Anderhalve maand terug zijn wij naar een huurhuisje gaan kijken. Op de site stond dat het vrij zou zijn op 1 december maar tijdens het bezoek werd duidelijk dat de huurders nu (een jong koppel met kindje van anderhalf) er pas op 1 januari zouden uit zijn. Nu geen probleem voor ons. We hebben ondertussen huurcontract getekend en alle verzekeringen afgesloten vanaf 1 januari. Toen ik onlangs een berichtje stuurde ivm wanneer we de sleutel zouden doorgeven kreeg ik als antwoord dat ze dat nog niet wisten. Omdat ze zelf nog niet hadden getekend voor hun koophuis. Dat wil zeggen dat als dat niet binnenkort gebeurt dat zij niet zullen weg zijn uit dat huis tegen 1 januari. Nu is mijn mening dat ze weg moeten zijn. Hoe dan ook! Ons contract loopt vanaf 1 januari dus moeten wij op die dag (of ten laatste 2 januari) de sleutel hebben. Want wij moeten hier ook weg (+ ik heb geen zin om dubbel huur te betalen) en ik heb geen zin om weer al dat geloop te doen om alle papieren te laten heropmaken. Is dit nu zo grof van mij?
Nee ik vind het niet grof van jou om dit te eisen/verwachten. Ze hebben zelf die datum aangegeven en dat moeten ze zich daar ook aan houden. Is het via de woningbouw?
Het is via de eigenaar maar sowieso zullen we alles eerst tussen ons proberen te regelen en anders de eigenaar erbij halen.