Wij hebben nu een geoliede houten vloer. Vijf jaar geleden laten schuren en opnieuw olieen... en zonder kinderen nu alweer aan een nieuwe beurt toe. Wij gaan hem eruit halen en gaan voor een rustieke laminaat. Tegenwoordig zien die er net zo mooi uit als hout (zeker met een mooie v-groef) en ze zijn veel slijtbestendiger.
Wij krijgen binnenkort ook ons nieuwbouwhuis en hebben besloten voor laminaat te gaan. Echt hout vinden we wel mooier, maar met onze kinderen, hond en kat weet ik dat het er binnen de kortste keren toch niet meer uit ziet. We krijgen straks Quickstep laminaat met een dunne v-groef.
Wij hebben houten planken vloer - grenen hout. Grenen hout is zacht en je krijgt er vrij snel krassen in maar wij vinden het niet storend. We hebben 3 verschillende gelakte vloeren op marktplaats opgehaald, zelf gelegd, geschuurd met zn parket schuurmachine en in whitewash olie gezet. Voordeel van een olie is dat als er veel krassen in zitten, je het ook plaatselijk even licht op kan schuren en dan weer in olie zetten. Als er krassen in je gelakte vloer zitten dan zou toch wel de hele vloer moeten schuren. Voor ongeveer 60 m2 waren we in totaal 700 euro kwijt denk ik. Maar wat loopt het fantastisch - is lekker zacht en warm. Er gaat echt nooit meer iets anders op onze vloeren komen! Success met kiezen!
Wij hebben plavuizen. Ik vind het ideaal. Er komen echt absoluut geen krassen in. Verder is het ook niet erg als er water op komt. Kan je gewoon weer drogen. En ik vind het erg makkelijk in onderhoud.
Wij hebben een bamboe vloer. Door heel het huis. En bewerkt met waxolie. Echte don't is wel de waxolie. Wij hebben een hond en kunnen ieder jaar opnieuw beginnen. Dus zou zeker voor lak gaan. In de keuken had ik bij nader inzien liever tegels gehad maar dit komt ook omdat de waxolie slijt en het dus in de planken trekt.
Ook wij hadden een hond en juist daarom voor olie gekozen voor onze houten want toen ze nog gelakt waren, kon je alle krasjes heel goed zien en kon je het ook niet plaatselijk bijwerken. En die krasjes kwamen toch wel heel snel (we hadden ook een grote hond). Krassen in de geoliede vloer vinden we eigenlijk niet zo erg - ziet er een beetje geleefd uit, vinden we wel mooi.
Hier PVC en we zijn er erg tevreden mee. Het ligt er nu bijna 1 jaar en er zitten 2 kleine putjes in. Valt me alles mee, vooral als je soms ziet hoe die kids er op tekeer gaan. Volgens mij waren wij ongeveer 3000 kwijt voor ruim 55m2 en dat was nog inclusief een inloopmat (die was alleen al 200-300 euro dacht ik)
Bedankt voor de reacties meiden! Vind het wel moeilijk hoor! We hebben een dochter die in een rolstoel zal zitten binnen enkele jaren en hou er toch rekening mee dat dat wel degelijk krassen/slijtage zal geven op de vloer. Bij hout kan je op den duur weer schuren en opnieuw lakken oid en dan heb je weer een mooie vloer, dat kan bij andere opties niet. Denk dat we dus voor hout zullen gaan en dan geolied... Nou nog ergens een goeie deal vinden
Ow de foto is wel bijgevoegd zie ik! De middelste met het kleine label is de vloer die ik op het oog heb
Wij hebben een PVC vloer, ben er erg tevreden over. Loopt zachter als gewoon laminaat en kan veel meer hebben als er water overheen gaat, je kunt het zelfs in de badkamer leggen. Je ziet geen enkel verschil met gewoon laminaat. Wel is het duurder, wij hebben van Quickstep liggen.
Wij hebben ook een PVC vloer liggen en vinden het super. We hebben het nu ruim 4 jaar liggen en nog geen deuk/ zichtbare kras erop. We hebben 3 jongens dus er gebeurd meer als genoeg op de vloer, maar hij is nog steeds super mooi. Ook is die heel makkelijk te onderhouden, dweil erover en weer klaar... Wij willen niets anders meer
Misschien je dan nog even verdiepen in massief hout of lamelparket? Wij hebben dus zelf een lamelparket en vrienden een houten vloer. Een houten vloer werkt veel meer en slijt sneller.... Terwijl lamelparket er net zo uit ziet...Volgens mij is onze vloer gewaxt (??) Ligt er nu zo'n 6 jaar in. Nooit iets anders aan hoeven doen dan dweilen. Geen gezeur dus met olie etc. Succes!