Een vriendin van me heeft de diagnose HPU gekregen en zou graag wat ervaringsverhalen willen horen. Wat doet het met je? Hoe ga je ermee om, wat kan er aan gedaan worden etc. Is hier iemand die mijn vriendin antwoorden kan en wil geven?
Aan mij heb je niets, maar ik misschien wel aan jou. Ik heb de diagnose fybromyalgie in combi met ME klachten en B12 tekort, als ik de klachten/symptomen op het internet lees dan zijn deze soortgelijk aan de klachten van mijn ziektes. Als ik het goed heb gelezen zonet op het net dan is HPU goed behandelbaar en te onderzoeken door een urinetest, ik ga dit zeker een keer met mn huisarts bespreken. Sterkte voor je vriendin en bedankt voor het openen van dit topic
Graag gedaan . De klachten die jij noemt, heeft zei ook dus misschien voor jou niet verkeerd om hier eens achteraan te gaan (je kunt online een test doen/aanvragen HPU website - KEAC - HPU Vragenlijst - KEAC). Succes!!!
Ja, ik zou dat zogenaamd hebben en ik kan je vertellen, als je jarenlang met vage klachten rond loopt dan wil je ook graag dat het beestje een naam heeft. Ik heb dure pillen gebruikt voor een aardige periode, maar het hielp geen zak. Later toen ik verder ging zoeken bleek dat deze zogenaamde dokter nogal in opspraak is geweest oa door stichting kwakzalverij is het verhaal nogal aan de kaak gesteld. Het rammeld aan alle kanten. Kortom, het is een broodje aap. En verder blijkt dat ik een slechte opname heb van B12 en dat ik daardoor deze klachten had. Dat kunnen ze overigens gewoon zien in het bloed...
Jeetje dat meen je niet . Mijn vriendin wil inderdaad ook al haar vage klachten benoemd hebben. Ik ga haar jou visie ook maar vertellen, dan kan ze zelf bepalen of ze er iets mee doet ja of nee. Bedankt voor het vertellen
hmm nu ben ik weer een stuk minder blij Het lijkt me ook niet meer dan logisch dat je wilt weten wat je hebt, als je halverwege de 20 bent en niet meer normaal kunt functioneren leg je je daar niet zo maar bij neer, intussen ben ik eind 30 en heb ik dan een aantal diagnoses gehad door reumatoloog en internist, niet dat het daar opeens beter door gaat, maar je kunt het een plekje geven. Toch blijft de hoop dat ze het helemaal mis hebben en dat ze iets over het hoofd zien wat door een pilletje de klachten doet verminderen... misschien een te positief idee Ik ben wel benieuwd wie bij haar die diagnose heeft gesteld, een normale arts of iemand die tot de kwakzalvers behoord.... om maar ff in die woorden te blijven
Ja, naja, weetje, als iets voor iemand werkt, dan doet het wat het moet doen... Die man ziet het trouwens ook echt in de urine, alleen volgens mij, iedere andere arts alleen niet... Ik was wel een beetje resoluut met mn berichtje, sorry. B12 probleem erkennen ook veel huisartsen niet trouwens.