Wat hoop je dat je kids van je overnemen... en wat niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

De titel zegt het al... wat mogen ze zo van je "erven" en welke eigenschappen liever niet?

Ik zat vandaag naar mijn kleine meid te kijken en vroeg me af wat ik straks in haar zal herkennen (en wat hopelijk niet).

Voor mij: ik hoop dat ze niet net zo onzeker is als ik. Ik heb de neiging om conflicten te ontlopen en me snel weg te laten zetten door mensen die harder/onbeschofter/sneller kunnen praten. Ik hoop dat mijn meisje straks genoeg zelfvertrouwen heeft om daar op een betere manier mee om te gaan, want soms baal ik achteraf zo enorm van mijn onderdanige houding terwijl ik eigenlijk stikboos was.

Ik hoop dat ze wel mijn nieuwsgierigheid "erft" en mijn houding naar dieren en dat ze net als ik graag reist, mensen ontmoet en nadenkt over hoe ze het leuker kan maken op haar stukje wereld.

2. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik vooral hoop is, is dat mijn zonen evenveel respect voor anderen krijgen dan ik

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    uhm leuke vraag!

ik hoop dat mijn kids niet mijn gezondheid erven! ( astma,migraine,enz. ik hoop dat ze dat overslaan:D, ik heb het wel van mijn moeder,oma

ook hoop ik dat ze niet hetzelfde als mijn man krijgen ( waarschijnlijk manisch) omdat dit zo vervelend is om mee te leren leven.

en verder hoop ik dat mijn kids net zo goed gebekt worden als ik,( zeker omdat mijn zoontje rode haren heeft,ben ik af en toe wel bang dat hij gepest gaat worden)

en verder hoop ik dat ze idd net als ons respect hebben voor mensen

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik had bijna het zelfde kunnen schrijven zilvervosje!
    Vooral dat van wat ze niet perse van me hoeft over te nemen ;)

Ik hoop ook dat ze mijn nieuwsgierigheid heeft, net als mij iets van de wereld wil zien en ook het leven doorgaat met een flinke dosis humor.
    Oh en net als mij een goed gebit en niet die van haar vader, lijkt me voor haar ook wel fijn.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik hoop dat onze kinderen het geduld en doorzettingskracht van mijn man overnemen en mijn gevoel van rechtvaardigheid, behulpzaamheid en leergierigheid.

Wat ik niet wil dat ze van mij overnemen, is mijn ongeduldigheid en behoefte om mezelf te bewijzen. En dat ie niet iedereen te vriend hoeft te houden (heeft lang geduurd voor ik dat los kon laten). Oh en ook mijn perfectionisme. Nergens voor nodig. :)

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Onze dochter is letterlijk een kleine versie van mij. Zowel qua uiterlijk als karakter. Als je baby foto's naast elkaar zet, kun je ons niet uit elkaar houden :D! Ik hoop dat ze dan ook mijn doorzettingsvermogen en mijn kracht mee krijgt. Ik ben iemand die niet bij de pakken neer gaat zitten en altijd overal het positieve van in ziet.

En ik hoop dat ze niet zo eigenwijs en koppig word als dat ik ben, maar eigenwijs is ze al, dus dat zal wel niet meer veranderen ;)....

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik hoop dat ze net zo spontaan en zorgzaam wordt ,maar voor de rest hopelijk niks van mij want ik ben druk, chaotisch, vergeetachtig,ongeduldig en nog veel meer (adhd) en bepaald leuk is dat niet
    ik hoop dat ze meer punten van haar vader en opa en oma gaat krijgen

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik hoop dat hij de zorgzaamheid die mijn man heeft overneemt.
    En mijn liefde voor dieren en het respect voor de mensen.

Wat ik niet hoop is dat hij de impulsiviteit krijgt die ik heb.

9. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Mijn dochter heeft nu reeds mijn doorzettingsvermogen en daar ben ik fier op! Al zorgt dit nu wel af en toe voor grijze haren bij mij :D.
    Ook mijn organisatiezin mag ze best overnemen!
    Ik hoop dat ze van mijn vriend weer de innerlijk rust overneemt, dat is bij mij een groot minpunt.
    Mijn vriend ook heel ordelijk, dus dat is ook wel een pluspunt dat we haar proberen mee te geven.

10. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Wat ik hoop dat ze van mij overnemen? Dat ze zelf goed over al hun acties nadenken en er bewust achter staan. Dat ze niet met een groep (vrienden, familie, gewoontes in maatschappij) meelopen en doen zoals iedereen doet omdat 'iedereen zo doet'. Daarbij dat ze de grenzen van anderen respecteren, zolang zij ook de grenzen van anderen respecteren.

Verder hoop ik dat ze echte interesse hebben in andere mensen, in hun beweegredenen, meningen en doen en laten. Lief zijn voor zwakkeren (mensen en dieren) en daarbij een goed gevoel van eigenwaarde ontwikkelen en natuurlijk de waarde van anderen.

Bovenal natuurlijk dat ze gelukkig worden en anderen gelukkig maken!

11. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik hoop dat ze net zo zorgzaam zijn, respect voor iedereen en anderen helpen waar je kan, en altijd voor iedereen klaar staan van mij overnemen. Van mij me man hoop ik dat ze overnemen dat ze veel met hun handen, en hoofd kunnen. Mijn man kan heeeeeel veel zelf en dat koppie van hem werkt ook! En de rust die hij over hem heen heeft hoop ik dat zij dat ook zullen hebben. En niet altijd zo onrustig zullen zijn als ik!

En dat ze niet van me overnemen dat ik gebekt ben en daar bedoel ik mee. Ik gooi alles eruit wat me niet aanstaat zeg gewoon echt waar het op staat en soms is het beter om dat maar even niet te doen haha....Ze mogen het wel overnemen van me want ze moeten niet over zich heen laten lopen enz, maar dan wel in de mate dat ze eerst even nadenken voor ze wat willen zeggen!

12. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik hoop dat John niet m'n onzekerheid overneemt
    En wat wel:p respect voor anderen

13. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik hoop dat ze de pienterheid van haar papa overneemt, (al was ik ook erg leergierig tot ik op een verkeerde school kwa)

dat ze net zo zelf verzekerd is als haar papa, ik ben meer de kat uit de boom aan het kijken. lekker vrij en blij voelen.

ik hoop dat ze mijn liefde en passie voor dieren mee neemt. mijn passie om alles te ondeken (reizen)

eigenlijk hoop ik dat ze 50% van mij heeft en 50% van haar papa, dan zal ze een heel gelukig en handig en slim meisje worden.
    maar ik wil dat ze 100% haar zelf is.

maar dat gaat vast wel lukken

14. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke vraag, zet je wel aan het denken.

Ik hoop dat onze kleine het doorzettingsvermogen van papa en mij heeft. Daarnaast vind ik respect voor jezelf en anderen erg belangrijk, dit proberen we zoveel mogelijk uit te dragen en wordt hopelijk ook opgepikt.

Verder ga ik er nog eens diep over nadenken :D

15. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Wij hebben nog geen kindjes maar ik hoop dat ze de krullen van mijn vriend krijgen. Hij heeft een enorme bos witblonde krullen. Ook mooie lichte blauwe ogen. Ik heb helaas bruine ogen,wel blond haar. Verder hoop ik dat ze niet vriends onzekerheid hebben en niet mijn opvliegende karakter.

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik hoop dat ze van mij overneemt gelukkig te zijn in de kleine dingetjes en mijn geloof. Van mijn man zijn creativiteit..

Wat ik niet hoop dat ze overneemt.. mijn piekeren en onzekerheid

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ik hoop dat ze niet mijn 'bitcherigheid' overnemen. ik heb nogal snel mn mondtje klaar dat niet altijd positieve effecten heeft bij iedereen :p

Verder hoop ik dat mijn kids(met name dochter) niet mijn gezondheid overneemt. Al aantal generaties(en dan alleen de vrouwen) hebben veel klachten. Fybromyalgie, overspannen spieren enz enz enz. Mannen in de familie hebben daar gek genoeg geen last van.

Wat ik wel leuk zou vinden als ze dat overnemen is opkomen voor zichzelf, niet over zich heen laten lopen en trots zijn met wat ze hebben.

Kant van mijn man: Hoop dat ze zijn onzekerheid niet ovenemen en het zichzelf wegcijferen. Ook aan zijn kant van familie hebben de oudere mannen allemaal een kwaal, ze hebben allemaal last van hun been of heup. 2 is gewoon het lichaam dat zo is en 3de heeft zwaar ongeluk gehad maar zal nooit meer zijn been normaal kunnen gebruiken. Daar hebben de vrouwen nooit wat eigenlijk en de mannen juist wel.

Hoop wel dat ze van hem overnemen het harde werken, onwijs lief zijn voor anderen en altijd wilt helpen.

Phoe er is zoveel maar bovenal hoop ik dat ze zichzelf zijn :D

18. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wat ik niet hoop dat mijn kinderen over zullen nemen is mijn onzekerheid. Ik heb vaak dingen niet gedaan waar ik enorm spijt van heb.. kansen niet benut omdat ik te bang en onzeker ben. Ik wil dat mijn kinderen heel veel zelf vertrouwen zullen krijgen, en alle kansen pakken die ze kunnen pakken. Ook hoop ik niet dat ze ' het omgaan met geld ' overnemen van mijn vriend. Oja, en ik kan ook vaak behoorlijk bitchie overkomen en iemand zoals ze zeggen 'dood kijken' .. Ik hoop echt niet dat mijn kinderen dit zullen overnemen.

Wat ik wel hoop dat ze overnemen is mijn zorgzaamheid, mijn respect en mijn liefde. Liefde voor familie en vrienden maar ook zeker voor dieren.
    Ook hoop ik dat ze mijn nieuwgierigheid overnemen! (niet die van mijn vriend, dat is TE)
    Ik hoop dat ze van mijn vriend met name 'het onderzoeken' overnemen, het alles willen weten.. willen weten waarom iets is zoals t is?( In beperkte mate dan:))... en t bijhouden van nieuws vind ik belangrijk en hoop ook dat ze dat over zullen nemen van mijn vriend.

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat ze tevreden is met de kleine dingen in het leven, en dat het niet altijd "meer, meer, meer" hoeft te zijn. Dat ze klaarstaat voor mensen die het soms minder hebben, op wat voor gebied dan ook en dat ze elk mens, met welke achtergrond/religie dan ook, respecteert.

Ik hoop niet dat ze soms te goed van vertrouwen is, zoals ik dat vaak ben/was... En ook niet de verslavingsgevoeligheid van mij overneemt.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hoop dat ze de zorgzaamheid van haar vader overneemt.. Maar niet zijn onzekerheid. Ik ben helemaal niet onzeker en ik hoop dat zij dat ook niet wordt. Ik hoop ook dat ze net als mij alles uit het leven haalt! Dat ze geniet van kleine dingen en vooral doet waar ze gelukkig van wordt (wat anderen daar ook van denken).

Deel Deze Pagina