Speelgoed voor honden

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hey!

Ik vroeg mij af voor de mensen die honden hebben...
    Zelf heb ik 2 honden: Kia en Cairo. en Cairo sloopt werkelijk élk speelgoed dat hij krijgt. Gewoon hondenspeelgoed.
    Hij is nu bijna 2jaar en heb nog geen enkel speeltje gevonden die hij níet stuk kan maken binnen 30min. Tennisbal is ie helemaal gek op maar die overleeft het maar 10min en dan kan ik weer nieuwe tennisballen halen.
    Van die harde touwballen die je in dierenwinkel kan kopen kreeg ik als advies, lol hij sloopt dat ding binnen 20min.
    Van die touwen met aan beide kanten een knoop?
    Ja erg leuk: mijn andere hond Kia, haalt knoop eruit (is ze erg goed in!) en Cairo sloopt de rest.
    Gelukkig blijft het slopen bij zn speelgoed en niet mn meubels.

Iemand nog advies? Heb echt vanalles geprobeerd, niks werkt.
    Ik heb ook normale voetballen geprobeerd maar daar zet hij 1x zn hoektand in en dat ding is lek, en rijp om verder gesloopt te worden door Cairo.

Greetz Roozjuh

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Leuk he honden ;)
    Mijn hond (3,5 jaar) sloopte in het begin ook alles, maar nu gaat t best goed eigenlijk.. Bij ons heeft het gewerkt om er wat van te zeggen als hij het sloopte, langzamerhand heeft hij die vervelende gewoonte nu afgeleerd.
    Maar het is idd erg vervelend en ook zonde van het geld! Speeltjes van hard plastic misschien? Anders zou ik het even vragen bij de dierenwinkel.
    Succes ermee! ;)

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien zo'n harde bal van massief rubber ( denk tenminste dat het rubber is )

Of verder een kong, die krijgen ze en niet snel kapot ( onze hond heeft ook heel wat gesloopt maar doet hier nu al anderhalf jaar mee ) en daar kan je buiten het spelen om ook wat lekkers in doen.

Anders een boei van een boot, zijn ook goed stevig.. kost wat in aanschaf,maar ja als die dan heel blijft maakt dat ook niet uit.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor reacties!
    Zo'n kong werk ook niet. die had hij met een uur stuk.
    Hij heeft adhd en moet ook continu ergens mee bezig zijn. Plastic dingen sloopt hij ook en vreet ie dan op. Die geven we dus ook niet meer.
    Massieve bal waar je het over had...
    We gingen dagje weg en hadden de bal aan hond gegeven en toen we savonds thuis kwamen lag die versnipperd en half opgevreten in de bench.
    Ik weet echt niet goe hij het voor elkaar krijgt maar niks blijft heel.

Het afleren werkt ook helaas niet. Ben er nu 2jaar mee bezig maar gok dat hij heel wat te kort kreeg bij vorige baas (cairo was 6maanden toen ik hem kreeg)
    Het eten is ook een wereld ramp!
    Schrokken als een gek en word boos op Kia als ze in de buurt komt van haar éigen etens bak.
    Kia eet altijd lekker rustig en laat zo nu en dan wellis wat staan voor later op de dag.
    Totdat cairo-de-grasmaaier langs komt en dan is die bak leeg.

5. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

3 dec 2007
    884
    0
    0
    Misschien een Nylabone?
    Google maar effies dan vind je diverse soorten, wel prijzeig maar werkelijk ONVERWOESTBAAR !
    Ikzelf zweer erbij al jaren, onze vorige hond sloopte zelfs autobanden maar zijn nylabone is er nog steeds en is overgaan naar onze pup omdat onze vorige hond inmiddels is overleden.

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

De zwarte Kong is hier ook een succes.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @Mystic Sun:
    Die Nylabone zal ik is naar kijken. Ziet er prijzig uit.

Ik heb al wel is zo'n harde ring gekocht met chocolade smaak eraan. Ziet er t zelfde uit, weet niet of dat ook t zelfde is. Dat moest je ook uitkoken eens in de zoveel tijd.
    Was geen succes. Hij bleef er net zo lang op kauwen tot hij een stukje plastic eraf had.
    Dat duurde paar uurtjes en kon m al weer weggooien.

8. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Een rode kong is heel hard.
    Mijn Bull krijgt hem niet kapot en dat wil toch wat zeggen ;)

9. danip

danip Niet meer actief

Er zijn inderdaad specials kong speeltjes te krijgen voor de extra vernielzuchtige honden ;) Volgens mij zijn dat de zwarte. En anders gewoon een groot bot, zo'n gewricht zeg maar. Die van ons doet er al maanden mee!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja zo'n bot heb ik ook. een merg botje
    dat is dan ook echt het enige dat niet stuk gaat
    maar hij vind het nogal leuk om hard met dat ding door de kamer te smijten :p
    heb al wat klachten van onderbuurvrouw gehad haha

11. danip

danip Niet meer actief

Haha ja hier hetzelfde probleem! Er wordt hier ook mee gesmeten, en dat is vast niet goed voor de burenrelatie. Daarom ligt ie ook in de tuin, en anders moet ze er mee op haar kleed blijven, en er vooral niet mee gooien! :)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja tuin, had ik die maar :p
    hoop dat we snel kunnen verhuizen!
    kunnen de hondjes lekker naar buiten

Succes met testen trouwens ;)
    Kzie dat je bijna kan testen!

13. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    mijn hond (engelse stafford) sloop ook alle speelgoed!
    haha en hij is pas 7 maanden !
    hij heeft nu ook zo'n massiefe rubbere bal en dat gaat goed, en hij vind het ook heel leuk om met zijn kong te spelen!
    maar die zwarte kong is echt bijna onverwoestbaar en als hij hem wel kapot krijg kan je een nieuwe halen want je heb er garantie op !

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ga de zwarte kong dan wel een keertje halen
    tis ook zo zielig dat ie nu nergens mee kan spelen

15. danip

danip Niet meer actief

Ja dank je! Probeer geduldig te wachten tot morgen ;) Jij ook, ik zie dat jij al mag testen! ;)

Ik heb trouwens een aantal speeltjes die van mij zijn. Daar spelen we dan mee wanneer ik daar zin in heb, en zodra ik er geen zin meer in heb dan neem ik het weer af en leg het weer in de kast. Op die manier is er eigenlijk geen kans om te slopen. Ik heb een zacht oranje balletje waarmee we dan apporteren, en die is na een jaar nog steeds heel. Maar als ze hem 5 minuten voor zichzelf zou hebben dan zouden de stukjes over de hele kamer liggen. :)

Vooral knuffeltjes hebben vaak last van vroegtijdig overlijden, en ook de flossen zijn zomaar uitgerafeld en ontknoopt. Deze krijgt ze dan ook niet meer, beetje zonde van het geld en ook nog eens gevaarlijk.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja ik wacht nog minimaal een week met testen
    18juli was mn laatste pil dus hele grote kans dat ik nu niet optijd ongi ga worden. Mijn cyclus is met pil 28dagen. maar zonder pil kan ik zo 2weken later zijn. Of zelfs 2maanden later.

De knuffels overleven het hier ook niet.
    Mijn eerste hond had al een jaar haar lievelings knuffel Knorretje, pakte ze de oren beet en daar vloog knorretje dan door de kamer zo nu en dan.
    Maar sinds mn adhd hond er is zijn de oortjes van Knorretje eraf en het hoofd is half leeg omdat ie de inhoud eruit heeft zitte eten. Die heb ik maar in de kast gedaan haha

17. danip

danip Niet meer actief

18. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    wat dacht je van een baksteen of een steigerpijp :) :)

heb er ook zo 1 (3 jaar) in huis en vergeet het maar want die tandjes zijn zo scherp dat niks het overleeft :confused: ze hebben gewoon de behoefte om te kauwen en wees dus blij dat dat op hondenspeelgoed is en niet op je meubilair :rolleyes:

misschien kun je ook eens een mega-bot halen bij de dierenwinkel, zijn ze echt weken mee zoet :D :D

nogmaals, weinig aan te doen en probeer zoveel mogelijk ouwe tennisballen te verzamelen zodat je ze als ze kapot gekauwd zijn weg kunt gooien.

je kan het een beetje vergelijken met peuters, die hebben ook een bepaalde leeftijd dat ze alles in hun mond stoppen en op willen kauwen.

een hond tussen de 1 en 3 is in principe ook een peuter.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja zo'n mega bot heb ik geprobeerd
    1dag :p en hij was op hahahaha ding was 20,- ofzo

ik ga nu richting stad, kan ik meteen kijken voor wat leuks!

en idd, gelukkig blijft hij van mn gloednieuwe bank af :p

Deel Deze Pagina