Klimaatactivisten slaan toe op kunst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dubbelgeluk, 27 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik vind het vooral omtzettend sneu en denk juist dat dit soort acties zorgt voor minder begrip voor klimaatactivisten.

Die man bij jinek had een goed gesprek kunnen voeren, hadden mensen geluisterd... dit was gewoon gênant

citroenrasp, Robijn89, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.838
    113
    Achterlijk volk vind ik het.

Jessi79 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    En toch hebben we het er nu met zijn allen over.

Ik vind deze acties de typische acties van een trol

En ik vind het klimaat echt wel belangrijk en kan het niet uitstaan dat trollen er nu mee aan de haal gaan.

citroenrasp, Robijn89, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Tsjah ze krijgen wel aandacht. Net als de boeren.

Huismuisie en mamameer vinden dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    precies. Ze proberen ook weleens de A12 te bezetten, maar dat is zo weggeruimd als je dat niet met een stoet tractoren doet.
    Volgens mij zoeken ze uit welke schilderijen een goede laag glas ervoor heeft zodat ze niet beschadigd raken. En zo krijgen ze wel aandacht.

Robijn89, Saartje33, Huismuisie en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.717
    113
    Ja ik dacht hetzelfde. Dit zijn de terrortractors van de klimaatbeweging. En net zo contraproductief in het krijgen van de publieke positieve opinie.

8. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    We praten niet over de zaak waar ze het voor doen maar vooral hoe dom ze zijn. Als kranten er geen aandacht aan besteden hebben we het er ook niet meer over.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Hier ben ik het mee eens, ik vind het ook echt van belang dat er iets gebeurt, maar niet op deze wijze. Nu ontstaat er eerder irritatie, wat een verkeerde impact kan hebben. Zonde, want ik denk dat heel veel mensen het klimaat belangrijk vinden.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Uiteraard is klimaat belangrijk, maar op de wijze hoe het nu gebeurt, denk ik *stelletje jankerds* ga ècht wat doen.

En wat schiet je hier mee op?

Daarbij heb ik helemaal niets met activisten, altijd een grote bek en "oh onze rechten" (net als die jankerd bij Jinek/Beau (wat volgens mij gewoon gescript was) "dit kunnen jullie niet maken" toen hij afgevoerd werd :rolleyes:)

In Duitsland hielden ze een actie bij een autofabrikant, dát lijkt me een veel zinvollere plek om wat te doen:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221020_97138370?utm_source=google

En hoe ze daar met die activisten omgaan hadden ze ook moeten doen bij de kunst-verpest-activisten, gewoon géén aandacht aan schenken ;)

citroenrasp vindt dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ja klopt ze pakken de verkeerde objecten, als er iets duurzaam is dan zijn het wel de meesterwerken, die gaan al honderden jaren mee.

Ga bij de action staan ofzo :D

citroenrasp, Kolibrie2, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.412
    113
    Ik vind het verschrikkelijk irritant en dom. Ik ben helemaal voor klimaatacties, maar niet in deze vorm - dit slaat voor mij de plank echt mis.

citroenrasp, Mamafiets en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    :roflmao: nou inderdaad ja!!!

Nellie4 vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je echt iets wil betekenen kan je het beste zelf de politiek in gaan. Maar daarvoor zijn deze mensen niet snugger genoeg heb ik het idee. Het zijn de volgers van een bepaalde groep die zich opwerpen om wat tomatensoep over een kunstwerk te gooien.

Gelukkig kiezen ze wel goed beschermde werken uit.

16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ben echt woest om dit soort acties.
    Dit schilderij betekent voor mij heel veel op de één of andere manier. Zou daar echt kapot van zijn als het beschadigd was geraakt.

Zweet breekt me uit als ik dat filmpje zie. Echt niemand grijpt in. Ik had hem weggeslagen met een volle vuist.

Jessi79 en Vero0504 vinden dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Soms zijn mensen zo gefrustreerd dat ze tot acties overgaan die eigenlijk het doel voorbij schieten.

Hebben jullie deze film ook gezien?

Don't look up

Zeer de moeite waard.

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik begrijp niet waarom alle live tv niet standaard met een minuut vertraging wordt uitgezonden. Dat is bij voetbal en grote concerten en evenementen al standaard dacht ik. Op die manier kan al deze onzin (net zoals een streaker of ander geweld) direct worden weggespoeld. Hoeft de gewone kijker hiermee ook niet te worden lastig gevallen.

Verder vraag ik mij af wat de functie van een suppoost in een museum is. Als ze totaal niet ingrijpen. Ik hoop dat ze nu ook wat scherper op gaan letten bij binnenkomst. Gewoon standaard jassen en tassen afgeven en door een poortje.

19. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Ik durf het bijna niet meer te zeggen hier, maar ergens begrijp ik de acties wel een beetje. Of het de juist manier is weet ik ook niet, maar het lijkt erop dat het hele klimaatprobleem door heel veel mensen nog steeds niet serieus genomen wordt. Erover praten werkt niet, mensen willen het simpelweg niet horen. De achterliggende gedachte van deze acties (het toekijken hoe iets, zo waardevol en kostbaar -de schilderijen als symbool voor de wereld waarop wij leven- voor je ogen kapot wordt gemaakt)
    Waarom maken we ons boos over deze schilderijen (die niet écht beschadigd worden) maar niet zo boos over de wereld (die wel écht naar de knoppen gaat)?
    Ik vind het complex, want ik begrijp aan de andere kant ook wel de weerstand tegen deze acties. Maar hoe bereik je de mensen dan wel met deze belangrijke boodschap?

Zara75, ellessinia, bosi333 en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw uitleg over de boodschap erachter dan ook nog niet eruit heb kunnen halen :oops:.
    Want sommige mensen zeggen nu inderdaad dat dit wel moet omdat we anders niet beseffen hoe erg t is en ze blijkbaar toch wel genoeg aandacht trekken nu. Maar eerlijk gezegd heb ik al die tijd geen idee gehad wat ze nu met die acties willen bereiken, het geeft mij juist helemaal niet t gevoel dat ik naar hen moet luisteren, ik vind het rare mensen en wil helemaal niet naar ze luisteren. Ik ben zelf iemand van een rustige duidelijke uitleg en niet van dat gedemonstreer waarbij andere mensen lastig gevallen worden of spullen beschadigd.
    Daarnaast is de klimaatcrisis zeker belangrijk. Dat is ook frustrerend. Het is alleen in mijn ogen ook geen oplossing om zo idioot te doen. Ik hou überhaupt niet van demonstraties.

citroenrasp, Zuul, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina