Mijn jongste krijgt voor haar derde verjaardag een houten poppenhuis van Eichorn, zie plaatje. Heb deze tweedehands voor een leuk prijsje met een aantal meubeltjes en poppetjes gekocht, via eBay nog meubeltjes voor de badkamer en kinderkamer gekocht, dus dat zit goed. Er zaten een paar dingetjes los in het huis en die zijn inmiddels geplakt. Alleen...vind ik het huis best saai. Ik vraag me af of ik het op een simpele, goedkope manier een beetje zou kunnen opvrolijken. Zat te denken aan washi tape of iets met van die voorbeeldstukjes behang ofzo een wandje of vloertje op te fleuren. Maar echt geen idee wat precies én hoe ik het stevig kan bevestigen, mijn jongste is nogal van het lospeuteren van stickers en andere geplakte dingen dus washitape e.d. is misschien helemaal geen goed idee. Iemand ideeën of voorbeelden? Via Google word ik niet veel wijzer.
Stukjes vloerbdekking en behang kun je wel goed met behangplaksel doen, maar als ze een hoekje vindt kan ze het alsnog lospeuteren ben ik bang. Wel gaaf poppenhuis hoor
Met secondelijm kun je het er echt niet 123 eraf trekken/peuteren. Wel uitkijken dat het niet op je vingers komt, heel voorzichtig te werk gaan en minstens een nacht laten intrekken..
Ik heb er ook 1 gepimpt met allemaal soorten papier en vilt als vloerbedekking. Ik wil je wel foto's sturen, maar die plaats ik liever niet hier. Per pb wel als je het wilt zien.
Thanks! Ja secondenlijm en dan inderdaad geen hoekjes los laten zitten, dat zou wel moeten lukken. Nu nog kleine stukjes 'vloerbedekking' verzinnen. Misschien kan ik een oud truitje verknippen, ik moet ook nog dekentjes maken. Lemontree, leuk, ik stuur je een PB!
Ik weet niet hoe creatief jij bent (behalve het koken) Misschien de vloeren verven en er kleedjes op schilderen? vloerbedekking/behang kun je vaak een stalenboek vragen bij de stoffeerderszaken/schilders, die hebben vaak nog wel wat oude liggen. Let wel op dat het patroon niet grof is. (geen grote bloemen, staat raar in een poppenhuis)
Haha, buiten de keuken ben ik a-creatief . Dus kleedjes schilderen is echt te hoog gegrepen vrees ik. Bedankt voor de tips!
Ik ben ook bezig met een huis! Heb op welke.nl wel een paar ideetjes gevonden. Ik ben van plan de vloer met plakfolie van de action te doen. Anders zeil oid. Op de muren wil ik van die kleine stukjes behang doen.
Hey wat leuk! Mijn vader is mijn oude poppenhuis aan het opknappen voor mijn kleine meid. Ik heb op een website een pakketje gekocht met kleine stukjes PIP behang. Bij Xenos heb ik ook stof gekocht wat in PIP stijl is. Zat met 3 of 4 stukken stof in een verpakking. Veder heeft mijn vader bij een interieurzaak afvalstukjes zeil in houtmotief gebietst. Zou natuurlijk ook vloerbedekking kunnen zijn. Succes in ieder geval!
Zit het met mod podge niet vaster dan met behangplaksel? Dan smeer je er iig ook nog een laag overheen.. mod podge hebben ze bij oa xenos, maar het is ook niet moeilijk zelf te maken (even googlen voor instructies)
Leuke tips, thanks again! Ben ook nog een beetje aan het googelen. Hier kun je gratis stoffenstalen bestellen: Sofa.com Our Fabrics | Bemz