Mijn zoontje heeft een heel gevoelige huid. Zit onder de littekens van zijn eczeem en allergische reacties op muggen. Nu was daarom het idee om hem te vaccineren tegen waterpokken. Er is hier ook iemand die dat heeft laten doen om die reden volgens mij (piccolina?). Anyway, uitgezocht dat ik het moest bestellen en dat de huisarts het moest zetten, maar die wil niet meewerken omdat het volgens hem onder "niet-reguliere geneeskunde" valt. Iemand hier ervaring mee? Zijn jullie kindjes gevaccineerd? En zo ja, wie heeft dit gedaan? Als het niet mag is het pech, maar ik zou hem graag wat verdere littekens en onnodig lijden besparen.
Dit is het onderwerp van destijds: http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/546791-provarivax-waterpokken-vaccin-wie-heeft-recent-gedaan.html Zou de ggd de vaccinatie ook niet kunnen zetten? Anders een andere huisarts bellen?
Wat een rare huisarts.... Bij mijn zus zijn de oudsten gevaccineerd, want toen woonden ze in australie en daar zit het in het vaccinatie programma. Volgens mij zijn ze hier ook aan het overwegen om het op te nemen, misschien kun je informeren bij het rivm? Of misschien kan het consultatiebureau hem wel geven als je zelf betaalt?
Mijn oudste zoon heeft de vaccinatie ook gehad vanwege meerdere huidaandoeningen. Bij ons heeft de kinderarts de vaccinatie voorgeschreven en is deze uiteindelijk gezet door de huisarts. Het consultatiebureau weigerde tot onze grote verbazing.
Al mijn Kids op de jongste na hebben de waterpokken gehad en er nooit wat aan overgehouden. Het is niet erg een kinderziekte onder de leden te krijgen zoals de waterpokken. Onschuldige kinderziekte. Eenmaal gehad na het jaar ben je imuun voor de rest van je leven. Een vaccin houdt de kinderziekte niet tegen als het gevaccineerd is. Zelfs met vaccinatie kunnen ze gewoon de kinderziekte krijgen. Ik ben er niet bang voor dat mijn jongste het krijgt liever vandaag nog dan over een paar jaar. Dan heeft ze het gehad en is ze imuun voor de rest van haar leven
Heb je de openingspost wel gelezen? Met vaccin kunnen ze de ziekte nog wel krijgen, maar een stuk milder. Dus ipv bijvoorbeeld 100 pokken maar 4 pokken. Is dus wel de moeite. Lijkt me echt zo vreselijk als een kind met eczeemhuid er ook nog waterpokken overheen krijgt. Het vaccin werkt volgens mij ook levenslang. Hier heb ik ook nog even getwijfeld over het vaccin voor mijn jongste, omdat mijn oudste er echt hele lelijke littekens van heeft. Die gaan ook echt niet meer weg denk ik, ze heeft de waterpokken gehad toen ze 2,5 jaar was en ze is nu 8 jaar. Maar vond het toch eng, bij een jongetje had ik het makkelijker gevonden (die raken sowieso niet zwanger )
Ik werk in een huisartsenpraktijk en hier is het tweemaal voorgekomen dat we een kindje hebben gevaccineerd tegen waterpokken. Volgens mij zijn het 2 vaccinaties vrij kort op elkaar. Was hier nooit een probleem. Patient moet het laten zetten van de vaccinatie wel direct betalen ad 14 euro en natuurlijk het vaccin bij de apotheek betalen. Ik snap niet dat een huisarts hier zo moeilijk over doet. Hier betrof het een geadopteerde jongen uit Gambia met een hele donkere huid waarvan bekend is dat ze hele lelijke littekens kunnen overhouden en een kindje met een auto immuunziekte met ernstige huid defecten. Het geeft geen 100% bescherming maar dat doet geen enkel vaccin.
Sorry, maar hier vroeg ik toch niet om. Ik weet echt wel dat het een relatief onschuldige kinderziekte is, maar hij zit dus al onder de littekens en alle wondjes tot nu toe raken bijna ontstoken.
Dat ik het zelf moet betalen vind ik geen probleem, had al gelezen dat het rond de 100 euro zou gaan kosten, maar dat heb ik er graag voor over. Ik vind het wel een probleem dat ik gewoon bijna uit werd gelachen. De assistente durfde ook eerst nog te beweren dat er helemaal geen vaccin tegen waterpokken bestaat.
De huisarts gaf aan dat het niet geregistreerd is, maar dat is wel zo volgens de site van het rivm, hij heeft zich er totaal niet even in verdiept dus.
Onze dochter heeft de vaccinatie gehad vanwege een darmaandoening en een stoma. Het zijn 2 inentinggen met een tussenpose van 3 maanden geloof ik. Helaas kreeg ze na de 1e enting direct last van haar darmen en hebben we de 2e niet meer laten zetten. Onze huisarts wilde 'm gewoon zetten maar omdat we met haar in het zhuis lopen hebben ze het daar gedaan. Wij hebben alleen het vaccin zelf betaald. Raar dat de huisarts het niet wil doen. Je zou het anders misschien op het cb kunnen vragen.
Mocht het nou echt niet lukken, kan je hem misschien laten doorverwijzen naar een dermatoloog ivm zijn eczeem/ontstekingen. En dan daar weer aankaarten. Wat een lapzwans van een huisarts trouwens. Wat je ook kan doen is in zijn vakantie naar zijn vervanger gaan. Zo werkt dat hier in ieder geval.
Hoop dat je iemand vindt die de vaccinatie wil zetten! Je zult het zelf moeten betalen, maar neem aan dat je dat er graag voor over hebt. Je kunt wellicht een hoop leed besparen. Mijn ene kindje heeft er amper last van gehad, de ander echt ontzettend veel. Was bijna geen normaal stukje huid meer te ontdekken, veel ook ontstoken geraakt en nu dus ook heel veel littekens. Valt nu een jaar later niet heel erg meer op. Kan me goed voorstellen dat je dat je zoon, met al vreselijke huidproblemen wil besparen! Zelf geen ervaring, maar een collega heeft het ook laten doen. Kon bij haar via de huisarts die werkte wel mee. Heb jij een kinderarts vanwege de huidproblematiek? Anders zou je het via die route nog kunnen proberen. Hoe onschuldig de ziekte ook, het kan voor veel leed zorgen. Met vaccinatie kan je dit misschien voorkomen, maar zeker tot een minimum beperken. Je weet gewoon niet van te voren in welke hevigheid je kindje de waterpokken krijgt.
Het vaccin zelf kan ook zorgen voor huiduitslag die doet denken aan waterpokken/mazelen of rode hond. Zie http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h29215.pdf Pagina 5.