Wat is de beste tweeling kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angelhope, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Aangezien ik mijn oude kinderwagen heb weggedaan toen mijn jongens eruit waren gegroeid, moet ik nu op zoek naar een nieuwe ;) Mijn vorige was nogal een misser, dus op zich niet zo erg dat ik naar een andere op zoek moet/mag :D

Graag zou ik tips krijgen van jullie, ervaren moeders (en vaders) :D

Wat vinden jullie het meest belangrijk? Waar letten jullie op? Wat zijn de beste tweelingwagens in jullie ervaring?

Het gaat hier om een tweeling, niet om twee kinderen van verschillende leeftijden. Dus ik hoef niet een wagen die ook kan worden omgezet naar een single.

Wel vind ik het zelf belangrijk dat ie makkelijk door deuren past, en smalle winkelpaden is ook wel handig.

Verder vraag ik me af wat de meerwaarde precies is van die reiswiegjes die je soms wel soms niet hebt? Zijn die dingen nou echt zo handig en hun geld waard?

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen! :)

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij hebben de Urban Jungle (met reiswiegjes, die heb je echt wel nodig voor de hele kleintjes ook al kan de zitting helemaal pat, ik ben persoonlijk erg anti maxicosi op de wagen) hiervoor hadden we de enkele versie en de duo is geloof ik maar 10cm breder. Hij kan gewoon door de deur, in winkels ook niet echt problemen al moet je bij de supermarkt soms wel opletten welke kassa je neemt, dat past niet altijd. Hij rijdt licht en is erg wendbaar.
    Hier in de buurt zijn veel tweelingen en eigenlijk heeft/had iedereen deze wagen.

Je hebt wel een auto met een flinke achterbak nodig om hem mee te kunnen nemen, maar dat zal voor bijna alle tweelingwagens wel gelden.

3. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Die urban Jungle had het oppasgezin waar ik bij was met hun tweeling van 4mnd ook! Geweldig ding! Ik ging naar de albertheijn elke dag, naar het strand geweest, met het openbaar vervoer geweest! En zo soepel! De grote boodschappenmand onderin vond ik erg fijn en het handvat was heerlijk. Ik was toendertijd helemaal verliefd op de wagen maar heb nu toch de bugaboo omdat die wat kleiner is. Maar ik krijg maar 1 kindje..
    Die bakken zijn inderdaad nodig als ze inimini zijn..

4. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Het is dat ik twee van verschillende leeftijd heb maar anders was ik ook voor de moutain buggy duet gegaan. De nieuwste wagen is echt de smalste die er is en even breed als een normale wagen. Vind hem er super uit zien. Weet alleen niet hoe de gebruikers ervaringen zijn maar de revieuws zijn heel goed.

5. Olivier27

Olivier27 Lid

6 okt 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook op zoek naar een duowagen, wij zijn bij Prenatal geweest hier raden ze de Easywalker duo aan. Ik ken iemand die ook een tweeling heeft en zij raade me aan om niet de wagenbakjes erbij te nemen. De bakjes nemen een enorme ruimte in denk aan auto e.d. en de baby's liggen er vaak maar een paar maanden in. De maxicosies zitten bij de Easywalker duo op verschillende hoogtes en is ook een smalle duo wagen. Succes met zoeken!

greetz

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier een urban jungle, maar voor verschillende leeftijden gebruikt.
    ik vind hem ideaal, hij rijdt heerlijk soepel en past door deuren.
    ik ga er geen kruidvat ofzo mee binnen, maar dat doe ik ook niet met de buggy;)
    hij past zoiezo door alle gewone deuren. hij rijdt lichter dan de bugaboo cameleon;) (die hebben we nu ook, voor de komende baby omdat ik toch een enkele wagen wilde)

ik zou de bakjes er ook bij nemen (of eventueel tweedehands kopen??) maar als je grote kindjes hebt kunnen ze er niet zo heel lang in.. ze zijn nogal smal (omdat het een duowagen is)
    mijn zoontje kreeg bij 3maanden een spreidbroek en dat was ook even lastig. maar ik heb hem er andersom in gelegd (hoofd waar de voetjes eigenlijk horen)
    mijn zoontje sliep op zijn buik en dat gaat ook gewoon;)

qua auto heb je wel ruimte nodig, maar zoals ik lees is dit voor jullie nummer 3 en 4 dus dan heb je toch een grote auto nodig:D;)

de zitjes kunnen helemaal plat, maar ik vind dat niet ideaal voor babies, want dan liggen ze nog op de riempjes enz. zoon was hier ongeveer 6maanden toen hij in de buggyzit ging.

succes!!

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Onze wagen komt trouwens van marktplaats, hardstikke mooi nog maar voor een fractie van de nieuwprijs.
    De zittingen zijn wel smaller dan van de enkele wagen idd (en de bakjes ook, maar dochterlief zat ook met 5 mnd al in de zitting omdat ze niet meer wilde liggen dus voor ons geen probleem, maar zou ze niet willen missen, zeker met dit soort weer: het is veel beschutter dan de zitting of de maxicosi, plus beter/fijner voor de ruggetjes) maar ik zie hier bij buren met een tweeling van 2,5 hun broer van 4 ook nog wel eens erin zitten dus je kunt er nog best lang mee vooruit.

8. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Die wiegjes nemen idd veel plaats in maar voor de eerste maanden toch echt ideal. Natuurlijk zou je het ook met de maxi cosi kunnen doen maar mijn dochter bijvoorbeeld wil daar absoluut niet in en al helemaal niet slapen.

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier zitten ze ook nog regelmatig in de wagen. dochter is net 4 en zoon is net 2. dus dat kan makkelijk.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De reiswiegjes heb je zeker nodig, een maxi cosi is echt geen vervanging van een reiswieg. Als je 2 reiswiegen te groot vind in je auto kan je nog beter 1 kinderwagen kopen en steeds 1 baby in de draagdoek doen.

11. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    bij een abc zoom (tandemwagen) heb je 2 volwaardige resiwiegen, dus niet smal of kort wardoor je er maar 3 maand in passen ipv minimaal 6 maand. Ook kunnen de resiwiegen gewoon naar je toe ipv veel wagens met babynestjes waarbij je je eigen kinderen niet kan zien. Aangezien je er twee krijgt zullen het vast geen 8 ponders worden waardoor je juist heel lang kan genieten van je reiswiegen.
    De zoom kan je ook goed op MP kopen

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb absoluut geen verstand van tweelingwagens, maar ik zou een reiswieg altijd erbij nemen. Een maxicosi is voor 2 uur per dag en hoewel sommige zitjes heel plat kunnen is het nooit met een reiswieg te vergelijken, echt ontzettend slecht voor de ruggetjes.

een vriendin van mij heeft de abz zoom volgens mij heel tevreden, mooi ding ook vind ik.

13. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ts: allereerst gefeliciteerd met je 2e tweelingzwangerschap. Bijzonder zeg!

Ik heb de easywalker en gebruik hem voor een peuter en baby. Ik vind het een ideale wagen om lekker mee te wandelen. Hij stuurt heel licht. Ik vind hem alleen erg zwaar om in de auto te tillen. En ook niet bepaald klein...
    Ook vind ik het niet ideaal om de maxicosi er op te bevestigen. Maar dat ligt meer aan de adapters van easywalker als aan de wagen.
    De kinderwagen bak vindt ik niet heel groot. Mijn zoontje is nu bijna 3 mnd en ligt er nu al best klem in. Gelukkig heb ik er ook de voetenzakken bij dus kan hij daar al snel in.
    Ik heb de wagen op mp gekocht en dat scheelde me gewoon de helft!

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wauw, een 2e tweeling! Wat bijzonder!

Verder weet ik niks van tweelingwagens. ;)

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben een mountainbuggy duowagen. Wel een model uit 2009, deze is iets breder dan de nieuwste. Ons bevalt hij echt supergoed. Het reiswiegje hebben we kunnen gebruiken tot 4,5 maand ongeveer, toen werd hij echt te klein (maar onze jongste is wel een achtponder). Vanaf 5,5 maand konden we overigens de reiswieg van de enkele wagen ook niet meer gebruiken aangezien meneer het erg interessant vindt wat er naast de wagen gebeurt (hij ging over de rand kijken), dus dat vond ik te gevaarlijk worden. Nu ligt hij plat in een voetenzak in de buggyinzet.

16. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips en het meedenken. Ben er echt wel wijzer van geworden. Alleen die reiswiegen daar snap ik nog niet zo veel van [​IMG]

Hoe en wanneer gebruiken jullie die nou dan? Ik heb ze voor mijn jongens nooit gehad, ook niet echt gemist geloof ik. Is dat vooral handig als je met de wandelwagen gaat wandelen en dan ergens op bezoek gaat, zodat ze erin kunnen blijven liggen ofzo? En waarom kunnen ze dan niet in de kinderwagen blijven liggen (als die geschikt is voor vanaf 0 jaar natuurlijk).

Verder heb ik ook nooit een maxi cosi gehad, ook nooit zo gemist. Daar begrijp ik het nut ook niet van. Behalve misschien dat je kind kan blijven slapen als je het uit de auto moet halen, klopt dat? Maar dan mogen ze er toch ook weer niet te lang in blijven zitten/liggen? [​IMG]

Kunnen jullie me hiermee ook nog even helpen? [​IMG]

Alvast bedankt! [​IMG]
    Hallo allemaal,

Allereerst even heel hartelijk bedankt voor jullie input, ik ben al een stuk wijzer inmiddels :)

Ik snap alleen nog steeds niet zo goed wat ik eventueel met die bakken aan zou moeten? Ik heb ze nooit voor mijn jongens gehad, ook geen maxi cosi's trouwens. Gebruik je die bakken achterin de auto om de kinderen in te vervoeren? Ik geloof het niet toch? Iemand had het immers over een grote achterklep... :( :)

Is het dan vooral als je gaat wandelen met de kinderwagen en je kind valt in slaap, dat je hem/haar dan gewoon kunt laten doorslapen? Want dat doen wij hier namelij toch nooit. NIets is hier op loopafstand, alles moet met de auto gebeuren ;)

Kunnen jullie mij eens vertellen hoe en wanneer jullie die bakjes gebruiken en waarvoor dan precies? :D

En hetzelfde met de maxi cosi's graag! :D

Super bedankt voor jullie hulp alvast. Jullie zien het, ik heb gewoon geen enkel benul hierin :)

17. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ok, waarschijnlijk zijn je andere kids al wat ouder en is er sprake van spraakverwarring maar ik doe er maar effe een plaatje bij zodat we het over hetzelfde hebben. ik heb effe een kinderwagen gepakt voor 1 kind

je begint met een kinderwagen met een bak erop (de bak is de reiswieg). de bak kan je in het begin ook gebruiken om je kindje in te laten slapen. Je zet de bak dan in de box of 's nachts naast je bed. In principe is het zo dat de eerste 6 maand je alleen de bak gebruikt met de kinderwagen. de bak mag niet gebruikt worden om je kind te vervoeren. Hij is uitsluitend bedoelt voor wandelen etc

Voor het vervoer heb je een Maxi Cosi (of ander merk autostoeltje nodig), een MC is in principe alleen voor vervoer in de auto en niet om mee te wandelen omdat langdurig gebruik niet goed is voor de vorming van het ruggetje. Maar zonder MC kan je nergens naartoe met je kind en je mag ze zelf niet meenemen uit het ziekenhuis als je geen MC hebt. vaak heb je speciale adapters om je autostoeltje op het onderstel van je kinderwagen te klikken, handig als je effe snel ergens 5 minuten naar binnen moet en dan hoef je niet je kind vanuit de autostoel in de reiswieg te doen en weer terug.

ten slotte heb je het gewone zitje, die kan je gebruiken vanaf 6/7 maand als je kindje een beetje kan zitten. Sommige kan je wat eerder gebruiken omdat de zitting helemaal plat kan maar van belang is dat kindjes niet te snel in een zithouding " gedwongen" worden van dat is slecht voor het ruggetje.

Veel goedkope tweelingwagens hebben geen bak erbij maar een nestje. Dan heb je 2 buggyzitjes waarvan de rugleuning helemaal plat kan en een soort zakje waar je je kinderen in kan doen. Ze liggen dan van je af. Het is ene optie maar zou niet mijn voorkeur hebben.

18. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Stephanie,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Als ik het goed begrijp is de reiswieg vooral om in te slapen, kan op de kinderwagen zijn of ergens anders. Maar als ik een kinderwagen op het oog heb die helemaal plat kan, en waar ze dus al in kunnen slapen, dan heb ik die reiswieg (de bak) dus eigenlijk niet nodig?
    Hier thuis slapen ze gewoon in hun eigen bedje of de box...

Die maxi cosi, daar zie ik nu de meerwaarde wel van in. Ideaal als je ze niet altijd helemaal uit die autostoel hoeft te halen als je even snel ergens heen moet. Maar goed, ik heb nog de autozitjes van onze jongens, die zijn er tegen die tijd uitgegroeid. Deze autozitjes zijn geschikt vanaf geboorte. Beetje zonde om dan nu dure maxicosi's te gaan aan schaffen alleen voor die paar keer dat het me te veel moeite is om ze helemaal uit de auto te halen, lijkt me? Bovendien zijn de afstanden hier nogal groot, dus tegen de tijd dat ik ergens aankom, is de kans groot dat de periode dat ze in zo'n maxi cosi mogen zitten/liggen, al zo goed als voorbij is...

Ik heb op dit moment mijn oog laten vallen op deze, wat vind je ervan?: (de plaatjes krijg ik jammer genoeg niet geplakt hier)

Love N Care » Blog Archive » Twingo Stroller

Twingo Stroller

two comfortable seats with padded safety harness
    reversible seat configuration (forward or rear facing)
    option detachable carry-cot for your newborn
    original print patterns and colours from our award-winning design team
    very light frame to fit a standard doorway and car boot
    easy to fold and secure with foot-brake
    large storage basket and sealed pockets
    fully australian owned company
    winner of choice’s 2010 ‘best baby brand’
    available colours

19. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hier gaan we voor de bugaboo donkey twin!!!
    ik ben verliefd op deze wagen!!!
    hij is zo fijn in gebruik!!!
    je kunt hem zelfs tot eenling wagen maken mocht er ooit eens iets zijn en je wilt/kunt maar met 1tje op pad hoef je niet perse de ''grote''wagen mee t enemen. ook met inklappen kun je hem heel compact maken zodat hij echt in iedere auto past want je kunt hem ook tot eenling wagen maken en inklappen :)
    de wiegen zitten hier gewoon compleet bij en ook deze kun je helemaal plat maken zodat je wellicht ook beide bakken in je auto krijgt....in een kleine auto gaat het niet passen denk ik met ook nog 2 bakken....tja waarom de bakken??
    hier is juist wel veel op loopafstand dus ik heb de wiegen zeker nodig...ik zal alleen de maxi cosi's gebruiken bij gebruik van auto....je kunt de kids als ze eenmaal in het zitgedeelte naar je toe laten kijken dat kunnen ook niet alle 2ling wagen en je kan ze ook vanj e af laten kijken en ook zowel 1 van je af laten kijken en de andere naar je toe...dan kunnen ze ook nog eens naar elkaar kijken :)
    het is wel een dure wagen maar extreem fijn!!

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lijkt me een leuke wagen, vergelijkbaar met veel duowagens hier in NL maar ik kan er niet goed uithalen of de zitjes helemaal plat kunnen, het is wel handig dat je er babynestjes bij kan krijgen, dat is wat anders dan een voetenzak maar als ik het wat begrijp zit je in australie en heb je misschien wel altijd prachtig warm weer waardoor je kind inpakken in babynestjes en voetenzakken niet nodig is.
    Wat ik echt een pre vind is dat de inzet ook naar je toe kan, dat je dus de kindjes in de ogen kan kijken.

Uiteindelijk blijf ik voorstander zijn van een reiswieg omdat dit voor je kleintjes gewoon veel lekkerder licht. Een plat matrasje is toch wel fijner dan een buggyzitje wat vaak niet echt helemaal plat kan...maar als ze er niet elke dag in liggen en dit het beste in je budget past zou ik dat zeker doen.

Autostoeltjes; mc is maar een merk, gaat erom dat je 2 goedgekeurde autostoeltje hebt. Hier is de regel dat een autostoeltje na 4 jaar minder veilig wordt omdat het piepschuim dat zijn strekte verliest net als bv een motorhelm maar als je oudste er zo uit zijn dan kan je die nog een keer gebruiken

Deel Deze Pagina