We moeten allemaal hapjes meenemen maar er moet rekening worden gehouden met allergiën pinda/ noten en melk en met geloof dus geen varkensvlees. ik ben hier niet zo goed in....... naar mijn idee blijft er weinig over zo. iemand ideën??
Vooral heel schoon werken ivm de pinda en noten allergie. Misschien pannenkoeken met soja melk of fruitspiesjes?
Kan je niet gewoon iets maken wat je wilt en een bordje erbij zetten wat erin zit? Anders poffertjes gemaakt op vegan wijze en prikken aan prikkers met fruit er tussen? Op pinterest staan leuke ideeën. Als je zorgt dat het veganistisch is dan zit je altijd goed.
spiesjes met pannenkoekrolletjes en fruit (dat maak ik) alleen moet jij even vragen of je de melk door sojamelk mag vervangen of een recept voor koemelkvrije pannenkoeken zoeken.
Thanks ladys ik wil wel graag rekening houden met deze dingen want zag op lijstje dat bijna niemand er rekening meehoud. mijn jongste heeft ook een melk allergie gehad en daar werd ook geen rekening mee gehouden op het dagverblijf...en dat vond ik heel vaak zielig
Je kan ook kip knakworst in bladerdeeg doen. Het bladerdeeg van de Lidl is melk vrij. Maar dan zullen het ook wel halal knakworsten moeten zijn neem ik aan...
Hier hoef je er geen rekening mee te houden, er zijn genoeg hapjes waar geen pinda's/gluten/lactose/varkensvlees in zit, dus keuze zat. Ze zetten het vaak wel erbij met een briefje of iets in een apart hoekje, bijv 'met varkensvlees'. De juf weet ondertussen wel wie waar allergisch voor is en vanaf groep 3 weten kinderen dat zelf ook wel.
koemelkvrije pannekoekjes: banaan en ei, 1 rijpe banaan klutsen met 2 eieren. Eventueel beetje kaneel erop en klaar! Kun je ook poffertjes van maken en dan spiesjes inderdaad.
Met vlees houd ik wel rekening met dat er zowel iets met varkensvlees of kip is als iets met rundvlees. Thijmen heeft knakworstmummies getrakteerd en dan heb je kindjes die geen varkensvlees mogen (islamitisch), kindjes die geen rundvlees mogen (hindoestaans) en kindjes die helemaal geen vlees mogen.... Vorig jaar heb ik met het kerstdiner groente dip gedaan. Reepjes groente in een doorzichtig bekertje en dan op de bodem een sausje (daar staan die groentedingen dus in).
Haalt haar reactie weg. Omdat wat ik zeg een discussie kan veroorzaken. Zou dan kijken voor een fruit schaal.
Groentespiesjes (champions, tomaatje, courgette, paprika) of fruit met komkommer/tomaat spiesjes. Satestokjes (zonder satesaus dan he) Stokbrood Pizzapunten Knakworst in deeg
Ben wel benieuwd wat je dan geschreven had wat een discussie kan veroorzaken . Kan me er even niets bij voorstellen, wat zou je erop willen zeggen dan?