verhuis-kwestie

Discussie in 'De lounge' gestart door snoezelke, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Anderhalve maand terug zijn wij naar een huurhuisje gaan kijken. Op de site stond dat het vrij zou zijn op 1 december maar tijdens het bezoek werd duidelijk dat de huurders nu (een jong koppel met kindje van anderhalf) er pas op 1 januari zouden uit zijn. Nu geen probleem voor ons. We hebben ondertussen huurcontract getekend en alle verzekeringen afgesloten vanaf 1 januari.
    Toen ik onlangs een berichtje stuurde ivm wanneer we de sleutel zouden doorgeven kreeg ik als antwoord dat ze dat nog niet wisten. Omdat ze zelf nog niet hadden getekend voor hun koophuis. Dat wil zeggen dat als dat niet binnenkort gebeurt dat zij niet zullen weg zijn uit dat huis tegen 1 januari.

Nu is mijn mening dat ze weg moeten zijn. Hoe dan ook! Ons contract loopt vanaf 1 januari dus moeten wij op die dag (of ten laatste 2 januari) de sleutel hebben. Want wij moeten hier ook weg (+ ik heb geen zin om dubbel huur te betalen) en ik heb geen zin om weer al dat geloop te doen om alle papieren te laten heropmaken. Is dit nu zo grof van mij? :(

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Nee ik vind het niet grof van jou om dit te eisen/verwachten. Ze hebben zelf die datum aangegeven en dat moeten ze zich daar ook aan houden. Is het via de woningbouw?

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee vind ik ook niet lomp van jou. Ik zou de woningbouw bellen, want je hebt gewoon gelijk.

4. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Het is via de eigenaar maar sowieso zullen we alles eerst tussen ons proberen te regelen en anders de eigenaar erbij halen.

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zal ook woningstichting bellen.. Je staat toch in je recht.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik zou meteen de eigenaar bellen.

Deel Deze Pagina