Beste Dames, Ik word Vader ! We...mijn vrouw is voor het eerst zwanger, we zijn bewust dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, maar zijn er verguld, daarom doen we ook heel graag mee met Moeders voor Moeders (raad het iedereen aan!) Mijn vrouw gaat vandaag haar 13de week in! Dinsdag hebben we voor het eerst het hartje gehoord! Helemaal geweldig, nu weer een stapje meer zwanger....laatst hadden we ook al het hartje zien kloppen op de echo, dat was ook al fantastisch. Helemaal geweldig haar te zien veranderen: buik, borsten, lijf etc Wie heeft ervaring met een thuis Doppler? Is het wat? Ook zijn we al aan het kijken naar een kinderwagen: Wat zijn de voor- en nadelen van een: - Maxi-cosi Mura 4 en - Bugaboo Cameleon Tevens welke draagzak raden jullie een grote pappa aan? Hoe kan ik mijn vrouw supporten de komende tijd...tips zijn welkom! (elke avond voeten in een warm badje ) Hoor jullie graag, Groet Ger
Wees vooral lief voor dr, ook wanneer ze onredelijk is, juíst wanneer ze onredelijk is misschien zelfs Ze zal je nodig hebben, hormonen doen rare dingen met de vrouw
Een heleboel vragen dus! Welkom op het forum. Ik verplaats je topic naar baby-uitzet, omdat de meeste vragen die je hebt over spullen gaat. Misschien een ideetje om een apart topicje te openen onder het subforum zwangerschap, zodat je daar waardevolle tips van andere zwangeren kan ontvangen. Top zo'n echtgenoot!
Hallo trotse papa, Wij hebben als thuisdoppler een angelsound. Ik vond hem geweldig, lekker naar ons kleintje luisteren wanneer wij dat wouden. Heerlijk! Als draagzak hebben wij de babybjorn, de luxe versie met rugsteun, hij is heel prettig en comfortabel. je vrouw supporten: - elke avond voeten in een warm badje is een goed begin - het huishouden doen - een uitlaatklep voor haar zijn (ze kan door de hormonen soms een beetje anders uit de hoek komen straks ) - massages - boodschappen doen Nee geintje joh! Je moet haar gewoon lekker steunen en samen lekker genieten van de zwangerschap. Veel geluk gewenst,
Als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wij hebben ook getwijfeld tussen de maxi cosi mura en de bugaboo cameleon. En we hebben gekozen voor de bugaboo cameleon omdat: - hij veel lichter stuurt - wendbaarder is - makkelijker en kleiner op te klappen is (ik heb een kleine auto, bij de maxi cosi zou ik dan elke keer de wielen er vanaf moeten halen) - de zeer goede recenties van de bugaboo, bekijk maar even deze website: http://www.kieskeurig.nl/review/5B39C20 ... 4BB45E.htm Verder heb ik weinig tips voor je, misschien af en toe haar rug masseren, wat meer helpen in het huishouden, en niet boos worden als ze onredelijk is
Dag, Ger, Gefeliciteerd! Een aanrader: het boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun. Ik kreeg mijn man niet zo ver het te lezen, maar heb het zelf wel gelezen en daarvan geleerd dat mannen blijkbaar anders naar een zwangerschap kijken. Daardoor ben ik mijn man beter gaan begrijpen, jij wellicht je vrouw. Had ik uit de bibliotheek. Dat je b.v. nooit discussies aan moet gaan met een zwangere vrouw en vrouwen voor 20 weken al de babykamer klaar willen hebben terwijl mannen denken dan nog maanden de tijd te hebben, dat soort dingen, op een luchtige manier geschreven. Scheelt een hoop strijd als je elkaar wat beter begrijpt en de ruimte geeft. Inderdaad, consider, helpen in het huishouden, vooral de fysiek zware klussen en aan het eind van de zwangerschap dingen waarbij je moet bukken zoals de vloeren en badkamer doen. Je vrouw krijgt dan nesteldwang maar kiepert voorover met die rare buik als ze daar aan toe geeft... Oh, en geniet samen van deze bijzondere periode, maar dat doen jullie zo te horen al
Wat leuk dat je hier eens komt kijken. En gefeliciteerd. De thuisdoppler vond ik geen succes, ik werd er helemaal zenuwachtig van als ik het hartje een keer niet kon horen (en dat gebeurt wel eens, dat je de goede plek niet kunt vinden) Verder heb ik zelf ook gekeken voor een Mura, maar ik vind dat de duwstang niet ver genoeg kan worden uitgeschoven. En hij is nogal log. Van de bugaboo heb weet ik niks, behalve dat hij megaduur is met alles erbij. En wat betreft het supporten van je vrouw: gewoon lief voor haar zijn, haar misschien een beetje helpen als ze moe is en maar gewoon denken dat ze chagrijnig is omdat ze last heeft van de hormonen (MAAR DAT NIET ZEGGEN WANT DAN WORDT HET ERGER) Een massage af en toe kan ook geen kwaad denk ik.
aaaah wat lief zeg! Zon man wil ik ook wel Gefeliciteerd! Ik heb de Angelsound, die kan je bestellen bij http://www.babycare.nl/product_info.php ... cts_id=397 is een top levering! Als draagzak heb ik nog niets helaas! En kwa kinderwagen, sja, ik ben niet zon fan van de 2 die je noemt, ga liever voor een grote stoere stevige 3 wieler. Ik heb de Quinny Freestyle 3XL met alles erbij. Staat in mn album. Kan je alles opzetten, van autostoel tot buggy tot reiswieg etc, plus dat ie zalig wandelt en er stoer uitziet, vind ik dan. Fotos in album! Past ook makkelijk in mijn Peugeot 206 en is met 2 drukjes in en uit t klappen! Ik heb deze kinderwagen voor 150 euro gekocht met alles erop en eraan en vele accessoires erbij, op MP. Was 3 keer gebruikt door een opa en oma die hem als extra in huis hadden gehaald. Nieuw is hij, met alles erbij, zon 1000 euro (dus incl autostoel etc) Dus tip: Kijk eerst op Marktplaats maar wel zeker ervan zijn dat , als er een autostoel bij zit, die autostoel niet bij een ongeval betrokken is geweest! En supporten? Ehm, rug masseren als ze daar last van heeft en iets meer int huishouden op je nemen helpt al heel veel! Oja en gezond voor haar en jullie baby koken!
Met de andere dingen heb ik geen ervaring, maar mag ik vragen waarom jullie je oog op die 2 kinderwagens hebben laten vallen? Als het alleen door verhalen of door het uiterlijk komt zou ik daar zo niet vanuit gaan hoor. Ik zou dan eerder aanraden om naar een grote winkel te gaan waar je veel keus hebt en daar met degenen die jou het mooiste/leukste/meest praktische/enz proef te gaan rijden. De kinderwagens die wij het mooiste vonden en die ons wat leken bleken in de praktijk helemaal niet zo makkelijk en leuk of niet fijn te rijden of te draaien. Bij sommige grote winkels heb je zelf testbanen met grind, grond, gras enz. Dat was mijn tip van de dag dus
Baby bjorn draagzak vindt mijn man niks die is 198 de baby zou dan heel hoog komen te zitten. wij hebben een draag doek en dat bevald beter. en voor de rest naar je vrouw toe verwen haar afen toe eens. want dat mis ik wel van mijn mannetje die denk dat het allemaal maar van zelf gaat en dat terwijl het juist zwaarde en zwaarder wordt.
Proficiat met jullie zwangerschap! Wij hebben de maxi cosi mura 3 en we zijn er helemaal weg van! Hij rijdt echt super en is onzettend degelijk. Ik heb er nog geen geen nadelen aan kunnen vinden. Fijn is dat de bak zo ruim is. Laatst op vakantie geweest en de kleine heeft er heerlijk in geslapen...scheelde toch weer een reisbedje mee zeulen
gefeliciteerd! ik heb niet veel tips alleen over de thuis doppler,als jullie vrij onzeker zijn niet doen,het kan zijn dat je hem niet altijd vind met een doppler,en jah ga ik van mezelf uit zo ik me ook doodschrikken! en over tips voor je vrouw?ik denk dat dat wel goed zit,er zijn weinig mannen die zo begripvol zijn als jou,want ik zie mijn man hier geen bericht plaatsen en laat ik niet om een massage vragen,want dan zijn ze moe of hebben ze wel een andere goede smoes! ik denk dat het bij jullie helemaal goed komt,en haar helpen wanneer ze het vraagt,maar doe mij ook zo'n man
Wij hebben de Bugaboo Frog (voorloper van de Cameleon). Hij bevalt erg goed. Is lichtgewicht, handig in het openbaar vervoer en door z'n wendbaarheid ook handig in de grote stad (woon in A'dam). Bij de Cameleon is de duwstang in hoogte verstelbaar (handig voor lange mensen). Bij de grote Prenatalwinkels hebben ze inderdaad testbaantjes. Ik zou kiezen voor een draagdoek in plaats van een draagzak. We hebben een Babybjorn, maar de baby mag er pas in als het nekje een beetje stevig is (bij onze dochter na een maand). Daarna voelt de baby al gauw te zwaar, doordat de banden gaan snijden aan je schouders. Je gebruikt hem dus meestal maar kort. In een lange draagdoek mogen baby's al vanaf de geboorte. Dat vinden ze heerlijk, dicht tegen papa of mama aan. En je kan de doek tot de peuterleeftijd gebruiken (18 kg). Ik weet niet of ik dat volhoud, maar tot nu toe gaat het goed. Voordeel van een doek is dat je de stoffen banden heel breed kunt maken, waardoor je het gewicht goed over je lichaam verdeelt. Ik hoop dat je wat aan deze ervaringen hebt.
Allereerst gefeliciteerd! Ook hier de tip om zelf met de kinderwagens te gaan test rijden. Ik denk dat het extra ondersteunen wel goed zit hoor! Maar wat ik elke keer weer wardeer is ondanks dat ik soms lekker sjaggie reageer gewoon een kus oid terug krijg. Extra hulp met sjouwen en bukken in het huishouden en met boodschappen. Ow ja Genieten heel veel genieten met elkaar!
Gefeliciteerd ! Super zo`n enthousiaste vader. Wij hadden de angelsound, hebben hem heel vaak gebruikt, zo mooi om naar het hartje te kunnen luisteren. Wij hebben de babybjorn active draagzak. Erg fijn in gebruik ! Wij zijn helemaal weg van onze bugaboo cameleon. Echt een super makkelijk, stoere en wendbare wagen ! Hij is klein op te vouwen en lekker licht. De mura vind ik persoonlijk erg log.
hahaha ja het huishouden doen! Nee joh, gewoon lekker blijven praten. Dat je zelf op onderzoek uitgaat doet mij ervan overtuigen dat het wel goed komt met jullie Wij hebben qua draagzak een babybjon active. Dit heeft een super fijn rugpand, hebben we gekocht voor mijn zwakke rug, maar mijn man loopt er eigenlijk altijd mee. Volgens mij bestaat er haast geen betere En we hebben een bugaboo cameleon. Eerste voordeel is dat de stang verstelbaar is, heeel handig als je lang bent! Hij loopt superlicht en heeft een heel kleine draaicirkel (daar heeft mijn man het altijd over!) Ik vind het voordeel dat de bak heel groot is, een flinke jongen kan er ook tot 6 maand inliggen. En je kan er aardig wat boodschappen mee vervoeren en blijft toch licht rijden. Oh ja, ook nog de kleinst inklapbare kinderwagen. (ik heb geen aandelen bugaboo hoor)