2 jaar en nog niet echt duidelijk praten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moona1, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moona1

moona1 Actief lid

30 jul 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dag Moeders,

Mijn dochtertje is nu 25 maanden en praat nog wel veel baby taal en nu echt wel veel woorden,is dit normaal wat kunnen jullie kindjes allemaal zeggen

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is heel normaal hoor! Bij Thijmen kwam er na 2 jaar een spurt en nu kun je hele gesprekken voeren. Gaat je dochter naar het KDV? Dan zou het ook ineens heel snel kunnen gaan.
    Overigens kan Thijmen nu nog steeds bepaalde letters niet goed, hij praat nog niet zoals het 'hoort' zeg maar.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook heel veel babytaal en losse woordjes hoor. Al kan ze zich steeds beter verwoorden en ze begrijpt ook wel heel veel dingetjes en woordjes (gooi maar in de prullenbak, we gaan slapen, pak je schoenen etc).

Echte zinnetjes maakt ze nog niet, voornamelijk 'Eten!' of 'Douche!' en dan wijzen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    O dat komt ineens vanzelf.

Isabella sprak met 25 maanden ook nog niet vloeiend hoor.

5. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Niet druk maken!! Komt vanzelf.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    volgens mij is het normaal dat een kind van 25 maanden nog niet echt duidelijk praat.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier versta ik een boel, maar ik heb mezelf aangewend om veel van wat ze zegt te herhalen. Zowel als 'vertaling' voor de omgeving als wel om het haar goed te laten horen.
    Ze begrijpt ontzettend veel en gaat nu ook korte zinnetjes praten. Maar dus wel 'gebrekkig' nog zeg maar.
    Haar eigen naam 'fae' klinkt het zelfde als 'wc' - beiden zijn 'seee'
    Mickey Mouse heeft ze tot 'mouww!' gedoopt en ijsbeer is 'ijtie' .
    Maar het is dus wel 'ijtie mee!' of 'mouw faaahhhl' (mickey mouse is gevallen!) .
    Maar oke, ik merk dat er met de dag meer 'woordjes' bij komen, dus de uitspraak zal vanzelf wel verbeteren.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee is heel goed verstaanbaar en ook al hele duidelijke zinnen.
    denk zelf dat dit komt omdat we ook veel met haar lezen, gewoon praten tegen haar en ze tot 17 maanden niet veel zag en dat ze misschien zoveel heeft opgepikt dat ze nu duidelijk praat.
    ze praat ook 5 kwatier in een uur , hoor ook heel vaak van wat praat ze goed en duidelijk.
    maar ja ene kind is niet het andere kind.
    als ze meer dan alleen papa en mama zeggen zou me er geen drukte om maken

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier hetzelfde als bij Sonja , sommige dingen zijn nog erg onduidelijk maar over het algemeen toch vrij goed wel.. krijg het ook regelmatig te horen inderdaad.
    Ieder kind doet de dingen op zijn of haar tempo.
    Mijn nichtje van anderhalf kon je echt heel goed verstaan , en praatte al super veel , haar zusje van nu 2 zegt alleen nog maar losse woordjes.
    Maak je geen zorgen , het komt vanzelf :)

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik denk ook niet dat je je zorgen moet maken, ieder kindje doet dat in zijn eigen tempo en dat kan je dan niet gaan vergelijken. Moet je ook zeker niet doen. Het ene kindje is nou eenmaal sneller. Zoals hier boven ook al werd gezegd, als ze mama of papa zeggen of meer is het goed. En als ze zich verder goed ontwikkelen.

Hier is meneer nog geen 2 en kletst al heel veel. Ook al zinnen met 3 woorden en veel ook heel duidelijk te verstaan. En als ik naar zijn neefje kijk, die is 9 weken jonger en zegt nog heel weinig.

Deel Deze Pagina