Gezocht: goed boek opvoeding / ontwikkelingspsycholgie

Discussie in 'De lounge' gestart door Madeliefke, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wie helpt me aan de titel van echt een goed opvoedingsboek?

We hebben een zeer pittig knulletje ( 21 maanden) rondlopen en ondanks dat ik in het onderwijs werk merk ik dat ik graag wat meer zou lezen over deze leeftijd en hoe je het beste om kunt gaan met driftbuien, boosheid en agressie bij dreumesen en peuters.

2. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Wij hebben ook een pittig (dametje dan) kindje en zij heeft een iq test gehad en in het gesprekje naderhand zei de psychologe dat we het boek; laten we maar weer eens gewoon gaan opvoeden eens moesten gaan lezen.
    Heb het nog niet uitgelezen maar al wel een heel stuk en ik vond het al wel een mooi boek!

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh dat boek heb ik ook, is gewoon de simpele manier van hoe er 30 /40 jaar geleden werd opgevoed (gemiddeld genomen) de wat strengere aanpak, nee is nee, ja is ja, hoe je het ook wend of keert, blijft toch de beste aanpak voor de meeste kinderen: duidelijkheid.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Ik heb hem nog niet, staat op mijn 5 december lijstje, maar het boek: Lastige kinderen? Heb jij even geluk van Berthold Gunster. Die man van het omdenken. Ben heel benieuwd.
    Ik heb ook heel veel gelezen (uit de bieb) maar dat kwam niet overeen met de vragen en situaties die ik had voor mijn zoontje.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mensenkinderen! Van Steven Pont vind ik een goed boek.
    Maar ik lees ook mee voor andere suggesties;)

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik heb de curcus Incredible years gevolgd, via een onderzoek, daar hoort het boek pittige jaren bij. Ik heb hier heel veel aan gehad.

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het kanjer.boek voor ouders en leerkrachten. Het wordt gebruikt in de klas maar is ook heel handig voor thuis. het boek kost 15 euro.

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Die heb ik ook gelezen, goed boek, fijne tips en duidelijk. Ik vond em af en toe wel wat 'langdradig' maar dat waren dan de stukken waar ik niks mee had maar toch wilde lezen :p

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Is dat het boek dat hoort bij de kanjertraining?

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja het is een boek dat voor zowel leerkrachten als voor ouders bedoeld is. Hier op school geven ze ook kanjertrainingen voor de ouders en worden ouders uitgenodigd om het boek in te kijken of via school te bestellen. ik vond het echt leerzaam en interessant. Een verfrissende kijk op dingen

11. jupke

jupke Niet meer actief

Ik heb het boek "unconditional parenting".

Een goed boek over opvoeding en de achterliggende gedachten erbij.

Het is wel in het Engels, maar misschien ook wel in t Nl te verkrijgen.

Deel Deze Pagina