Hallo allemaal, De afgelopen 2 weken heeft m'n dochter diarree gehad, met af en toe eens een keertje wat verhoging. s Nachts is ze ook wel aan het rommelen geweest, maarja, de diarree om de 3 a 4 uur, ging gewoon door. Niet zo gek dus. Verder at en dronk ze gewoon goed, en was ze vrolijk. Sinds gisteren ineens hoge koorts, gisteravond tot 39.4 en toen om 21.00 uur maar een zetpil gegeven voor de nacht (anders slaap ik zelf niet) en in haar rompertje in de slaapzak gelegd. Vanacht voelde ze weer wat koud, dus ik zat nog te twijfelen: Iets meer kleertjes? Toch maar niet gedaan... En maar goed ook: Want een paar uur later was ze weer gloeiend heet van de koorts, om 6.30 uur: 40.1 . Toch maar een zetpil gegeven 1,5 uur later nu, zakt de koorts wel, inmiddels naar 39.1 -ze zat net ook nog lekker te spelen op het grote bed. Te lachen en te springen! Lekker flesje melk op en een eierkoekje. Nu wel moe en wat jengelig weer... (inmiddels op bed) , maar dat is logisch. Maar ik zit een beetje te twijfelen wat ik met haar aan moet. Op het kinderdagverblijf waar ze 2 halve dagen naartoe gaat (donderdag en vrijdag) zat namelijk ook een mannetje, wat een soortgelijk patroon had met ziekzijn. 2/3 weken diarree en daarna hoge koorts. De laatste keer was hij er dus niet. Omdat het zo het zelfde was en m'n dochter verder vrolijk was etc, ben ik (nog) niet bij de huisarts geweest. Maar nu begin ik wat te twijfelen. Ik ga zo even bellen hoor, voornamelijk voor advies, dus ik bel als de eerste drukte voorbij is qua afspraken maken. Maar is er iemand wiens kindje dit ook gehad heeft? En me kan vertellen wat het vervolg/verloop was bij je kindje? Het kan toeval zijn natuurlijk, maar ik zou denken dat het gewoon 1 virus is weer, wat rond gaat, omdat het bij m'n dochter dus precies zo gaat, als bij dat andere kindje. Dus tja, het is natuurlijk fijn als je weet wat je kan verwachten, hoe erg wordt het nog? bedankt alvast ! groetjes Athina (die ook ontzettend hoopt dat ze woensdag beter is, vanwege de 1e les muziek op schoot!)
mijn dochter had dit 2 weken geleden , eerst een paar dagen hele erge diaree,waarvan ook heel haar kontje open lag, toen 7 avonden koorts, ik ben naar de ha geweest met haar en die zei dat het een virus was. en dat de koorts wel 10 dage mocht duren, ze heeft wel voor de zekerheid overlegd met de ka voor een evt test op mexicaanse griep maar dat was gelukkig niet nodig ik denk dat het een virus is het zouden evt ook nog tanden of kiezen kunnen zijn natuurlijk maar dan duurd de diaree wel lang
Kiezen heb ik ook aan gedacht ja... Maar omdat het zo typisch hetzelfde was als bij dat andere kindje, dacht ik van 'nee' dat is teveel toeval. Maar ze probeerde van de week toen ze s avonds overstuur was en we haar luier even verschoonde, wel 2 speentjes te gelijk in haar mondje te proppen... niet genoeg troost aan 1 speen? Of juist pijn en wilde ze kauwen? Ik weet het niet. Wil ik net de huisarts bellen, zijn ze er weer eens de hele week niet... *zucht* , even een vervanger uitkiezen dan maar...
ik dacht eerst ook aan kiezen omdat ze diaree had en koorts en zo jengelig was en erg kwijlen enz maar mijn ha zei ook van tanden of kiezen hebben ze meestal 2 of 3 dagen koorts en dan moet het wel over zijn, en zei had het al 7 dagen dus idd een virus ik vind het wel een langdurende virus hoor want ze zit nog steeds niet lekker in der vel en nog steeds jengelig, word vaak gillend wakker,nu kan dit natuurlijk ook een sprongetje erachter aan zijn, of de verandering van een broertje erbij. zou idd even de huisarts bellen dan heb je gewoon wat zekerheid, succes
thx voor je reacties blijft moeilijk en moet het echt ook even kwijt allemaal... -ik ga dadelijk even langs, ik vergat te zeggen aan de telefoon hoe vrolijk ze verder was maarja, de assistente had volgens mij gelijk zoiets van: tja, het is me niet opgevallen dat er wat 'hangt' qua virussen, dus kom maar gewoon eventjes... Nouja dat doen we dan maar . Ik wil niet voor niets weer gaan, maar als ze het zelf zeggen, dan is het wat anders natuurlijk. Ik kan al over een uur terecht, dus mogelijk is het ook niet heel druk.
Emma had laatst ook een paar dagen diarree en het is nog 'normaal' als kindjes 10 dagen diarree hebben, daarna dus niet meer. Lijkt me goed dat je heen gaat. Succes en laat ons weten hoe het ging!
Nou we zijn al geweest. De huisarts heeft alles nagekeken, oortjes, keeltje, longetjes geluisterd, buikje gevoeld. En hij kon niets vinden. Zolang ze er niets bij heeft, van vlekjes, echt hoesten, benauwd zijn of zo, dan kan de koorts (zelfs tot 41 graden aan toe) geen kwaad. Toen ik aangaf dat ik rond de 40 wel eng vond, zei hij 'ja dat is wat jullie dénken, dat het dan wel kwaad kan' . Maar dat is écht niet zo. (ik moest stiekem wel lachen, om het 'jullie' -hij zei het ook niet onvriendelijk of geirriteerd ofzo hihi) Paracetamol is alleen nodig als je kindje 1. Pijn heeft. Of 2. Niet kan slapen door de koorts. Ik zat zelf ook een beetje te dubben met de paracetamol. Ik geef 240 (vanaf 1 jaar) , maar m'n dochter is vrij licht, (vorige week 9100 gram) . Maar ik moet ze dus gewoon voor de nacht bewaren eigenlijk. Dus dat doen we maar, voor zover nodig. Mocht ze er dus iets bijkrijgen bovenop de koorts, van klachten, dan moeten we wel gelijk terugkomen.
Goed hoor. Mooi dat je geweest bent en dat hij je gerust heeft kunnen stellen. En ook mooi dat je kindje gewoon lekker vrolijk is.