(Moeder)fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mama van 2 meiden, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

#1 mama van 2 meiden, 14 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets (moederfiets is vorige week gestolen) en twijfel tussen een 'gewone' fiets en een moederfiets.
    Waar rijden jullie op? Welk merk en wat zijn de voor / nadelen?

Alvast bedankt!!

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Balen zeg dat je fiets gestolen is :x mensen moeten eens met hun handen van andermans spullen afblijven :x

Nu antwoord op je vraag :p

Ik heb een moederfiets van Batavus.
    Nadeel: hij is vrij zwaar

Voordelen: Opstappen gaat makkelijker dan op een normale fiets. Als ik kijk naar vrouwen die fietsen op een normale fiets met een zitje voorop ben ik maar al te blij met mijn moederfiets, met mijn moederfiets zit het zitje al snel in de weg met opstappen, kun je nagaan hoe het met een normale fiets is...

Wel kun je voor een normale fiets een moederstuur kopen.

Ik vind de fiets stabiel fietsen en hij fietst ook licht vind ik.

3. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb voor mijn verjaardag een moederfiets gehad, heb er nog maar 2keer op kunnen fietsen, maar vond hem wel makkelijk rijden. het opstappen is ook iets handiger en de standaard vind ik zelf ook erg handig.
    ik reed hiervoor op een kronan (het rek voorop moest eraf voor het zitje) en dat ging ook, maar was wel moeilijker.
    ik zou wel een fiets nemen met versnellingen die heeft mijn kronan niet en dat is af en toe erg zwaar de moederfiets heeft er 7 haha, beetje groot verschil:D ik wil er ook als het kan een kar achter kunnen hangen (voor als leah groter is of om de hondjes in de doen) en dan is het ook wel handig dat je versnellingen hebt;)

je zou ook voor een moederstuur kunnen kijken, dat lijkt me ook handig, heb je meer ruimte.
    je kan volgens mij gewoon langs gaan bij de fietsenwinkel en het testen, dan kijk je wat je makkelijk vind:) (en kan je nog altijd via internet bestellen, deed een nicht van mijn vriend ook, ging ze eerst uittesten en kocht ze daarna via internet)

4. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Moederfiets .

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Gewone oma fiets, ruimte zat!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb volgens mij een gewone fiets... Het gaat prima, alleen is de opstap nu met fietszitje wel wat klein. En dan ben ik aardig slank, dus als je wat zwaarder bent, wordt dat wel vrij lastig denk ik.

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb sinds een paar weken een moederfiets, de sparta amazone dynamic. Voordeel is dat, als alle poespas eraf is, het een normale fiets lijkt. En hij fietst lekker!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een moederfiets van Gazelle, de gazelle bloom.
    Ben er echt heel erg tevreden mee!
    Voordeel van de gazelle fiets, is dat het stuur niet zo enorm breed is als bij bv de sparta moederfiets.
    Ik vond de sparta moederfiets ook heel erg mooi, maar zag mezelf daar niet op rijden zonder kinderzitjes. Gewoon omdat het stuur enorm is.

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb een Batavus mambo deluxe mamafiets. Nadelen zijn dat hij vrij zwaar is, (voor als ik hem eens een dagje op mijn nek wil dragen :D )en dat ie niet in fietsenrekken past. Voordelen zijn dat ie ruim is, niet te brede stuur, fietst lekker, stabiel door brede banden, en geschikt voor lange mensen!

10. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Ik heb de Gazelle Bloom.
    Nog geen ervaring met een kindje in het zitje, maar tijdens zwangerschap vond ik hem al ideaal. Fietst erg licht, genoeg ruimte voor dikke buik, ideaal dat je het stuur vast kan zetten. En zonder atributen lijkt het ook best op een gewone fiets.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb een moederfiets, een montego.. En dan een speciale editie ;) met 7 versnellingen, want de 3 zit altijd zo'n ernorm verschil in.. Gekregen van mijn mannetje alvast voor m'n verjaardag.. ik ben er reuze blij mee, kan met voetjes op de grond en hij fietst GRANDIOOS!!!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja bij mij kun je het stuur ook vastzetten en dat is met een kind in een kinderzitje echt ontzettend handig!

Hier trouwens "maar" 4 versnellingen en ik heb daar absoluut geen problemen mee :)

Ik heb trouwens een libelle fiets? Hij is tweedehands.

13. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb de batavus weekend met een lage instap, ideaal.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    deze heb ik ook. als het zadel op zijn allerlaagst staat dan zit ik er goed op. kan net niet met mijn voeten op de grond, ik ben 1,60.

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik ben zelf 1,64 m en heb framehoogte 46 (dat is de kleinste maat).

16. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    montegro liberty 2007 model :)

Moederfiets rijdt heerlijk
    heb ook een oma fiets maar dat vind ik nix
    met demy in het zitje..
    net iets te onstabiel zeg maar..

heb hem gekocht op internet :)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ik heb de gazelle bloom. Ik ben vrij groot (185) en had framemaat 61 nodig, dus had alleen de keuze uit een sparte met idioot kleine wielen en de gazelle.
    Het voordeel is gewoon echt de afstand tussen stuur en zadel, zeker met mijn lange benen.
    En de stevigheid. Isabella voorop, ik op het zadel, boodschappen in de fietstas en buggy op de buggydrager, het kan allemaal:)

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    moederfiets! hier de batavus piazza. tweedehands gekocht, maar ziet er nog top uit.
    voordelen:
    -ruime instap
    -trapt licht (7 versnellingen)
    -stabiel en stevig
    -mooi om te zien (oog wil ook wat)

nadelen:
    -voor mij geen!

Deel Deze Pagina