Hier ook een drama(queen) peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pien120213, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien120213

Pien120213 Actief lid

22 okt 2013
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over niet luisterende en dwarse peuters. Hier ook een. Ze is 2 jaar en 9 maanden inmiddels, spreekt nog niet in zinnen (begint met 2-woord zinnen net). Vooral ergens mee stoppen waar ze plezier in heeft is drama. Vooraf vertellen en voorbereiden werkt echt niet altijd. Bijvoorbeeld: zwemmen is ze dol op, maar wanneer we naar huis gaan, ook al zijn we er al uren, is een drama. Janken, schreeuwen. In bad gaan vind ze super leuk, weer hetzelfde verhaal: als we eruit gaan is het een drama. Niet dat het uuuuuren duurt, maar vervelend is het wel. Misschien is het nog extra frustrerender dat ze nog niet goed kan praten. Merkten jullie bij je kindjes dat dit toch iets anders verliep toen hij / zij beter kon praten? (ik weet dat dwars gedrag ook bij de peuterpubertijd hoort hoor).

En wat ook super vervelend is is dat als mijn dochter ergens is waar heel veel speelgoed is, ze zo is afgeleid dat ze niet luistert. Als ik haar roep kijkt ze wel, maar doet er verder niets mee. En als iemand anders haar roept kijkt ze alleen om als ze zin heeft om te kijken. We zijn pas gestart met logopedie, maar ze doet nog niet goed mee. Heel irritant vind ik het zelf.

Deel Deze Pagina