Dus ik kom daar zo in die zaal en ik doe die toets en tijdens het maken van de vragen bij gevaarherkenning merk ik dat ik een vraag fout doe en dat er best lastige vragen tussen zitten. Gelukkig mag je op dit onderdeel dertien fouten maken! Je bent echt slecht bezig. COME ON, zeg ik tegen mezelf, focus, je had gisteravond bij het oefententamen slechts 6 fouten, het kan niet zo zijn dat je hier op gaat falen! Het zal wel weer iets voor jou zijn, nou eens normaal en denk logisch na; ik weet het, dat is sowieso moeilijk voor jou, maar ach, humor me... Vervolgens komen we bij de overige vragen. Hier heb ik meestal de meeste fouten. Bij de oefententamens ben ik van de 40x minstens 32x gezakt omdat ik hier fouten maakte of verkeerd drukte, te laat etc. Meestal heb ik 'maar' zes fout, mja, je mag er slechts vijf fout hebben en gezakt is gezakt. OEF, deze vraag weet ik niet. Deze ook niet. Pfffff, wat is dit voor een vraag? Nope, geen idee, ik denk A. B? C? Nee nee nee wacht, het zijn bord A & B. En een naar gevoel in mijn maag komt naar boven. Grrrr! Niet gehaald natuurlijk. Zul je net ziehien Nou ja, ik heb het in ieder geval geprobeerd en ik wen alvast aan het gevoel om te zakken voor mijn theorie voor de TWEEDE keer. De vorige keer was 2 weken geleden en ik was er zo van overtuigd dat ik geslaagd was dat ik gewoon een klap in mijn gezicht kreeg dat ik was gezakt. Nja, deze vragen waren gewoon veel moeilijker dan eerst, dus hier ben ik sowieso gezakt. Pfffffff. Kalm aan - het is niet het eind vd wereld; ook al voelt het wel zo. Ein-de-lijk vraag 65 gehad. Zo, klaar. Vertel me nu maar dat ik gezakt ben, dan kan ik naar huis. En ik pak mijn tas uit het kluisje en vervloek dat ik nu ALWEER achter in de zaal zit, zodat ik pas als één-na-laatste rij aan de beurt ben. Wedden dat dat meisje naast mij wel geslaagd is? Haar haar zit ook best wel leuk. Ik zei toch dat je had moeten spieken. Je kon het gemakkelijk zien! Tjonge, ik begrijp waarom niemand vertelt dat hij/zij examen moet doen, want om nou te moeten vertellen dat je voor de tweede keer bent gezakt... GRRR! Nou ja, ik vraag straks wel weer direct een nieuw theorie-examen aan; klaar. Life goes on "Mevrouw de Vries, helaas. Meneer de Koning, helaas. Jetje van Jansen, gefeliciteerd. Meneer de Groot, helaas. Meneer de Vos, helaas. Mevrouw huppelepup, gezakt..." en zo ging het nog wel even door. Het verbitterde GRRR-gevoel kwam in mijn maag. De knoop maakt plaats voor teleurstelling en ik voel de tranen in mijn ogen prikken. Ik vind het ook gewoon gênant dat ze het zo doen. En ik ben ineens aan de beurt. "Mevrouw van ...", en ik verwacht een helaas. En ze zegt: gefeliciteerd, terwijl ze mij het formulier en mijn paspoort overhandigd. ECHT? Roep ik verbaasd uit met een hoog stemmetje alsof ik vijf jaar oud ben en een chocolaatje krijg. De vrouw kijkt me aan alsof ik één of andere uitslover ben: "Ja". En ik kijk op het formulier en ik lees: GESLAAGD. Ik let al totaal niet meer op de puntentelling en denk: nou mevrouw, dat was hakken over de sloot-werk! En al glimlachend loop ik naar mijn vriendlief toe die met de baby op mij staat te wachten in de hal van het CBR. Ik vertel hem dat ik geslaagd ben en druk hem het papier in zijn handen. Ik knuffel de baby en ben eigenlijk gewoon superblij. Op dat moment zegt mijn vriend: uitslover Heb je gezien wat je hebt? "Neuj?" En hij doet net alsof ik zo'n vervelend persoon ben die altijd roept dat hij/zij het niet gehaald heeft en dan toch met een freaking tien een ruime voldoende scoort. Tsssk, i hate those people; zo ben ik niet. Ik weet normaal gesproken precies of ik iets wel of niet gehaald heb. Ik grijp het papiertje uit zijn handen en sta verbijsterd te kijken: Van de 25 vragen over gevaarherkenning heb ik er 24 goed. Die ene vraag die ik fout deed dus. En vervolgens in totaal 5 vragen fout van de 40 vragen op het gebied van kennis en inzicht. I made it. En ik had écht gedacht dat ik gezakt was. Goed beziggggg !!!
Haha herkenbaar! Ik vond het auto theorie examen ook zo moeilijk! Was er van overtuigd dat ik gezakt was. De moed zakte me helemaal in de schoenen toen ik hoorde dat het overgrote deel gezakt was. Maar tot mijn verbazing was ik wel geslaagd! Maar ondanks dat ik gelijk geslaagd was de eerste keer zal ik nooit zeggen dat het makkelijk was, want ik vond het echt een k*t examen.. Snap best dat mensen daar een paar keer over doen!
Gefeliciteerd! Ik had hetzelfde aantal goed als jij, haha. Had je nog wat aan de samenvatting gehad of werkte het voor jou helemaal niet?
Ehm, ik heb alles letterlijk opgesnoven. Of nou ja, op 6 fouten na gezien de resultaten ( ) maar ik heb gebruik gemaakt van de samenvatting, internet, het theorieboek, 2 losse readers, oefenexamens, YouTube video's en wat al niet meer. De verleden keer ben ik gezakt op vragen over wat de maximale sleeplengte was van twee auto's en of een ruiter 'daar' op de weg of in de berm moest rijden (weetikveel?) en hoe lang een vrachtwagen met oplegger moest zijn. Dus ja, het is soms écht een rotexamen. Dit keer had ik in ieder geval niet van zulke ver-gezochte-vragen, maar waren ze ook best pittig. Bedankt voor de felicitaties!
Hihi zo zat ik ook. Ik had echt zo iets van nou maar weer naar de CBR site en een nieuwe examen aanvragen. Hier noemde ze geen namen je mocht pas kijken op het formulier als je buiten was ( hadden gezeur gehad dat de gezakte kandidaten voor kul stonden) ik al in een pest humeur naar mijn man geef dat formulier en zeg je hoeft niet te kijken ik ben toch gezakt. Hij kijkt en zegt nee hoor 1 fout bij de gevaar herkenning en 1 bij de normale vragen. Ik heb zeker 3 min hem aan gekeken of dat hij minimaal 10 bier gezopen had en toen zelf gekeken. Daarna echt helemaal vrolijk en irritant melig de auto in gestapt hahaha Gefeliciteerd!!!!
Gefeliciteerd!! Ik reageerde net als jou ongeveer, en had maar 1 fout.. Hoe dat kon geen idee. Had zeer sterk het gevoel dat ik zwaar gezakt was.. Uitslover
Ah jammer !!! Nou, het was ook mijn tweede keer vandaag hoor. Ik weet hoe rot dat voelt! Grrr. Het liefst wil je hem natuurlijk gelijk in 1x halen, het is echt dik balen als je er dan langer over doet - en er zit ook elke keer weer gelijk zoveel tijd tussen. Good luck, de volgende keer! Ik hoop dat de vragen een beetje makkelijk gaan zijn voor je
Super! Goed gedaan Van harte gefeliciteerd! Heerlijk toch, als je de moed al opgegeven hebt en dan zo'n uitslag krijgt?! Genieten!
Oh beter!! Lekker vlot. Succes!!! En flink leren Vergeet niet dat er niet meer dan 5 meter tussen die sleepkabel mag zitten en dat je minimaal 60 km/u moet rijden op de snelweg. En van die flauwekul vragen zoals 'mag deze lading 25 centimeter aan de zijkant van je auto uitsteken?'. 'Mag dit kind van 90 centimeter lang zonder stoelverhoger worden vervoerd?'. 'U wilt hier een tram aanrijden, mag dat?'. Oh en ik weet niet waar paarden precies 'daar' moeten lopen, maar ik zei de verleden keer dat ze prima in de berm konden lopen - maar volgens mij was dat niet zo dus stuur ze maar de rijbaan op Stomme shitvraag.
Ik weet het niet, mijn rij-instructeur wil dat ik eerst nog honderd lessen en de tussentijdse toets doe voor het praktijkexamen en zit het voor mijn gevoel een beetje uit te melken. Hij zegt telkens dat ik nog niet het inzicht en dergelijke heb en hij kan me niet vertellen wat ik er aan moet doen om het te veranderen behalve 'nog wat meer rijervaring opdoen' en extra lessen dokken, dus daar ga ik met de volgende rijles nog even flink over in gesprek. Ik heb nu al 30 lesuren gehad - dus ik vind het tijd worden dat ik resultaten ga behalen! Ik sta erop dat hij op zijn minst die tussentijdse toets aan gaat vragen voor me.
Gefeliciteerd Joycey! Ik weet hoe het is... Ik ben de 3e keer pas geslaagd voor me theorie, maar ben wel in 1x afgereden So you can do this!