help peuter eet geen avondeten...

Discussie in 'Voeding' gestart door nony, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    hi meiden...

    Ik heb een vraag en misschien heeft een van jullie de oplossing.

    Mijn zoontje (2 jaar) wil na de geboorte van zijn zusje (nu 6 weken geleden) geen avond eten meer.
    Overdag ging het wel goed, maar dat wordt ook steeds minder...
    Heb al van alles geprobeerd....s'middags eten, geen aandacht, wel aandacht....maar ik weet het niet meer.

    Op cb zeggen ze dat hij op een halve boterham op een dag kan, maar ik wil dat hij gewoon gaat eten....:(

    Wie heeft dit ook meegemaakt of wie heeft er tips...help

    alvast bedankt, liefs van een hopeloze mama...
     
  2. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    IK denk niet dat het aan de geboorte van zijn zusje ligt, denk dat het aan zijn leeftijd ligt.
    Als je hier op het forum kijkt zie je dat heel veel kindjes rond deze leeftijd dit probleem hebben.
    Kindjes hongeren zichzelf echt niet uit, probeer er echt geen strijd van te maken, eet hij prima, eet hij niet ook prima.
    eten moet namelijk wel leuk blijven
     
  3. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Loslaten, komt allemaal goed! Ik begrijp je zorgen, maar nu Dean precies hetzelfde doet als Dominique op die leeftijd, maak ik me niet meer druk. En ze groeien super.

    Bij jou zoontje is het ook nog dubbelop. En hij is aan het puberen en hij moet wennen aan een nieuwe situatie ( zusje erbij) Heel begrijpelijk dat hij zich nu anders gaat gedragen.

    Maar nogmaals, maak je niet druk. Heel normaal dat hij nu niet een periode moeilijk zal gaan eten.
     
  4. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik zou het laten gaan. Hier ook een meisje wat haar avondeten vaak niet wil. Nou dan niet.... Gewoon toetje en als ze dat ook niet wil, dan gaat ze met een lege buik slapen. Prima... Het komt vanzelf weer. Als je de strijd aangaat, eet hij helemaalniet beter hoor. Dan merkt ie dat hij invloed heeft.
    Zolang ze maar groeien!
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Dat duurt hier al vanaf ze van de fles af is. Dus nog steeds eet ze twee happen avond eten. Meestal de groente.

    Maar nu ze bijna 4 is kan ik haar net iets meer laten eten.

    Maar goed, ik zou er bij 2 jaar nog niet teveel poespas van maken. Je zou kunnen belonen met een toetje als hij iets eet.
     
  6. joel

    joel Fanatiek lid

    10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    geen gevecht aan gaan. hier eet hij al 3 kwart jaar geen avond eten , wel brood en pasta nou ja dan niet maar moet zeggen nu langzaam weer af en toe wat eet of gezichtje maken, brod niet te vol en dan echt weinig, is beter als niks maar idd is fase
     
  7. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    de mijne eet ook geen avondeten en zeker geen groente. ik heb de strijdbijl begraven en hoop op betere tijden.
     
  8. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook al maanden weinig avond eten.
    Zelfs patat en kipnuggets wil ze niet hebben.
    Enige wat ze redelijk eet is macaroni en zweedse gehaktballetjes in tomatensaus.
    Verder wil ze alleen maar brood eten als avond eten.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Sinds dat ie 8 maanden is eet de mijne (zoontje) al niet normaal. Als we 2 keer per week een paar happen warm naar binnen krijgen is het veel. Zelfs naar de logopedist geweest, die zegt dat ie er over heen moet groeien. ;)
    Hier ook maar de stijd opgegeven.
     
  10. LovelyDK

    LovelyDK Niet meer actief

    Hier nog een die al een halfjaar ofzo geen hap avondeten wil... Vandaag heeft hij welgeteld 1 boterham met kaas op en een doosje krentjes...
     
  11. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Volgens mij is het belangrijk dat je er niet teveel aandacht aan schenkt. Anders wordt het waarsch. alleen maar erger, dan weet hij ook dat hij op die manier aandacht krijgt.

    En proberen niet overdag steeds tussendoortjes te geven. Gewoon een vast patroon aanhouden ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje (niet te laat)-avondeten.

    Want als je steeds extra's overdag geeft heeft hij natuurlijk 's avonds geen trek. En ook bij het avondeten geen andere dingen aanbieden dan de standaard maaltijd en toetje. Anders weet hij na een tijdje ook wel dat als hij lang genoeg zeurt wel iets lekkers krijgt.
     
  12. Joely

    Joely Lid

    8 apr 2008
    80
    0
    0
    Mijn dochter (net 2) eet nu al 1,5 jaar geen warm eten. Dus eigenlijk vanaf dat ze kón eten...heeft ze het nooit gedaan.
    Ze eet wel brood en fruit....bij ons zegt het cb al die tijd al dat we er geen aandacht aan moeten geven...maar wij vinden dat erg moeilijk, aangezien je toch wil dat je kind eet.
    Zij zeggen: zolang ze groeit en niet ziek is...is er niks aan de hand.

    Probleem bij ons echter...ze groeit niet...of nauwelijks. We moeten donderdag weer eens naar het CB, dus dan gaan we het onderwerp maar weer eens aansnijden...Inmiddels ben ik wel begonnen met het geven van multi-vitaminen, zodat ze in elk geval wel goede stoffen binnenkrijgt.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    dat je wilt dat je kind is echt een moeder oer-gevoel denk ik.
    Helaas denken onze peuters er echt anders over.
    Inderdaad wat je kookt aanbieden en ook gewoon een toetje. Niets anders geven.
    Proberen er zo min mogelijk aandacht aan te geven.
    (heel lastig!!)
    Kinderen verhongeren zich zelf niet zo snel en groeien na hun 1e opeens veel minder spectaculair.
    Zolang ze niet minder gaan wegen is er weinig aan de hand
     
  14. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    hahaha er zijn er heel veel dus.
    heeft o.a. te makem met de leeftijdsfase. Mijn zoontje eet ook al maanden nauwelijks avondeten en ik ga echt de strijd niet aan.
    Wil hij niet eten dan niet, wil hij wel een boterham of toetje prima... zo niet ook best.
    Wel moet hij van mij eventjes aan tafel voor het idee.

    Op een gegeven moment komt het vanzelf weer goed.
     
  15. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    @mamametzoon,

    Jij geeft hem dus wel een boterham als hij erom vraagt?
    Ook als je al wat klaar gemaakt hebt voor hem?
     
  16. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    niet direct, maar als hij even aan tafel zit en dan vraagt om een boterham ja.
    reden... hoe meer strijd hoe interessanter het wordt om met het alles door te gaan.
    ik vind het persoonlijk belangrijk dat hij snapt dat je even met zijn allen aan tafel eet en dat hij dat meekrijgt

    het werkelijk eten van groenten enz komt vanzelf wel weer. Liever een boterham en toetje netjes aan tafel eten zonder strijd dan strijd, van tafel rennen, niet eten en 's nachts met een hongerig kind zitten. daar schieten we immers beiden niets mee op. ;)
     
  17. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Vooral vanwege dat laatste 'snachts een hongerig kind' geef ik haar dus ook maar een boterham zodat ze iig nog iets heeft gegeten en een toetje krijgt ze ook gewoon.

    Heb aan 1 wakker kindje in de nacht voldoende haha.
     
  18. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan

    Ik ook..ik geef ook toe..wil ook geen hongerig kind..het idee alleen al :(
     
  19. spinnekop

    spinnekop Niet meer actief

    mijn zoontje van 2 wil ook niet altijd eten en dan bedoel ik het avondeten. brood eet hij wel en pap

    ik gaf het eten altijd op een kinderbordje
    en op een avond wilde hij mijn bord
    dus heb ik hem ook een volwassen bord gegeven en sindsdien eet hij weer prima ( uitzonderingen daargelaten)

    spinnekop
     
  20. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Zo simpel gaat het bij mij niet opgelost worden.
     

Deel Deze Pagina