hebben jullie ervaringen?
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij loopt hcg af als het mis is, ook met utrogestan. De utro houdt alleen je baarmoeder rustig/je menstruatie tegen. Hcg komt van het vruchtje, niet uit de utro. Als het vruchtje stopt neemt je hcg in principe ook af (soms groeit de vruchtzak door en zal hcg niet snel aflopen).
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  3. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Dank je voor je reactie! Dat is fijn om te weten dan in elk geval. Nou dan wachten we maar af. Wie weet lopen ze binnen een paar dagen alsnog af :(.
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Nee, bloeden hoeft niets te betekeken, ziekenhuis zou adviseren om door te gebruiken denk ik. Zou sowieso tot morgen wachten en dan contact opnemen.
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Utogestan is progesteron en houdt HCG niet hoog.

    Bloedverlies kan voorkomen bij een (prille) zwangerschap. Ik zou persoonlijk nog niet meteen stoppen met utrogestan en zeker niet als de testen nog oplopen.
     
  6. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Het is uiteindelijk toch mis gegaan helaas
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Och wat naar. Knufff
     
    HoopGeluk en prulletje2 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina