Houston countdown

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mireille74, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Oke, jullie hebben een leeftijdsgrens besproken. Is de grens van 42 alleen om het feit van leeftijdsverschil met de andere kinderen? Of ook medische "verantwoord"?
    Wij hebben het eigenlijk nog nooit over een grens gehad. Zolang ik nog eitjes heb gaan we ervoor. Maar ja... op je 45 moeder worden lijkt me ook niet helemaal een goed plan!

Ja, sorry...:) bbz (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Ik zwerf al een tijdje rond hier op het Forum dus ben al bekend geraakt met de afkortingen.

Ik voel me vanmorgen nog precies hetzelfde als anders. Geen kwaaltjes...jammer! Wel is mijn temperatuur mooi hoog, dus daar ben ik blij mee!
    Jij gaat echt goed met zwangerschapssymptomen! jhee:) Nee, ik pin je er niet op vast... haha... :)

Testen voor je NOD ( Niet Ongesteld Dag) Tja... Als ik praat vanuit mijn eigen situatie is dat nooit aan de orde geweest. Mijn cyclus is uit balans. Na mijn ovulatie duurt het maar hooguit 9 dagen voor dat mijn menstruatie komt. Dus ik heb het tot nu toe op kunnen brengen om daar op te wachten...

Wat er over het algemeen gezegd wordt is als je voor NOD wilt testen. Niet meer dat 4 dagen voor NOD, dus op 10 DPO ( Days Past Ovulation). En dan gebruik te maken van een (extra)gevoelige test.

Zwangerschapstesten hebben een bepaalde gevoeligheid, welke ligt op:
    extra gevoelig: 10ml/U hCG
    gevoelig: 25ml/U hCG
    standaard: 50mU/l hCG

Het kan zijn dat je op 10 DPO positief test en dan toch nog ongesteld raakt.

Zelf koop ik op internet mijn testen, bij Zwanger en Kids. Bevalt me wel.. sommige vrouwen vind die niks, ik begrijp niet waarom, een test is een test. Lekker goedkoop de dipsticks!

Deze ronde ga ik hopelijk wel de 14 dagen halen omdat ik deze maand voor het eerst hormonen gebruik... ga niet eerder testen... netjes de dagen uitzitten.... haha....

Heb je al test drang?

2. Mireille74

Mireille74 Niet meer actief

even een korte reactie ik moet hoognodig de keuken in ha ha... ja die leeftijdsgrens is vanwege de leeftijd van de andere kinderen. 25 of 26 jaar leeftijdsverschil met zijn of haar oudste zus is natuurlijk al een grensgeval...

dat temperaturen, hoe werkt dat? totaal geen kaas van gegeten... qua kwaaltjes hier hetzelfde als gisteren. en doodmoe.

welke van die testen vallen in de categorie "extra gevoelig"? en zijn die wel betrouwbaar dan? ik wil niet online bestellen, dat doe ik met niks (ben niet zo'n internetwonder...) weet wel dat je positief kunt testen en alsnog ongesteld kunt worden maar ja, het is bevestiging of er wat gezeten heeft of niet en als het mis gaat gaat het toch wel mis........en die kans is bij ons helaas blijkbaar vrij groot. maar ik wil het wel wéten.

wat voor hormonen gebruik je?

3. Mireille74

m'n baarmoeder is "aanwezig"... voelt zwaar. hopelijk een goed teken........ 9,5 dag te gaan ha ha

4. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Aha... goed teken!
    Vandaag nog meer gevoeld?

Ik voel nog steeds niets...:( Ik wil ook symptomen!!:cool:

In de winkel kun je ook de vroege testen kopen, staat er altijd wel op. Ja, denk wel dat het betrouwbaar is. En als het negatief is dat even geduld en een paar dagen later weer testen...

Temperaturen is een methode om (achteraf) de eisprong te bepalen. Elke ochtend voor het opstaan temperatuur meten en bijhouden. In mijn link kun je het zien.

Wat vinden de andere kinderen er eigenlijk van dat jullie gaan voor een kindje van jullie samen? (Als je het hun al verteld hebt)

5. Mireille74

de kinderen weten ervan inderdaad, sterker nog we hebben het overlegd met ze ha ha. zij vinden het prachtig...

"nog steeds" geen kwaaltjes nee? hier kwaaltjes nog aanwezig. zeer aanwezig zelfs, ben vrijwel constant misselijk (maar daar blijf ik over twijfelen want kan net zo goed een virusje zijn natuurlijk) en bovenop al het voorgenoemde viel het me vandaag ineens op dat ik voor mijn doen extreem veel afscheiding heb en ik ruik mezelf constant (ielll bah) terwijl herald me al tig keer vanuit de grond van z'n hart verzekerd heeft dat ik echt niet stink......

dat temperaturen, meet je dat dan gewoon rectaal? zal zo eens op je linkje klikken... geen idee of ik het wel weten wil eigenlijk ha ha straks krijg ik er nog een "rare" obsessie bij terwijl ik m'n eisprong altijd gewoon overduidelijk voel...

nog 9 dagen te gaan tot nod (joepie ik onthoud een afkorting ha ha) ik heb stiekem goede hoop maar ja zwanger raken kunnen we wel zwanger blijven is een tweede.......

6. Mireille74

ananas hoe is het met jou??

7. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ahaa.. leuk dat de andere kinderen het ook leuk vinden! Extra welkom, nog een kindje.

Als je een hele constante cyclus hebt en je eisprong voelt zou ik er ook niet aan beginnen. Ik vind het maar "gedoe".. maar ja.. in mijn geval wel nodig.

Ja, zwanger blijven is een tweede. Komt toch meer bij kijken, bij zwanger raken, dan ik van te voren had gedacht.
    Ik ben om:"Het is een wonder!" haha

8. Mireille74

een wonder is het zeker, dat realiseer ik me nu inmiddels ook.......

wat is utrogestan...? of beter gezegd wat doet het?

9. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hormonen, Progesteron. Maakt mijn lichaam te weinig aan na de eisprong.

En, oja... afgelopen zomer had ik ook helemaal geen symptomen, moest echt een test doen om het te weten dat ik zwanger was. De 2 weken erna ook niets gevoeld. De krampen van de mk wel gevoeld..

10. Ananas13

Ananas13 Fanatiek lid

8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ja gaat goed haha! Geen verlies meer, jeeeej! Al 3 dagen niks meer! Of het nou m'n menstruatie was, geen idee! Dus ik ben heel benieuwd of ik over een week weer ongesteld wordt, of over 3 weken pas weer of natuurlijk helemaal niet haha' Wel heel irritant hoor! Heb gewoon geen idee waar ik nu in m'n cyclus zit..
    Het enige wat ik kan doen is afwachten! Doe rond 4 november wel een testje, dan is m'n nod als het geen menstruatie was vorige week..

11. Mireille74

perzik, je lichaam maakt te weinig progesteron aan na de eisprong, redeneer ik goed dat het dus bedoeld is om een bevrucht eitje een betere kans te geven om goed in te nestelen? zoals jij het nu omschrijft hoop ik dat je gewoon heel lekker lang kwaaltjesvrij mag blijven ha ha!

ananas, ja kan me voorstellen dat je op je verwachte nod toch even een testje doet ja. je weet immers maar nooit...

12. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ja, klopt! Helemaal goed. Ben bij de arts geweest, bloed op verschillende tijdstippen laten prikken.
    Arts had het over het gele lichaam wat waarschijnlijk niet goed zijn functie oppakt. Gele lichaam is verantwoordelijk voor de Progesteron productie.

Maar, ben je van plan vroeg te gaan testen?

13. Mireille74

een geel lichaam? euh, wat is dat?

wil niet te vroeg testen. misschien een keer expres voor een "nulmeting" ofzo, maar verder volg ik toch echt jouw tip op van "niet eerder dan 10 dpo" (joepie nog een afkorting ha ha ik leer het nog wel)...

14. Mireille74

nou heb ik twee keer gedoucht vandaag en ik ruik mezelf nóg. ik loop mezelf echt gek te maken. dit kan haast niet "niks" zijn maar het is beangstigend. misschien straks wéér het verdriet. wéér de teleurstelling. wéér het verlies. pfff ben even een emotioneel wrak........ en zit pas op 4/5 dpo wat is dit voor onzin. stom stom stom lijf.

15. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Hoe voel je je vandaag?
    Had je gisteren avond nog een dip? Twijfel, onzekerheid, het is killing! :)
    Vannacht nog steeds zoveel afscheiding gehad?

Dat je denkt dat je jezelf ruikt kan heel de dag beheersen. Heel de dag jezelf controleren, vermoeiend!
    Vaak doe ik dan een dikke spijkerbroek aan, dan moet de geur eerste die broek overwinnen en voor die tijd hoop in weer thuis te zijn om mezelf schoon te maken.
    Ik heb ook ph-neutrale vochtige doekjes gekocht om van onder schoon te maken op het werk.

Op welke dag heb je je NOD gezet?

16. Mireille74

ja, echt een dip gisteravond... dat gevoel van "wat doen we onszelf aan" overheerst soms. want die kwaaltjes zijn er en dan krijg je die kriebeltjes van "oooooh straks een test met twee streepjes" en meteen daar achteraan de doemdenkerij van "maar het gaat toch weer fout net als de vorige vier keer"... vreselijk rotgevoel is dat.

draag een dikke spijkerbroek inderdaad met nog een hipster en een panty eronder... lijkt alleen niet echt te helpen. en het is niet alsof ik de hele dag alleen maar daarmee bezig ben. vandaag dagje vrij van het werk en ben druk zat ha ha maar toch komt dat geurtje me constant onder de neus door. qua afscheiding nog steeds zo erg ja, en een drukkende misselijkheid. anderzijds doen m'n borsten gek genoeg niet half zoveel pijn als de vorige keren.

mijn nod moet 2 november zijn dan zit ik op 14 dpo. jij net iets eerder toch? en hoe voel je je?

17. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Als een beetje uit je dip? De wachtdagen nog vol te houden? Nog meer symptomen?

Ik voel nog steeds niets!:( Maakt me wel erg onzeker! Maar mijn temperatuur is mooi hoog, dus daar hou ik me maar aanvast. (hoewel het nu nog niets zegt).

Mijn NOD is ook 2 november. Afgelopen maandag met hormonen begonnen en dat moet 14 dagen.
    O..nee... nu kijk ik op de kalender dat is dan 3 november.. grr... dag langer...

Gele lichaam volgens Wikipedia:
    De follikel, ook wel eiblaasje genoemd, is het geheel van de eicel en de omringende cellagen, die de eicel van voeding voorzien. Na de ovulatie spreken we van het gele lichaam (corpus luteum), die nog een belangrijke rol speelt bij de hormoonproductie die uiteindelijk de innesteling van het embryo in het endometrium mogelijk maakt.

18. Mireille74

verdorie, een dag is maar een dag maar een dag langer onzekerheid is laaaaang. balen meid... hoop dat er gauw wat kwaaltjes komen, geeft toch hoop!

nee niet echt uit m'n dip. aanvaring met m'n dochter gehad vandaag. en tja ben een emotioneel wrak nu dus het helpt even niet mee. morgen weer een nieuwe dag...

kwaaltjes hetzelfde alleen intenser. ieder dagdeel durf ik wel te stellen, worden ze intenser. hoopvol maar ook beangstigend.

tekst van wikipedia is duidelijk! althans, na drie keer goed lezen, ha ha. hopelijk nemen de hormonen voor jou de functie van dat gele lichaam voldoende over!! duim duim!

19. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ja,zeker, een dag is een dag! Helaas moeten we er zo 14 doorstaan!:(

Bij mij gaat de ene dag beter dan de andere. Hoewel ik moet zeggen dat deze ronde ik me goed voel, de eerste ronde met hormonen hebben me hoop gegeven. Ik moet steeds tegen mezelf zeggen:"Het hoeft niet met hormonen meteen te lukken" Straks als het niet gelukt is is de klap alleen maar groter!

Een aanvaring met je dochter, vervelend! Vooral als je je niet goed voelt! Kunnen jullie goed elkaar kinderen ook opvoeden?

Ja, lijkt me ook kwaaltjes zijn hoop vol maar ook beangstigend, want wat als als het weer niet goed gaat... hoop en vrees!

Ha ha ... wikipedia... daar stond ook een plaatje bij, dat was een stukje makkelijker. :)

20. Mireille74

hoop mag, verwachting kan alleen maar teleurstelling opleveren... snap wat je bedoelt.

herald kan goed met mijn kids. echt opvoeden is het niet voor hem, alleen met m'n jongste van 12. maar dat pakt hij heel leuk en speels aan, mag ik m'n handjes mee dichtknijpen. zijn oudste dochter woont samen (al twee jaar, dat zij en haar vriend ergens in de nabije toekomst aan kinderen willen beginnen is een reeële optie en ook de reden dat wij dus een leeftijdslimiet hebben ingesteld...) en z'n jongste dochter studeert, die is om het weekend hier. in de vakanties proberen we altijd wel wat met z'n zevenen te organiseren maar het is maar sporadisch dat dat lukt. wij prijzen ons al gelukkig als we op zondag een halfuurtje echt met z'n zevenen bij elkaar zijn ha ha. maar op die schaarse momenten prijzen we ons ook echt rijk.

wat is lf? die afkorting kwam ik straks tegen en voelde me even heel dom weer ha ha...

Deel Deze Pagina