hoe krijg ik hem weer terug aan het eten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yellowsun, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ons zoontje is vorige week ziek geweest.Ik denk een buikgriepje.Hij heeft 2x flink moeten overgeven.Nu is hij weer helemaal terug op de been,maar wil niet meer eten.s ochtends 2 of 3 stukjes brood tussendoor een stukje fruit en voor de rest eet hij niks.
    Ik heb al vanalles geprobeert,gekookt wat hij lekker vind,heel fijn pureren,een toetje beloven.Niks helpt.
    Nu maakte ik me niet zo`n zorgen want hij drinkt voldoende en is vrij levendig ,maar nu was vanmorgen zijn ontlasting heel erg witsig,het had een beetje de kleur van brintapap.
    En nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken.Hij heeft al een week bijna niks gegeten.
    de huisarts zegt ook als hij maar genoeg drinkt dat is het belangrijkste.Maar ja.
    Ik wil gewoon dat hij weer lekker met ons aan tafel gaat eten

2. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Die kleur ontlasting is normaal hoor als je zo weinig eet, als hij maar voldoende drinkt.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    waarschijnlijke nasleep van de griep. hij voelt zich toch nog niet helemaal lekker. de trek is weg.
    gewoon eten aanbieden niets forceren.
    bij ons hielpen groente/kippen en tomaten soep altijd goed. is niet te machtig en slobbert lekker weg.

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hij heeft geen last van pijn in zijn mondje toevallig?
    ontstoken tandvlees door de griep of aften?

dat hebben we hier ook gehad en ze hebben ook echt allebei een week niet gegeten.
    wat toen werkt was eerst een waterijsje en daarna een flesje ofzo, dan kregen ze in ieder geval voor mijn gevoel nog wat goeds binnen.

heel veel succes hopelijk gaat het snel beter

joyce

5. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Helaas niet nee,ik denk eerder dat het op het moment niks met ziek zijn te maken heeft.
    eerst wel, toen was hij ook hangerig enzo maar nu is het meer van :Nee hoeft niet.Nee spelen.Hij wil ook ineens geen tanden meer poetsen.
    fruit wil hij wel eten en een halve boterham met vlokken gaat er s ochtend ook nog wel in maar dat is het dan.
    Melk vond hij eerst heerlijk maar dat wil hij ook niet meer.als ik vraag wat wil je drinken is het:water.
    Ik probeer hem niks anders te geven maar omdat hij ziek is geweest en nu dus ook geen groenten eet vind ik het even niet leuk meer.

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als hij opeens ook niet meer wil tandenpoetsen kan het toch misschien wel een tandvleesprobleem zijn.
    Als hij last heeft van gevoelig of ontstoken tandvlees is zowel eten als tandpoetsen niet erg fijn.

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dan ga ik morgen eens in zijn mondje kijken,
    bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina