Slaapkamer koeler krijgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mykelti, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heeft iemand tips om onze slaapkamer (is ook die van onze zoon) koeler te krijgen?

Heb al geprobeerd met de ramen dicht en allemaal tegen elkaar open. Dat laatste zou wel werken, ware het niet dat er hier geen zuchtje wind staat. Nu de ventilator aan, maar het kwik loopt nu al op tot 28 graden. Gaat waarschijnlijk de 30 van gisteren wel overtreffen, ben ik bang.

We hebben een vrijstaand huis, dus de zon staat er de hele dag aan alle kanten op. Onze slaapkamer heeft nog de minste zonuren, naast de badkamer.

Er zitten gordijnen voor de ramen, maar zijn helaas niet verduisterend. Is een gestoffeerd huurhuis, dus kan ook niet even snel veranderen. Misschien dekens voor de ramen of folie?

Wie heeft dé tip? ;)

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hier hetzelfde. Je hebt het over folie maar ik heb er serieus over nagedacht om van die reflectieschermen op de ramen te plakken, jeweetwel, die dingen voor autoramen :p Hier is het kwik ook al de 29 gepasseerd!

Misschien mobiele airco aanschaffen?

3. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook van dat verduisterende doek bij de stoffenzaak.Als je dat aan de buitenkant van je raam kan bevestigen heb je het beste resultaat!

Die dingen voor autoramen (heb je ook voor gewone ramen haha) hebben wij ook eens geprobeerd.Scheelde nauwelijks :)

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ledikant vannacht in jullie kamer neerzetten?

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Bevroren flesjes water voor de ventilator zetten.
    Geen idee of het helpt, maar iedereen heeft het erover.

Maar ik kan je niet helpen, ik verhuis in de zomer vaak naar beneden in de woonkamer, daar is het nog enigzins uit te houden

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik lees mee.. het is hier inmiddels 27,5 binnen met plafondventilator aan.
    Boven staat de zon op ons manneke zijn kamer ( waar overigens ook de ventilator vol op aan staat)

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Toen wij op de flat woonde plakte wij vuilniszakken voor de ramen en dan de gordijnen dicht.. Scheelde wel wat
    Maar ik denk niet dat je eraan ontkomt binnen is het ook al 27 graden ondanks dat ik rolluiken heb..

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Overdag de ramen en gordijnen dicht houden, 's avonds alles tegen elkaar open zetten (alle ramen en deuren) en een ventilator voor het raam zetten zodat die koelere lucht naar binnen blaast. Werkt hier het beste..

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Daar staat hij al. ;)

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Iedereen zegt ramen dicht houden, maar dat heb ik geprobeerd en dan word het echt een sauna!
    Hoezo werkt dat bij jullie dan wel? De zon staat vanaf 13:00 op de ramen van de kids tot de zon onder gaat. Het is daar dus echt 34 graden op hun kamers en zelfs nog warmer, want dan slaat de temperatuur meting uit op hun babyfoons :(
    Ik weet echt niet wat ik eraan kan doen om het koeler te maken.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zal eens proberen met die bevroren water.

Sowieso gaan de ramen vanavond weer tegen elkaar open en zo blijven ze 's nachts ook, anders is het helemaal niet te harden.

12. Airco, wij hebben er een op wieltjes en voordat de kinderen naar bed gaan zetten we de airco daar even aan. Het vocht gaat eruit en het wordt koeler. Ze kunnen zo rustig in slaap vallen en voordat wij gaan slapen zetten we hun ramen iets open voor de nacht (wel een hor tegen de muggen)

13. Username

Username Niet meer actief

Mobiele airco idd. En vannacht hebben we ramen en deuren tegen over elkaar open gehad (airco staat niet aan in de nacht). Dat scheelde. Het was vanochtend om 6 uur maar 22 graden in de kamer van ons dochtertje. Gister overdag bijna 30 graden.
    Helaas slaapt ze alleen ingebakerd, dus het is zoeken naar alternatieven waarbij ze het niet te warm krijgt.
    Puckababy werkt wel, alleen in luier erin en mobiele airco aan (overdag) en dan slaapt ze goed.
    Sneu voor die kleintjes, die kunnen niks met dit weer...

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    alleen een airco helpt. en dan uiteraard een goede. is een investering maar wij hebben er al zoveel plezier van gehad. overal in huis hier 23-24 graden. heerlijk koel. heb de gordijnen nog niet eens dicht beneden. boven wel

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Alles dicht overdag dat helpt hier het beste. We hebben de hele dag de zon op het huis en het is hier nu 26,5. En 's nachts hebben we alles los staan zodat het iets kan afkoelen.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    s'nachts ramen open overdag voordat de zon erop schijnt ramen en gordijnen dicht. Maar we hebben ook rolluiken dat scheelt echt een heleboel..

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Voordat het echt warm word, dus tussen 6 en 8 uur smorgens ALLES tegen elkaar open zetten. Dus niet alleen ramen en deuren boven maar ook beneden. Daarna alles dicht incl gordijnen.
    S avonds laat weer alles tegen elkaar open. En snachts ramen open laten.

18. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Je kan zonafwerende folie kopen.
    Daarbij bij de Ikea zonafwerende rolgordijnen kopen, zijn gelukkig mooi geprijsd.
    Verder mobiele airco.
    Dit hebben wij (behalve de folie) nu ook in ons appartement en het werkt goed.
    Op het balkon word het met de zon vol erop rond de 51 graden, in de woonkamer komt jphet niet boven de 26 nog warm maar goed te doen.

19. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Heeft iemand bamboe voor de ramen? Buren op de flat hebben het en daar is het slechts 24 graden binnen en 's avonds zetten ze alles open tegen elkaar en koelt het af tot 21 graden.

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb mijn mobiele airco vandaag verkocht.. had nergens een uitgang voor die slang en dan zou ik een groot raam moeten openzetten en dat werkt niet fijn

hier zet ik savonds om 11 uur even alle ramen en deuren open.. en morgenvroeg om 6 uur nog een keer.. dan blijft het een graad of 26

Deel Deze Pagina