wie kan mij een uptodate lijstje geven van wat echt een aanrader is om in huis te halen voor de kleine?
Doodoo slaapbeer!!! (met baarmoedergeluiden, springt aan als baby huilt.. gaat zelf weer uit) Na een paar weken kan je 'm op de stand 'muziek' zetten en dan komt er een mooi rustgevend slaapliedje.. ook deze springt aan zodra je baby gaat huilen... Werkte bij ons zoontje echt fantastisch!! En bij de mensen aan wie ik hem heb uitgeleend ook!
Haha absoluut geen stomme vraag... Daar ben ik geen expert in... Als het goed is mogen die dingen van de kolf er ook in, maar wellicht wil je ook borstvoeding uit een flesje geven? Als je echt alleen je baby uit je borst laat drinken lijkt het me in eerste instantie niet nodig...? Geen idee, ik ben na 3 dagen over gestapt op flesvoeding na keizersnee...
Kijk eens op de site van Hema. Die hebben een uitzetlijstje op de site staan. Praktische dingen die je nodig hebt
Hier staat heel veel in: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader.html
Ik weet niet wanneer je uitgerekend bent maar ik moet echt wantjes hebben voor de baby in december bedacht ik me gisteren inneens toen ik ze zag. Een draagdoek is ook fijn, ook al draag je hem alleen binnen. Zo heb je een tevreden baby en je handen vrij.
Mijn hebbedingen-aanraders die niet op uitzetlijstje staan: -Bondolino draagzak. Ergonomisch en draagtlekker. - voedingsdoek voor als je borstvoeding geeft. Echt ideaal! Thuis als er visie is en overal waar je heen gaat. - los verschoningsmatje van isoki. - knuffeljespeen (vooral voor iets oudere baby's) zodat je er 's nachts niet uit hoeft om een uit bed gevallen speen te zoeken.
Co sleeper, doomoo voedingskussen, een geweven draagdoek en vanaf een paar maanden een ergo baby carrier erbij voor je man. Dr Brown fles als je /fv geeft.
De look and light: een spiegel en lamp ineen. Staat bij ons op de commode. Het licht is net genoeg om s nachts te verschonen zonder kind en jij klaarwakker worden, en de spiegel zorgt dat ze op de commode omhoog kijken en minder snel alle kanten op draaien, omdat et recht boven hun hoofd is.
Uhhhh... plasluiers van een pasgeborene? Wij verschoonden voor iedere voeding de luier en gezien ze in het begin om de 3 uur komen (of eerder)... Die look and light ga ik ook eens opzoeken. Lijkt me handig. De commode staat op de kamer van onze zoon. Ledikantje staat straks de eerste maanden bij ons. 50,- is trouwens best veel geld... Hoe maak je dat ding aan de commode vast?
Ik heb na de eerste 3 nachten ofzo - toen hij goed dronk en genoeg plas luiers had - nooit 's nachts verschoond behalve dus bij een poepbroek. Zie echt geen reden om 's nachts onnodig werk te verrichten! Als kindjes doorslapen gaat een luier ineens 12-14 uur lang mee, dan kan een pasgeborene ook wel 1 verschoonbeurt overslaan en 6 uur met een luier doen ( De kraamzorg was het met me eens dat ik 's nachts niet verschoonde ) ( Edit:hier ook de commode op kamer van dochter en zoon slaapt bij ons. Ik verschoon als mn meisje slaapt altidj op ons bed. Handdoekje eronder en zo klaar! )
Wij hebben juist op advies voor de voeding verschoond. Ook omdat de beeb dan beter wakker wordt en beter drinkt.
Swaddles van aiden + anais! Ik kan niet zonder, ideaal voor alles! Na het badje, als dekentje, zonnedoek, heerlijk groot... Ik heb er vier, en ze liggen constant in de was. Gebruik amper meer een normale hydrofiel!
Dat is duidelijk verschil van opvatting, mn zoon drinkt 's nachts juist nog half slapend, hij doet zn ogen even open en valt tijdens het drinken terug in slaap, kan hem na zn boer meestal zo weg leggen.